Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه ، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در آئین اجلاسیه شهدای کارگری استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان، در دوران دفاع مقدس که به میزبانی شهرستان ساوه و در شرکت لاستیک پارس شهرصنعتی کاوه برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون دو اجلاسیه با عنوان سنگرسازان بی سنگر و نیز شهدای کارگری در شهرستان‌های فراهان و ساوه برگزار شده است و اجلاسیه بعدی نیز با عنوان شهدای مدافع حرم در شهرستان دلیجان طی ماه آینده برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری هفت اجلاسیه دیگر در سال آینده در شهرستان های مختلف استان مرکزی به عنوان پیش مقدمه کنگره ملی نقش امام و 6200 شهید استان مرکزی در دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: با اتمام 9 اجلاسیه در نقاط مختلف استان اجلاسیه اصلی کنگره در مهرماه سال آینده در اراک برگزار خواهد شد.

سردار کریمی در ادامه با تاکید بر اینکه دفاع همچنان باقی است اما شیوه جنگ و سنگرهای دفاع تغییر پیدا کرده است، تصریح کرد: اگر در جنگ نظامی کارگران نقش ایثارگری و مجاهدت خود را به نحو احسن انجام دادند و جان خویش را فدای اسلام و انقلاب کردند امروز در جنگ دیگری با عنوان جنگ اقتصادی و سنگر دیگری باید در خط مقدم دفاع باشند. کارگران در جنگ نظامی زیر بمباران دشمن در سنگر تولید به کشور خدمت می‌کردند اما امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی نقش آفرینی می‌کنند.

وی به الزامات جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس اتفاقات مهمی به وقوع پیوست تا جبهه اسلام اجازه ندهد دشمن یک وجب از خاک این میهن به دست دشمن بیفتد، امروز در جبهه اقتصادی نیز باید حس جنگ به خود گرفته و با اعمال یک سری تغییرات اساسی و با تاکتیک اقتصادی به مقابله با این جنگ پرداخت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مدیریت صحیح و انقلابی، تغییر کارکرد و رویکرد نوین در سیاست‌ها و عزم جدی برای مقابله با جنگ اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کشور ما جمعیت جوان، متخصص و متعهد به عزت و اقتدار ایران و سرزمینی وسیع با امکانات فراوان وجود دارد که با توکل بر خدا و روحیه جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس قطعا در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد و تمامی محدودیت‌ها را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

وی تاکید کرد: فرماندهان جنگ اقتصادی نیز باید همانند فرماندهان دفاع دوران مقدس ساده زیست باشند و با باور قلبی به داشته‌های خود و با استفاده بهینه از توانمندی‌ها برای شکوفایی اقتصادی تلاش مضاعف کنند.

سردار کریمی به پشتیبانی مردم در جنگ اقتصادی مانند جنگ نظامی نیز اشاره کرد و گفت: تحریم خرید اجناس خارجی، جلوگیری از ورود کالای قاچاق، حمایت از کالای ایرانی، باور به تولید ملی و مصرف تولید داخل در کشور و اتکاء به ظرفیت ها و سرمایه های درونی و اجرای درست اصل 44 قانون اساسی از جمله مواردی است که ملت ما باید در حوزه پشتیبانی این جنگ مدنظر قرار داده و بستر اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد