Web Analytics Made Easy - Statcounter


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقامات استانی باید از فرصت تفویض اختیارات این وزارتخانه به استان ها استفاده کنند، بر لزوم به روز شدن تایید ثبت سفارش در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی تاکید کرد.

به گزارش امتداد نیوز ، دکتر رحمانی در همایش معاونین امور صنایع سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با اشاره به ضرورت ایجاد فضای همدلی میان دولت و تولید کنندگان گفت: یکی از راه های مقابله با تحریم، ارتباط با تشکل های خصوصی، مانند اتاق بازرگانی، انجمن ها و… است و باید بخشی از کار را به آنها سپرد و در تصمیم گیری ها از این تشکل ها مشورت گرفت، چراکه هیچ گاه از مشورت ضرر نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره تفویض برخی اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان ها، گفت: گاها اینطور به نظر می رسد که تصمیمات و گفتگوها در سطوح بالای کشور، به درستی به استان ها منتقل نمی شود، هرچند بنده با این قضیه آشنا هستم، چنانکه در دوره نمایندگی مجلس، قانونی را تصویب می کردیم که گمان می شد با تصویب آن، انقلابی رخ می دهد، اما در مقام اجرا تغییری رخ نمی داد و این به دلیل عدم اجرای درست تصمیمات و قوانین است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید تصمیماتی که قانون اجازه می دهد را به استان ها تفویض کرد، افزود: در صنعت، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در بخش تجارت، کارگروه تنظیم بازار و در بخش معدن، شورای معادن را داریم که رئیس آن در استان ها، استاندار است و ما اختیارات را به آنها تفویض کردیم و هر تصمیمی بگیرند، آن را تایید می کنیم.

دکتر رحمانی با بیان اینکه زمانی که اختیارات به استان ها تفویض می شود، مقامات استانی باید از آن استفاده کنند، گفت: درباره ثبت سفارش اگرچه ابتدای کار است و توقعات نیز بالاست، اما باید سریعا موانع را برداشت.

او ادامه داد: هر کاری که پیش از این در دفاتر تهران انجام می شد، امروز در استان ها قابل انجام است، به غیر از بحث تولید ساخت داخل که سامانه آن هنوز تکمیل نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تسهیل فرایند ثبت سفارش، بررسی استاندارد و موارد مشابه تاکید کرد و گفت: در اکثر استان ها که ثبت سفارش به آنها تفویض شده است، انجام فرایند به روز شده، با این حال، تعدادی کمی از استان‌ها، همچنان تاخیر دارند که باید هر چه سریع تر آنها نیز فرایند ثبت سفارش را به روز کنند.دکتر رحمانی در توضیح تصمیمات اخیر دولت در حوزه تولید گفت: اقلام واحدهای تولیدی را باید خود این واحدها وارد کشورکنند، مگر آنکه یک واحد بازرگانی را به عنوان عامل معرفی کنند که آن هم سازمان های استانی باید نظارت کنند قطعه و اقلام تولیدی با قیمت دوبرابر به دست تولید کننده نرسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه بر لزوم همگرایی میان دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی تاکید کرد و افزود: از چندی پیش جلسات مختلفی را با دیگر دستگاه‌های دولتی و حتی برخی نهادهای حاکمیتی همچون قوه قضاییه برگزار کردیم تا ضمن حل مشکلات، همسویی و نگاه مشترک میان وزارتخانه و آنها ایجاد شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد

با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا طی دستورالعملی در سامانه جامع تجارت به بازرگانان اعلام شده است که ظرف 20 روز پس از تخصیص ارز واردات خود، فرصت دارند که برای تامین ارز اقدام کنند. در صورتی که در زمان تعیین شده این اقدام صورت نگیرد، ثبت سفارش انجام شده، باطل می‌شود.

متن این دستورالعمل جدید به شرح زیر است:

امکان مدیریت بهتر و سیگنال مثبت به بازار ارز با دستور العمل جدید

تا پیش از این واردکننده تا 30 روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی‌توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی‌تر می‌شد. عده‌ای نیز صبر می‌کردند و از تفاوت قیمت نوسان‌گیری می‌کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می‌کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

به نظر می‌رسد که این اقدام برای کاهش فاصله زمانی تخصیص با تامین ارز کالاها انجام شده است و احتمالا می‌تواند جلوی سو استفاده‌های احتمالی را بگیرد. نکته دیگری که وجود دارد این است که معمولا فاصله بین تخصیص و تامین ارز به دلیل محدودیت‌های ارزی با کندی مواجه می‌شد.

اما با در نظر گرفتن دستورالعمل جدید می‌توان این احتمال را مطرح کرد که بانک مرکزی در این بازه زمانی مشکلی در تامین ارز وارداتی ندارد و به همین دلیل محدودیت حداکثر 20 روزه برای تامین ارز در نظر گرفته شده است.

همچنین وقتی بازه 20 روزه یک واردکننده می‌گذرد و نمی‌توان تامین ارز را انجام دهد، مجدد به صف تخصیص بازمی‌گردد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که صف تامین کوتاه‌تر و قابل مدیریت تر شود.

به گزارش تسنیم، پس از ثبت سفارش کالا توسط صاحبان کالا و فعالان اقتصادی باید تخصیص ارز صادر شده از سوی دفاتر تخصصی وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، از سوی بانک مرکزی تایید شود. در مرحله بعد باید تامین ارز انجام شود که از طریق شبکه صرافی‌های بانکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد