Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@17:10:11 GMT

ترامپ می‌خواهد آقای دنیا باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۳۰۲۸

بروس کنت، فعال سیاسی و معاون افتخاری رئیس کمپین خلع سلاح هسته‌ای در انگلیس با اشاره به خروج واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد آقای دنیا باشد و با هر چیزی که با ایده «آمریکا، قدرت کل جهانی» همخوانی ندارد، مخالفت می‌کند.

این فعال سیاسی انگلیسی افزود: تا جایی که من خوانده‌ام (ترامپ) در دنیای «آمریکا، قدرت کل جهانی» زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همان جایی است که او زندگی می‌کند در نتیجه هر چیزی که با آن مخالف باشد برای او بد می‌شود. او می‌خواهد آقای دنیا باشد.

وی همچنین از حمایت دولت لندن از موضع آمریکا در خصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد انتقاد کرد. او گفت: «به نظرم بسیار مضحک است که دولت انگلیس بدون هیچ بحثی موضع ترامپ درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را مورد تائید قرار داد.»

پشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تعهدات خود را تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد به مدت شش ماه به حالت تعلیق درمی‌آورد. به دنبال آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در واکنشی متقابل تعلیق تعهدات مسکو تحت این پیمان را اعلام کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در هشتم دسامبر سال ۱۹۸۷ به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان هر دو کشور را به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با برد حدود ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ مایل ملزم کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس واشنگتن رئیس جمهور آمریکا لندن دولت وزیر خارجه آمریکا رئیس جمهور مسکو جنگ سرد دولت رئیس جمهور رئیس جمهور آمریکا لندن معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان