Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، برای دومین بار در کنگره کشورش سخنرانی سالانه موسوم به «وضعیت کشور» را ارائه کرد. بخش مهمی از این سخنرانی به سیاست‌های داخلی آمریکا مربوط می‌شد و «استیسی آبرامز» به نمایندگی از حزب دموکرات به این سخنرانی واکنش نشان داد.

آبرامز یک سیاستمدار دموکرات از ایالت جورجیا است که از سوی حزب برای پاسخگویی به سخنرانی ترامپ برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبرامز در واکنش به سخنرانی ترامپ گفت: ما، به تنهایی، موفق نخواهیم شد. در ایالات متحده، وقتی اوضاع سخت است، ما می‌توانیم استقامت به خرج بدهیم چون دوستان و همسایگان به کمکمان خواهند آمد.

خانم آبرامز از ترامپ به دلیل آنچه «معماری تعطیلی ۳۵ روزه دولت» خوانده، انتقاد کرده و گفت: تعطیلی دولت ترفند سیاسی مهندسی شده‌ای توسط رئیس‌جمهوری ایالات متحده بود.

اشاره این سیاستمدار دموکرات به بن‌بست در تصویب بودجه و در نتیجه تعطیلی ۳۵ روزه بخش‌هایی از دولت فدرال است.

استیسی آبرامز گفته است شهروندان آمریکایی در نهایت اهمیتی به خاستگاه سیاسی افراد نمی‌دهند و آن‌ها مراقب زندگی خودشان هستند؛ در نتیجه وقتی صحبت از اصلاحات سیستم قضائی و یا بهبود حمل و نقل و برخی مسائل دیگر است رهبران کشور، دولت را به تعطیلی نمی‌کشانند.

آبرامز گفته‌است: «هرچند من به شدت از رویکرد رئیس‌جمهوری به مسائل ناامید هستم، اما همچنان خواستار این نیستم که او شکست بخورد. ولی لازم است که او واقعیت را بگوید و به وظایفش و گوناگونی بی‌نظیری که آمریکا را تعریف می‌کند، احترام بگذارد».

بخش اصلی نطق سالانه ترامپ مربوط به مسائل داخلی آمریکا می‌شد. واکنش استیسی آدامز نیز به‌طور مشخص به دودستگی‌ها و اختلافات و مسائل داخلی مربوط می‌شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت ایالات متحده بودجه حمل و نقل بودجه حمل و نقل رئیس جمهور رئیس جمهور آمریکا معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!