Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:40:29 GMT

محمدزاده:سال بعد در جشنواره فیلم فجر نخواهم بود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۳۵۷۰

محمدزاده:سال بعد در جشنواره فیلم فجر نخواهم بود

تهران-ایرنا-بازیگر فیلم سینمایی «سرخپوست» از آثار حاضر در جشنواره فجر گفت که قطعا سال بعد در جشنواره فیلم فجر نخواهم بود برای اینکه مخاطبان سینما کمی به گذشته برگردند و فیلم هایم را مرور کنند برای همین احساس می کنم نباید فیلم داشته باشم.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، نوید محمدزاده در نشست خبری فیلم سرخپوست که چهارشنبه شب در پردیس سینمایی ملت (کاخ جشنواره فیلم فجر)، درباره تغییر نقشش در این اثر، گفت: از نیما جاویدی ممنونم که به من اعتماد کرد و این نقش را به من سپرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حتما بازیگر به دنبال بازیگوشی و یاد گرفتن چیزهای تازه است و مهم این است که در سینما این اتفاق بیفتد که بدانند بازیگرها با نقشش می توانند تغییر کنند و کاراکترهای متفاوتی را بازی کنند.
بازیگر فیلم «خفه گی»، ادامه داد: برای بازی در «ابد و یک روز» 58 کیلو شدم و در «سرخپوست» 76 کیلو. این یعنی بازیگر باید خود را تغییر دهد و تجربه کند برای پخته شدن.
محمدزاده با یادآوری اینکه از بازی در فیلم «سرخپوست» بسیار حالم خوب است، گفت: از میان همه فیلم نامه هایی که به من داده بودند سرخپوست را انتخاب کردم چون فیلمی است که در معنای واقعی سینما است.
وی گفت: برای بازی در این نقش در بخش فیزیکال 12 کیلو وزن اضافه کردم و برای باور پذیر شدن کارکتر نیز تجربیات تیمسار کورنگی بسیار کمکم کرد.
این بازیگر سینما افزود: از بیرون وقتی می بینم که یک نقش بی‌نظیر مثل ناصر خاکزاد، قاچاقچی به من پیشنهاد می شود بازی می کنم و اینجا یک رئیس زندان بنابراین خدا را شاکرم که این پیشنهادها به سمت من می‌آید.
نیما جاویدی کارگردان فیلم «سرخپوست» نیز درباره پایان بندی باز اثر خود گفت: پایان بندی فیلم بسته بوده و به وضوح مشخص است سرگرد زندانی را رها کرد تا برود.
وی درباره شباهت سرخپوست با فیلم «مسیر سبز» یادآورشد که نه هیچ شباهتی نداشت اما سعی کردیم ادای دینی به فیلم «رستگاری در شاوشنگ» باشد.
این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عدالت مهم است یا قانون؟ بیان کرد: به نظر من عدالت خیلی مهم است و قوانین را وضع می کنیم که از قوانین صیانت کنیم.
کارگردان «سرخپوست» درباره اینکه چرا داستان فیلم در زمان پهلوی اتفاق افتاده است، گفت: از یک تاریخی به بعد دوربین‌های مداربسته در زندان ها می آید و وقتی دوربین باشد قصه و منطق این فیلم درنمی آید. مجبور شدیم به قبل از آن تاریخ برگردیم. وقتی به آن رسیدیم دیدیم به لحاظ سیاسی تاریخی است که شهرستان ها اصلا زندانی سیاسی نداشتند و برای همین به عقب تر برگشتیم.
جاویدی درباره ایده اصلی فیلم نیز، گفت: ایده اصلی فیلم از خبری بود که در روزنامه خیلی وقت ها پیش خواندم که دعوایی بین فرودگاه و زندان یاسوج اتفاق افتاده بود. فرودگاه می خواست باندش را توسعه بدهد و در مسیرش یک زندان بود. این خبر را سه چهار سال پیش جایی یادداشت کردم و در نهایت به این نقطه رسید.
کارگردان «سرخپوست» در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه فیلم قبلی اش جوایز زیادی در جشنواره های خارجی گرفته و آیا امیدی برای اینکه این فیلم هم جایزه بگیرد یا نه، اظهار داشت: روی کاغذ اصلا. فیلم هایی در فستیوال های خارجی موفق می‌شوند که موضوع روز اجتماعی داشته باشند واقعیت این است که من برای فستیوال فیلم نمی سازم. اگر این فیلم این قدرت را داشته باشد که مسیر فیلم ها را از علاقمندی به فیلم های اگزاتیک منحرف کند کار خودش را کرده است. هدفمان بیان یک داستان سرراست و خوب کردن حال مخاطب در این شرایط و روزگار سخت بوده است.
جاویدی در ادامه درباره اینکه چرا بازیگر نقش «سرخپوست» نشان داده نشد، گفت: چالش مهمی برای خودم بود. من فکر می کنم حتی اگر چشم های سرخپوست را نشان می دادم بخشی از این سوالات کمتر می شد. خواستم سرخپوست را نشان ندهم که هم ذات پنداری نکنیم که این سوال به وجود بیاید که آیا ما اگر باشیم می بخشیم؟
ستاره پسیانی دیگر بازیگر فیلم نیز در سخنانی کوتاه، گفت: اول باید یک تشکر خیلی بزرگ از ایمان امیدواری و شیما میرحمیدی داشته باشم و از آقای امین میری که معلم لهجه من بودند و یک پروسه ای برای تمرین زبان و لهجه داشتیم چون این زبان مربوط به همان دهه 40 است.
آتیلا پسیانی نیز درباره نقش اش در فیلم «سرخپوست» گفت: اولین باری که نوید محمدزاده فیلمنامه کار را به من داد، گفت بخوان و نظرت را بگو، من هم این کار را کردم. به نظرم این فیلمنامه جزو فیلمنامه های خوبی است که در چند سال اخیر خواندم و دیدم که نقشم کوتاه است اما آن را پذیرفتم.
حبیب رضایی نیز درباره نقش اش و تجربه این کار، توضیح داد: وقتی فیلمنامه را خواندم با سینمای قصه گویی مواجه شدم که در سینمای ایران خیلی کم یا بنا به دلایلی به سراغ آن نمی روند بنابراین از قصه هیجان زده شدم و ایده هایی برایش داشتم. با آقای جاویدی صحبت کردم و به این اجرا رسیدم.
او ادامه داد: نقش کوچک و بزرگ نداریم، معتقدم وقتی مجموعه ای اتفاق خوبی رقم می زند من هم باید در آن نقشی داشته باشم. ممکن است در بسیاری موارد اسم من نیاید اما اینجا تصویر من هم آمده است و خوشحالم در کنار بازیگران خوبی بودم.
پریناز ایزدیار هم درباره نقش در «سرخپوست»، گفت: خیلی خوشحالم که عضوی از این کار هستم. خودم خیلی آن را دوست دارم و حالم خوب بود که پیشنهاد بازی در سرخپوست به من داده شد. من فیلم قبلی جاویدی «ملبورن» را هم دوست داشتم.
به گزارش ایرنا، در این نشست نیما جاویدی (کارگردان)، ستاره پسیانی، حبیب رضایی، آتیلا پسیانی، پریناز ایزدیار، نوید محمدزاده (بازیگران)، مجید مطلبی (تهیه کننده)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری)، رامین کوشا (آهنگساز)، عماد خدابخش (تدوینگر)، محسن نصرالهی (طراح صحنه)، نیما میرحیدری (طراح لباس) حضور داشتند.
شبد**فراهنگ**9246**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما فيلم فجر97 سرخپوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید

سی و یکمین جشنواره بین‌الملل و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستند هات‌داکس که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در تورنتو کانادا برگزار شد و در نهایت مستند «کِشت انقلاب» محصول مشترک هند و نروژ به کارگردانی «نیشتا جین» موفق به کسب جایزه بهترین مستند از نگاه مخاطبان در بخش آثار بین‌الملل شد.

این مستند که درباره جنبش اعتراضی کشاورزان در هند است جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری بخش مستندهای بلند بین‌المللی را به خانه برد.

به گزارش اسکرین، جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی از نگاه مخاطبان با جایزه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا هم به «پابلو آلوارز مسا» برای مستند «تالاب سرباز» تعلق گرفت که به مبارزات سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا پرداخته است.

همچنین جایزه «لیندال تریسی» برای تجلیل از مستندسازان نوظهور کانادایی به میثم معتضدی سینماگر ایرانی تبار اعطا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • (تصاویر) جشنواره نوازش مارهای زنده!
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • جشنواره ورزشی کارگران در مهدیشهر
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج