Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@17:23:16 GMT

مهم‌ترین علل بروز آکنه و جوش مردان

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۴۰۴۳

یک متخصص پوست و مو گفت: تجمع چربی و ترشح بیش از اندازه فولیکل باعث ایجاد جوش و آکنه همچنین تخریب بافت پوست می‌شود. ناطقان: تجمع چربی و ترشح بیش از حد فولیکول باعث ایجاد جوش و آکنه و تخریب بافت پوست صورت آقایان می‌شود، همین موضوع زندگی روزمره و اجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در مواردی باعث ایجاد اختلالات روحی و روانی در افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجتبی قمری متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در پزشکی به جای جوش «اسکار آکنه» گفته می‌شود، بروز جوش یا آکنه می‌تواند وابسته به تغییرات متابولیسمی در دوران جوانی تا کهن سالی باشد.

وی ادامه داد: اگر افراد مبتلا به بیماری خاصی نباشند، در هنگام آزاد شدن هورمون‌ها در دوران بلوغ، این جوش‌ها رشد فراوانی پیدا می‌کنند و همین اتفاق باعث ایجاد آکنه بر روی پوست می‌شود.


قمری تأکید کرد: برخلاف تصور عموم بروز آکنه یا جوش فقط به دلیل مسائل ژنتیکی یا دوران بلوغ نیست، اگر فاکتور‌های بروز اسکار آکنه در افراد ایجاد شود، روی پوست آقایان جوش‌های بزرگ با شدت و ماندگاری متفاوتی ایجاد می‌شوند.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران ادامه داد: جوش یکی از عوامل مهم ایجاد ضایعه روی پوست بیماران  است، علت مراجعه بیشتر آقایان به درمانگاه‌های پوست و مو به شکایت از اسکار آکنه مربوط می‌شود.


وی تأکید کرد: غدد سباسه تقریبا در همه جای بدن و در کنار فولیکل مو، « سبوم» ترشح می‌کنند که بر اثر ترشح بیش از حد این ماده، جوش ایجاد می‌شود.
جوش‌های چرکین عامل تخریب بافت پوست

عضو انجمن متخصصین پوست ایران بیان کرد: جوش‌های چرکین و التهابی سبب تخریب بافت پوست می‌شود که برای درمان محل تخریب شده پوست روش‌های غیرتهاجمی و جراحی به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اگر جوش‌های آکنه و تخریب پوست در خانواده افراد وجود داشته باشد، با کوچک‌ترین نشانه‌های بروز این عارضه پوستی برای پیشگیری از تخریب بیشتر پوست باید به پزشک مراجعه کرد.

قمری اظهار کرد: جای جوش‌های چرکی و سطح تخریب شده پوست بر روی صورت آقایان مانع از رشد مو در این محل می‌شود، به همین دلیل چهره آن‌ها از حالت طبیعی خارج می‌شود.


عضو انجمن متخصصین پوست ایران بیان کرد: درمان جوش و آکنه در سن ۲۰ سالگی بسیار راحت‌تر از سنین بالاتر انجام می‌شود، به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند با مشاهده بروز جوش‌های چرکی و التهابی قبل از تخریب پوست به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با 8 بیماری‌ شایع پوستی

وی گفت: یکی از روش‌های درمان جوش و آکنه، تخریب سطح پوست به وسیله جراحی یا روش‌های تهاجمی است که در آن می‌توان پوست را به صورت عمقی تخریب کرد؛ در روش دیگر سطح پوست را به وسیله سوزن‌هایی تخریب می‌کنند که این مورد باعث بهبود و التیام جوش و آکنه می‌شود.
روش درمان ترکیبی پوست برای بهبود سلامت پوست

قمری اظهار کرد: در روش ترکیبی برای بهبود جوش آکنه در آقایان، دفعات مراجعه بیماران به درمانگاه‌های پوست و مو کاهش پیدا می‌کند، اما طول مدت درمان نسبت به روش‌های دیگر طولانی‌تر است.


عضو انجمن متخصصین پوست ایران یادآوری کرد: تغییرات ظاهری پوست صورت باعث کاهش اعتماد به نفس و بروز اختلالات روحی و روانی در افراد می‌شود، به همین دلیل قبل از وخیم شدن مشکلات پوستی باید به پزشک مراجعه کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: آکنه ، صورت مردان ، تجمع چربی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آکنه صورت مردان تجمع چربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه

وقتی شغل‌های آزاد و دلالی پردرآمد و معافیت‌های مالیاتی هست، چرا این همه سال عمرمون را صرف دانشگاه کنیم.» یا «خب دختران راهی جز درس خواندن ندارن اما داستان پسرها فرق می کنه» این‌ها حرف‌های تعداد زیادی از پسران دهه هشتادی است که امسال عطای شرکت در کنکور را به لقایش بخشیده‌اند و در کنکور شرکت نکرده‌اند.

آمار داوطلبان کنکور سال جاری نشان می‌دهد از مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب که در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند تنها ۳۷ درصد مرد هستند.

عدم اقبال پسران برای ورود به دانشگاه به دلیل نگرانی از اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی موجب شده که بسیاری از آن‌ها آموختن مهارت و ایجاد کسب و کار را بر رفتن به دانشگاه ترجیح ‌دهند.

معاون پژوهشی اسبق وزارت علوم محمد مهدی‌نژاد نوری می‌گوید: تغییر در نسبت ورودی دختران و پسران به دانشگاه، از اوایل دهه ۹۰ شروع شده است.

این در حالی است که افزایش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در فاصله سال تحصیلی ۱۳۹۱ ـ ۱۳۹۰ و ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ با وجود کاهش نرخ بیکاری از عوامل موثر در کاهش رغبت جمعیت جوان به خصوص پسران به ادامه تحصیلات عالی است.

تحصیلات دانشگاهی برای بسیاری از متولدان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ تبدیل به تضمینی برای یافتن شغل نشد، از سویی دیگر نبود بازار کار متناسب با رشته‌های دانشگاهی، درآمدهای پایین و انتظارات جامعه از مردان برای تأمین معیشت، منجر به ورود زودهنگام آن‌ها به بازار کار در رشته‌های درآمدزا شده است.

در آینده نزدیک تعداد دختران تحصیل‌کرده دانشگاهی بیشتر از مردان تحصیل‌کرده خواهد بود. حتی این پدیده در ازدواج‌های سال‌های اخیر نمود بیشتری داشته و اصولاً تبدیل به یکی از موانع ازدواج شده است. زیرا دختران دوست دارند سطح دانش پسر بیشتر یا برابر با خودشان باشد. با توجه به اینکه به تدریج اهمیت درآمد از مدرک بیشتر می‌شود، اما تا تثبیت کامل این فرهنگ، همچنان دختران تحصیل‌کرده در آینده گزینه‌های کمتری برای ازدواج خواهند داشت.

معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی سیدجلال موسوی با تأکید بر اینکه آمار پیشتازی ۲۶ درصدی دختران داوطلب ورود به دانشگاه نشان‌دهنده اصلاح فرهنگ مهارت‌محوری در کشور است، ابراز می‌دارد که «بحث اشتغال برای آقایان مهم‌تر است» و به همین دلیل اولویت اول آقایان تحصیلات آکادمیک نیست.

عضو سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی مهدی گلشنی کاهش تعداد پسران در کنکور را نشان‌دهنده نقص در آموزش عالی می‌داند و می‌گوید اگر در چند سال آینده روند به همین صورت باشد و اعتدال ایجاد نشود حتی تبعات اجتماعی به همراه دارد.

طبق نظر جامعه‌شناسان، جامعه از مردان انتظار سرپرستی خانواده و تأمین معیشت دارند، به همین خاطر مرد از همان ابتدا مسیرش را تغییر می‌دهد. پس ایجاد امید در پسران برای بهتر شدن زندگی مادی آن‌ها در صورت ادامه تحصیل، می‌تواند انگیزه‌ موثری برای تعادل در دانشگاه‌ها باشد. تأکید بر کسب منزلت اجتماعی همراه با تحصیلات عالیه هم می تواند در ایجاد انگیزه ارزشی برای تشویق پسران مؤثر باشد.‌

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه