Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@17:06:39 GMT

افزایش 10 درصدی قیمت مرکبات در بازار+جدول قیمت

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۵۵۳۷

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص افزایش قیمت سبزی و صیفی در بازار اظهار کرد: مشکل این روزهای بازار میوه و سبزی گرانی محصول بوده و گرانفروشی اتفاق نیفتاده بلکه سبزی و صیفی در این دو هفته از مبدا گران شده است.

وی افزود: قیمت‌ها در صیفی‌جات بسیار بالا رفته است و سبزی هم با وجود چهار فصل بودن کشور افزایش قیمت داشته که در دید مردم دور از انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزی، چغندر، پیاز، هویج و کاهو حدود 20 تا 25 درصد افزایش قیمت داشته که صادرات در این گرانی موثر بوده است البته سیلاب اخیر هم در کمبود و گرانی این محصولات بی‌تاثیر نیست.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تامین کننده عمده سبزی و صیفی از جنوب کشور است و بخش کوچکی از آن از شمال و اصفهان توزیع می‌شود. سیلاب جنوب بخشی از محصول را از بین برد البته خرید و فروش این محصولات با ارز در مرزها برای تولیدکننده و کشاورز مقرون به صرفه بوده و صادرات آن رونق یافته است.

کارگر در رابطه با قیمت مرکبات اذعان داشت: ما در مرکبات شرایط خوبی داریم و کمبودی در آن احساس نمی‌شود اما قیمت آن حدود 10 درصد افزایش یافته است که دلیل آن ذخیره‌سازی برای شب عید است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به افزایش قیمت میوه‌های وارداتی خاطرنشان کرد: قیمت میوه‌های وارداتی وابسته به دلار است و موز از 9 تا 11 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، آناناس کارتنی 200 هزار تومان تا 300 هزار تومان است که بسته به تعداد موجود در کارتن و کیفیت محصول قیمت‌گذاری شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با افزایش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان افزایش یافته و ۶۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۲ میلیون تومانی، ۸۰۵ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۲ میلیون تومانی، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۷۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۵ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۲ میلیون تومانی ۴۴۰ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۲ میلیون تومانی ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۲ میلیون تومانی ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901872

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول