Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم سینمایی «سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی در آخرین سانس روز هشتم جشنواره در پردیس ملت اکران شد. این فیلم داستان فرار زندانی را در دهه ۴۰ روایت می‌کند که قرار بود ۱۵ روز دیگر اعدام شود. او زمانی فرار کرد که قرار بود زندان تخریب و به محلی دیگر منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاویدی در نشست خبری پس از اکران، با اشاره به الهام گرفتن از فیلم سینمایی «مسیر سبز» گفت: مسیر سبز را خیلی سال پیش دیدم و قصه آن یادم نیست. اگر دقت کرده باشید، فقط در یک سکانس که موزیک به دست شخصیت اصلی در بلندگو‌های زندان پخش شد، کمی از فیلم «رستگاری در شائوشنگ» الهام گرفته شد؛ هرچند تفاوت‌های فراوانی در این دو سکانس وجود دارد.

نوید محمد زاده در ادامه با بیان اینکه برای این فیلم ۱۲ کیلو اضافه کردم،گفت: من دنبال بازیگوشی و یادگیری چیز‌های جدید هستم. جایی که جا داشته باشد بازی می‌کنم. در «ابد و یک روز» من وزن کم کردم و به زیر ۷۰ کیلو رسیدم، اما اینجا برای این فیلم خوب، وزنم را اضافه کردم. 

وی ادامه داد: سال بعد در جشنواره نخواهم بود تا دیگران کمی به گذشته بروند و بررسی کنند. وضعیت گذشته را به یاد بیاورند. اگر سال بعد تصویرم را دیدید بدانید برادرم است.

جاویدی در ادامه بیان کرد کرد: داستان «سرخ‌پوست» برای این در دهه ۴۰ اتفاق افتاد که امکان عملی کردن سناریو باشد. قرار بود زندانی فرار کند، اما اگر زمان فیلم در دهه ۹۰ بود، دوربین‌های مدار بسته دست او را رو می‌کردند و داستان به هم می‌خورد. ما برای باور پذیری زمان را به دهه ۴۰ بردیم.

این کارگردان درباره پایان گفت:: برای پایان فیلم، خیلی‌ها با من صحبت کردند، هر کسی نظری دارد، اما با توجه به تحولاتی که در شخصیت اصلی در طول فیلم اتفاق می‌افتد، به نظرم پایان فیلم درست بود. مخفی بودن فراری و نمایش ندادن آن، ایده من بود و البته کارم را سخت کرد. حتی می‌خواستم در جایی چشمانش را نمایش دهم، اما از این موضوع هم صرف نظر کردیم.

وی درباره تمجید فراستی از فیلمش گفت: فراستی جزو منتقد‌انی است که هر موقع جلوی دوربین می‌آمد یا نقدی می‌نوشت، من مانند فیلم‌های آمریکایی گوش می‌دادم و تماشا می‌کردم. حرف‌های ایشان همیشه برایم جذاب بود.

جاویدی گفت:به سینمای هیچکاک علاقه دارم و این نقطه مشترک من و مسعود فراستی است. اگر صادقانه بگویم زمانی که فراستی از فیلم من تمجید کرد، به خودم گفتم دمت گرم که فراستی از تو تعریف کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران سینمای ایران چهل سالگی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم

دیگر خبرها

  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • فیلم| لحظاتی از جذاب‌ترین و تکنیکی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • ویسی:۶ بازی آینده فولاد از زن و بچه ام برایم مهمتر است/شاید سال بعد باشم ۱۰ بازیکن را نخواهم
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم
  • کبودراهنگ در فرزندآوری پیشتاز است