Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@00:56:04 GMT

شهر کوهی‌خیل همچنان محروم از ساحل دریا است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۵۶۹۴

شهردار شهر کوهی‌خیل یکی از خواسته‌های این نهاد و مردم این شهر را واگذاری زمین برای استفاده عمومی از ساحل دریا عنوان کرد و گفت: واگذاری زمین ساحلی برای کاربری عمومی برای شهر کوهی‌خیل خواسته مردم و شهرداری است که نگاه به درخواست کاربری عمومی مثبت نیست. به گزارش بلاغ، علی اصغر قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری کوهی‌خیل بدهی به پیمانکاری ندارد اظهار کرد: شهرداری کوهی‌خیل با شعار انضباط مالی، اداری و توسعه بر مبنای مشارکت، 60 درصد اعتبارات خود را صرف انجام پروژه‌های عمرانی در شهر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه شهرداری کوهی‌خیل نیز همچون سایر شهرداری با چالش مالی مواجه است گفت: باتوجه به اینکه با کاهش 50 درصدی اعتبارات دولتی در سال جاری مواجه بودیم اما پروژه‌های عمرانی خود را متوقف نکردیم و با اجرای این پروژه‌ها به صورت مشارکتی و امانی بسیاری از آنان تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند.

شهردار کوهی‌خیل با بیان اینکه یک میلیارد و 200 میلیون تومان پروژه در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید خاطرنشان کرد: روکش آسفالت خیابان دریا، تجهیز و تکمیل پارک شهری،زیرسازی خیابان امام رضا(ع)، زیرسازی ورودی شهرکوهی‌خیل به مساحت 5 هزار مترمربع، کلاف‌گذاری خیابان امام‌رضا(ع) ازجمله پروژه‌های این شهرداری است.

قاسمی به بودجه سال 98 شهرداری کوهی‌خیل اشاره و عنوان کرد: 2 میلیارد و 700میلیون تومان برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و در حال تصویب نهایی در شورای اسلامی شهرکوهی‌خیل است.

وی یکی از مشکلات شهرداری‌های شهر کوچک را توزیع نامناسب اعتبارات دانست و افزود: توزیع اعتبارات براساس شاخص جمعیت و زیرساخت‌های لازم است درحالی که شهر کوهی‌خیل با توجه به اینکه در مسیر مسافران به ساحل دریا و همچنین شهرک صنعتی قرار دارد حجم عظیمی از ترددها ازاین مسیر است که نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توجه ویژه مدیران در توزیع اعتبار براساس میزان بهره‌وری است.

شهردار کوهی‌خیل یکی از خواسته‌های این نهاد و مردم این شهر را واگذاری زمین برای استفاده عمومی از ساحل دریا عنوان کرد و گفت: واگذاری زمین ساحلی برای کاربری عمومی برای شهر کوهی‌خیل خواسته مردم و شهرداری است که متأسفانه نگاه به درخواست کاربری عمومی مثبت نیست و اکثر زمین‌ها واگذار شده ولی هیچ اقدام خاصی در این زمین‌ها انجام صورت نگرفته است و شهر کوهی‌خیل هم‌چنان محروم از ساحل عمومی دریا هستند.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ایجاد ارزش افزوده در محلات می‌شود،گفت: از پروژه‌های مرتبط با طرح کلید به کلید استقبال می‌کنیم و از استان‌ها نیز می‌خواهم که این طرح را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با جدیت بیشتری پیگیر این مهم باشند.

وی افزود: تعیین محدوده‌ها و زمین‌های مناسب و نیز شناسایی محلات دارای اولویت، گام اول اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود که باید با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری‌ها صورت گیرد.

آیینی  با اشاره به اینکه برای تامین زمین از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توان استفاده کرد، گفت: در شهر‌هایی که املاک و اراضی مناسب وجود ندارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به شهر مشکل کمبود زمین را برطرف کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که طرح کلید به کلید فرصت مناسبی برای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، افزود: این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که این طرح فرصت خوبی برای شهرداری‌ها نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با هوشمندی تعامل خوبی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برقرار کرده و پروژه‌های مشترک تعریف کنند و از این فرصت برای گره گشایی و نفوذپذیر کردن بافت‌های ناکارآمد استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم