Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: نسل‌ جوان باید میراث گران‌بهای امام راحل را تحویل بگیرند، مواظبت کنند، ارتقاء ببخشند و پرصلابت و با اطمینان آن را جلو ببرند. ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فلاورجان، محمدرضا باهنر در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر فلاورجان با بیان اینکه توقع ویژه‌ای از انسانی که چهل ساله می‌شود، وجود دارد و خوب است که کارنامه‌ای عالمانه و عادلانه از چهل سالگی نظام و انقلاب اسلامی تقدیم نسل فعلی و نسل‌های آینده شود، اظهار داشت: امروز 68 درصد از جمعیت کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنیا آمده‌اند و قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند، آنان حق دارند که سئوال کنند که انقلاب برای ما چه کرده و به دنبال پاسخ عالمانه و عادلانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما ادعا می‌کنیم که انواع رتبه‌های ایران اسلامی میان کشورهای جهان به صورت معجزه‌آسا اصلاح شده است، همه کشورها رشد کرده‌اند اما رتبه ما در سطح آموزش، بهداشت، توسعه، رفاه، ضریب جینی و غیره به رتبه‌های بسیار خارق‌العاده تبدیل شده است.

باهنر با بیان اینکه شاخصه توسعه انسانی شامل سطح آموزش، درمان، رفاه و غیره توسط مجامع بین‌المللی هر ساله بررسی و ارائه می‌شود، خاطرنشانکرد: در گذشته پزشکان پاکستان و فلیپین و غیره، برای درمان ما به ایران می‌آمدند، در سال 1357 از نظر رتبه در سطح آسیا، رتبه پایینی داشتیم که امروز به رتبه سوم رسیده‌ایم و یا در بخش آموزش، ظرفیت دانشگاه از ابتدای انقلاب تا کنون افزایش یافته و این نشان دهنده سطح دسترسی به آموزش است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی سخنی از فناوری‌های نوین نبود اما امروز جهش بزرگی در این بخش رخ داده است، ما جزء 13 یا 12 کشوری هستیم که دارای فناوری هسته‌ای هستیم. رتبه چهارم نانو در جهان از آن ایران اسلامی است، ما در برخی از فناوری‌ها، از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم بودیم و هستیم و هیچ کشوری حاضر نشد این فناوری‌ها را به ایران بدهد، حتی در زمان جنگ تحمیلی کالاهای دو منظوره که ممکن بود در جنگ استفاده شود را به ایران نمی‌دادند.  

وی بیان کرد: در جنگ تحمیلی، عراق از آمریکا، انگلیس، آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی و توسط دلارهای سعودی حمایت می‌شد و در مقابل آن، جوانان مؤمن و انقلابی برای دفاع از ایران اسلامی از جان خود گذشتند و اجازه ندادند که پس از 8 سال، یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان نیفتد.

باهنر تصریح کرد: یک هزار میلیارد دلار در جنگ تحمیلی خسارت دیده‌ایم اما با وجود همه مشکلات، پیشرفت‌هایی داشتیم، هرچند ضعف‌هایی وجود دارد، برای مثال پیشرفت‌های مختلفی در حوزه آموزشی انجام شده اما نظام آموزشی با بازار و صنعت هماهنگ نیست.

وی تصریح کرد: نسل نخست انقلاب اسلامی، انقلاب کردند که کار سترگی بود، نسل بعدی با تمام وجود از کشور دفاع کرد و جنگ تحمیلی تنها جنگی در ایران بود که یک وجب از خاک کشور جدا نشد، پس از آن، دولت‌ها یکی پس از دیگری، بسیاری از پیشرفت‌ها در کشور را رقم زدند.

ثمرات انقلاب 40 ساله ـ استان‌ها| بروجرد ‌به نگین صنعت در استان لرستان تبدیل شدثمرات انقلاب 40 ساله‌ ــ استان‌ها| ‌توسعه محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری ‌با احداث 257 کیلومتر بزرگراه+فیلمثمرات انقلاب 40 ساله‌ ــ استان‌ها| ایلام از وابستگی به محصولات کشاورزی به خودکفایی صددرصدی رسید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما باید صندلی‌ها را خالی کنیم و تحویل دهیم، گفت: نسل‌های بعدی باید میراث گران‌بهای امام راحل را تحویل بگیرند، مواظبت کنند، ارتقاء ببخشند و پرصلابت و با اطمینان آن را جلو ببرند و به صاحب اصلی آن یعنی حضرت صاحب‌الزمان(عج) تحویل دهند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس نیز در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته اما همواره دشمنان انقلاب مطرح می کنند که انقلاب اسلامی 6 ماه دیگر سقوط می‌کند که هیچگاه اینگونه نشد.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی با اشاره به برخی از مشکلات فلاورجان افزود: خشکسالی، مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان به وجود آورده است، متأسفانه آمار کسانی که زیر نظر کمیته امداد شهرستان هستند نسبت به سال گذشته، 2 برابر شده چراکه بیشتر مردم در این شهرستان، کشاورز بودند و مسئولان باید فکری به حال اقتصاد مردم شهرستان داشته باشند، این شهرستان دارای زمین‌هایی بسیار حاصلخیر است و و اینکه این زمین‌ها به کارگاه و سوله تبدیل شود، صحیح نیست.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه صنایع بزرگ در اطراف این شهرستان وجود دارد، جوانان تحصیل کرده شهرستان بیکار هستند، گفت: در سال 1390 در شهرک صنعتی این شهرستان که جزء نخستین شهرک‌های کشور است، بیش از 12 هزار نفر مشغول بودند که امروز این میزان، به حدود 4 هزار نفر رسیده و برخی از واحدها تعطیل و برخی نیمه تعطیل هستند.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت از مسئولان کشور و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و حراستی خواست مفسدان اقتصادی را شناسایی و به مردم معرفی کنند و افزود: مفسدان اقتصادی در عرصه‌های مختلف صادرات، واردات، خودرو سازی، تولید کالا‌های اساسی، دارو، فولاد، نفت و پتروشیمی و هر جایی که ثروت است جا خوش کرده‌اند و تلاش دولتمردان را ضایع می‌کنند.

وی گفت: اکنون در شرایط خوبی قرار داریم و رسانه‌های جهانی برای حفاظت از خود، یکدیگر را هدف قرار می‌دهند و صهیونیسم عقب نشینی کرده و جمهوری اسلامی ایران پیام اقتدار خود را رسا اعلام کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به شگرد‌های آمریکا مبنی بر ترویج افکار ایران هراسی، اسلام هراسی، ایجاد فاصله بین اقوام مختلف، افزود: ایران در ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ظلم‌ها و جنایت‌های آمریکا و کشور‌های استکباری را فریاد زد و کسی باور نکرد، اما امروز محکومیت کشور‌های استکباری و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت عدل و انصاف در روابط اجتماعی، گفت: با رعایت عدل به عنوان یک سیاست و امری فراگیر در جامعه، هر عضوی از جامعه در موقعیت خود، وظایفش را به جا و به موقع انجام داده و جامعه از هر ناهنجاری پاک می‌می ماند.

دیگر خبرها

  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است