Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به فعالیت‌های بیابان‌زدایی شهرستان گناباد خبر داد. ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، خلیل آقایی صبح امروز در جلسه با مدیران شهرستان گناباد در محل سالن شهدای دولت فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: حوزه منابع طبیعی باید مورد توجه تمامی نهادها قرار گیرد؛ در صورتی که امروز همه از آب صحبت می‌کنند و برنامه‌ریزی برای آن می‌شود، خاک نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نباید مورد بی‌مهری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: منابع طبیعی بستر توسعه کشور را مهیا می‌کند و براساس قانون منابع طبیعی مسئول حفاظت، اصلاح و توسعه و بهره‌برداری از آن بوده و به عنوان نماینده دولت حافظ انفال است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اهمیت افزایش پوشش گیاهی و اصلاح و احیای آن اظهار داشت: میزان کنونی پرونده‌های موجود در گناباد در زمینه منابع طبیعی، نشان دهنده مشارکت و فرهنگ حفظ منابع طبیعی در این شهرستان بوده که ستودنی است.

آقایی عنوان کرد: نهال کاری افتخار منابع طبیعی است و در همین راستا 10 میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم که 35 هزار هکتار منابع طبیعی و 35 هزار هکتار مردم  نهال در گناباد بکارند. عرصه منابع طبیعی بزرگ است، 1350 میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی فقط توسط منابع دولتی درست نمی‌شود و مردم نیز باید مشارکت داشته باشند.

بوشهر| 570 هکتار از اراضی دیلم بیابان زدایی شداصفهان| استفاده از پساب برای مبارزه با بیابان زدایی و کانون‌های مقابله با گرد و غبار‌13 میلیاردتومان ‌به طرح جامع بیابان زدایی ‌خراسان جنوبی اختصاص یافت

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید کار فرهنگی انجام شود تا با واگذاری مراتع به تشکل‌ها و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های تعاونی جهت توسعه گیاهان دارویی و حفاظت از منابع طبیعی مردم خود متقاضی باشند.

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: براساس مصوبه‌ای در مجلس فعالیت‌های منابع طبیعی به روستاها واگذار می‌شود.براساس این مصوبه تعاونی‌هایی در روستاها تشکیل خواهد شد که فعالیت‌های منابع طبیعی را انجام خواهند داد و این واگذاری سبب سرعت و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور 100 میلیارد ریال برای فعالیت‌های بیابان‌زدایی در گناباد و بجستان اختصاص داد و افزود: 70 هزار هکتار باید از محل این اعتبار با مشارکت مردم فعالیت‌های بیابان‌زدایی طی یکسال آینده اجرا شود.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سیدرضا عباسی نیشابوری اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد ریال از این خسارت مربوط به جاده‌ها و ابنیه فنی راه‌ها در شهرستان‌های بردسکن، بجستان، تربت حیدریه، رشتخوار، کلات، خوشاب، مشهد، کوهسرخ و گناباد بوده است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه جهاد کشاورزی میزان خسارت وارده به این حوزه را بسیار محدود اعلام کرده بود، بیان کرد: بر اساس اعلام فرمانداران، خسارت سیلاب و بارش‌های هفته گذشته در شهرستان‌های مختلف استان با باغ‌ها و مزارع، افزون بر هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار کرد: جمعه گذشته نیز در پی شکسته شدن سد و بندهای کشاورزی در زیر کوه قاین خراسان جنوبی آب وارد برخی روستاهای جنوبی شهرستان خواف شد.

عباسی افزود: خوشبختانه فرمانداری به سرعت با استفاده از ماشین آلات راهداری مسیر سیلاب را تغییر داده و سدی در برابر ورود آب به بخش‌های کشاورزی ایجاد کرد ولی باز هم برخی مزارع در شهرستان خواف با نفوذ محدود آب دچار خسارت جزیی شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی