Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرا رسیدن دهه فجر، فرصت خوبی برای مرور انقلاب و دستاورد‌های آن است؛ هر چه از پیروزی انقلاب فاصله می گیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاورد‌های آن نیز بیش‌تر می‌شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- امید ملایی؛  مقایسه ایرانِ قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی را برای نسل‌های پس از انقلاب آشکار کند؛ انقلاب اسلامی را شروع دگرگونی‌های بزرگ وبنیادی در ایران و کشور‌های منطقه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در توصیف انقلاب همین کفایت می کند که امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی با عنوان‌هایی مانند «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده است. فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت خوبی برای مرور، انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن در حوزه‌های مختلف است. هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله می گیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اهمیت بیان دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها بیش‌تر می‌شود.

در چنین شرایط حساس کشور که هجمه‌های مختلفی وارد می‌شود، اهمیت تبیین دستاورد‌های انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه معین می‌گردد، برای بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی با تعدادی از دانشجویان فعال دانشگاهی در این خصوص گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید. نگرانی دشمنان به خاطر آگاهی از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران است

محمد تقاصی، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، در خصوص پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی  گفت: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص ملی از ۱۶ درصد به ۴۰ درصد بیانگر جهش صنعتی ایران پس از انقلاب اسلامی است.

تقاصی افزود: امروز بعد از انقلاب صادرات غیر نفتی ایران از ۵۴ میلیون دلار به ۳۱ میلیارد دلار رسیده با این حساب یعنی ۵۷ برابر افزایش یافته است.

دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص صادرات افزود: انقلاب اسلامی، ایران تک محصولی را به صادرکننده محصولات صنعتی، کشاورزی و خدمات فنی مهندسی تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: محصولات پتروشیمی ایران از سال ۱۳۵۷ تاکنون ۳۳ برابر رشد داشته است و ایران بدون پیوستن به سازمان تجارت جهانی هفدهمین اقتصاد جهان را دارد.

تقاصی ادامه داد: در مورد تولید فولاد هم امروز جمهوری اسلامی از تولید ۳۶۰ هزار تن به ۱۸ میلیون تن افزایش و ۵۰ برابر شده است، همچنین ایران امروز در تولید فولاد و آلومینیوم رتبه چهاردهم جهان، در تولید سیمان رتبه هشتم، در تولید سرامیک رتبه پنجم، در تولید موتور وسایل نقلیه رتبه دوازدهم و در تولید خودرو و مس رتبه هجدهم جهان را احراز کرده است.

دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد به پیشرفت‌های کشور در بخش خودرو هم اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت خودرو هم مونتاژ کاری از ۱۰۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص پیشرفت‌های ایران در صنعت دارو هم گفت: در حالی که در ابتدای انقلاب، صنعت دارویی کشور ۲۵ درصد از دارو‌های دم دستی مردم را تولید می‌کرد، اکنون ۹۵ درصد از تخصصی‌ترین دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود.


تقاضی تصریح کرد: الحمدالله ایران از واردکننده قایق‌های کوچک ماهیگیری به سازنده کشتی‌های اقیانوس پیما تبدیل شده است، همچنین با وجود تحریم‌های شدید فنی، علمی و اقتصادی به فناوری‌های کاملاً بومی در صنایع هسته‌ای، هوایی و فضایی رسیده‌ایم.

دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد در پایان گفت: با جرآت می توان اظهار کرد که شناخت و آگاهی دشمنان از توانمندی ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به جایگاه برتر و کسب همین موفقیت ها بوده و هست که نگرانی او را در پی‌داشته است.

در بسیاری از رشته‌های دنیا مطرح هستیم

محمدمهدی دهقانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی اسفراین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت بسیار عظیم در دنیای معاصر بود. برای مقایسه کلی حکومت‌ها به چند مورد به صورت تیتر وار و خلاصه می‌توان اشاره کرد. سیاست‌های کلی دو نظام قبل و بعد از انقلاب را می‌توان در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه قرار داد.

دهقانی ادامه داد: به لحاظ سیاسی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شیوه حکومتی رژیم پهلوی بر اساس مدل پادشاهی یا حکومت فردی بود. تمام قدرت سیاسی جامعه در اختیار شخص شاه قرار داشت و اراده شخصی وی مظهر اراده سیاسی حاکمیت و قانون تلقی می‌گردید. وی به تنهایی تصمیمات مهم حکومتی را اتخاذ می‌کرد. در این میان کابینه، مجلس و قوای دیگر حکومتی تنها دارای نقشی تشریفاتی و نمادین بوده و از خود هیچ اختیاری نداشتند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی اسفراین خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی دارای پایگاه مردمی نبود. حاکمیت، اقتدار و تداوم حکومت خود را منتسب به بیگانگان می‌دانست و از این روی تلاش می‌کرد با جلب رضایت خاطر بیگانگان ولو با فدا نمودن استقلال سیاسی کشور، استمرار حکومت مطلقه خویش را تضمین نماید. بدیهی است که این امر مستلزم حاکمیت استبداد و سلب حقوق و آزدی‌های قانونی افراد در جامعه بود. 


وی در خصوص حوزه نظامی رژیم پهلوی نیز گفت: در بعد نظامی، سیاست کلی رژیم پهلوی، حرکت سریع به سوی نظامی گری در جهت تامین منافع بیگانگان در منطقه، استحکام پایه‌های رژیم استبدادی و مقابله با تهدیدات داخلی در ایران بود. به لحاظ فرهنگی این رژیم با ترویج فرهنگ مبتذل غرب عملا سیاست خود را در راستای اسلام زدایی و استحاله و یا محو تمدن و فرهنگ دینی جامعه ایران قرار داده بود.

این فعال دانشجویی اقتصاد رژیم پهلوی را وابسته دانست و عنوان کرد: رژیم پهلوی بدون توجه به فرهنگ، نیاز‌ها و شرایط موجود در جامعه ایران تنها مجری سیاست‌هایی بود که بیگانگان برای توسعه و پیشرفت جامعه ایران به صلاح دانسته و به وی دیکته می‌کردند. قهرا چنین توسعه‌ای نه تنها مطلوب جامعه ایران قرار نمی‌گرفت بلکه چالش‌های گسترده‌ای را نیز به وجود می‌آورد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی اسفراین به تغییرات پس از انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی در ایران شکل گرفت که مطابق با خواست اکثریت مردم مسلمان ایران، پایه‌های آن بر سه رکن اساسی دین، مردم و رهبری استوار گردید. حاکمیت اصلی در این نظام از آن خداست؛ کلیه قوانین و مقررات از متون و منابع اسلامی سرچشمه گرفته و تمام قوای حکومتی حتی مقام رهبری موظف‌اند عملکرد خویش را مطابق با احکام، دستورات و قوانین الهی اسلام تدوین نمایند.

وی افزود: از بیشترین اهتمام‌های نظام جمهوری اسلامی توجه به استقلال سیاسی کشور و مقابله با هر گونه دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران بوده است؛ به گونه‌ای که این نظام یکی از مستقل‌ترین نظام‌های جهان به شمار می‌آید. در بعد نظامی سیاست جمهوری اسلامی تقویت بنیه نظامی کشور، اما نه در راستای تامین منافع بیگانگان، بلکه مقابله با تهدیدات گسترده و فزاینده آنان قرار گرفته است. در بعد فرهنگی سیاست کلی نظام، تقویت فرهنگ دینی و مقابله با کلیه مظاهر فساد و ابتذال تمدن غرب، در عین حفظ حقوق و آزادی‌های قانونی افراد قرار داشته و قانون اساسی، حرکت به چنین سمتی را از نخستین وظایف حکومت در قبال مردم دانسته است. 

دهقانی ادامه داد: نخستین سیاست‌های کلی نظام جمهوری در قبال جامعه، تقدم اخلاق بر امور دیگر بوده است و این درست همان چیزیست که در رژیم پیشین کمترین بهایی به آن داده نمی‌شد. رژیم پهلوی با ترویج فرهنگ منحط غربی تحت پوشش آزادی در جامعه عملا سیاست خود را در راستای اسلام زدایی و محو و استحاله ارزش‌های اخلاقی و دینی قرار داده بود.

این دانشجو توجه به مقام زن را از دیگر سیاست‌های انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: در تاریخ به وضوح خوانده ایم و دیده ایم که رژیم پهلوی با تظاهر به الفاظ و عباراتی فریبنده نظیر آزادی، همگام با تمدن منحط غرب عملا سیاست خود را در راستای به ابتذال کشاندن زنان و تزلزل در بنیان خانواده‌ها پایه‌ریزی کرده بود؛ جمهوری اسلامی ایران با توجه و عنایت به مقام رفیع زن و نقش و جایگاه ویژه آن در خانواده و اجتماع، توجه کافی به زن و حقوق او نموده و وی را از حمایت قانونی بیشتری برخوردار ساخته است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی اسفراین به موضوع استقلال نیز گریزی زد و تاکید کرد: استقلال واقعی یک کشور زمانی تحقق پیدا می‌کند که کمترین نیاز را به خارج داشته باشد. کشور باید به جایی برسد که میزان مصرف نهایی اش، معادل تولید نهایی آن شود که لازمه رسیدن به این مرحله پیشرفت علمی است. قدرت‌های بزرگ معمولا هیچ توجهی به پیشرفت کشور‌های دیگر به دلایل فنی و صنعتی ندارند، زیرا این قدرت‌ها می‌خواهند کشور‌های کوچک‌تر به دستاورد‌های آن‌ها احتیاج داشته باشند. 

وی افزود: هر کسی زمان قبل از انقلاب و بعد از آن را مقایسه کند، می‌بیند به لحاظ علمی واقعا در دنیا حرفی برای گفتن نداشتیم، اما امروز در بسیاری از رشته‌ها در دنیا مطرح هستیم و به عنوان یک کشور صاحب علم و نظریه شناخته می‌شویم. ثروت بدون علم در نهایت باعث وابستگی شدید خواهد شد؛ بنابراین یکی از راه‌های تحقق استقلال که یکی از شعار‌های اصلی کشور است، پیشرفت علمی و تولید است. البته منظور از تولید، فقط تولید مادی نیست، بلکه تولید فکر و فناوری و روش‌های جدید هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

دهقانی در پایان گفت: پس از پیروی انقلاب اسلامی و خارج شدن شاه بسیاری ازکشور‌های قدرتمند دنیا نظیر آمریکا و رژیم غیر مشروع اسرائیل تحریم‌های خود را علیه ملت و دولت ایران آغاز کردند، اما این عمل آغاز خودکفایی و حرکت پرقدرت برای استقلال کشور شد.

مهم‌ترین خدمت انقلاب به زنان، بازیابی هویت زنانه آنان است

زینب غوریانی، مسئول خواهران بسیج علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: حدود نیمی از هرجامعه‌ای را زنان تشکیل می‌دهند و کشور عزیز ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و زنان ما همواره ثابت کرده اند که اگر در تحولات اجتماعی ایران موثرتر از مردان نباشند کم اثرتر نیستند.



غفوریانی افزود: در جنگ هشت ساله واقعا این زنان بودند که همسران و فرزندان خود را راهی جنگ می‌کردند و به کرات از این دست جملات شنیده ایم که صدام از مادران ایرانی شکست خورد، در تظاهرات سال‌های ۵۶ و ۵۷ و حتی پیش از آن نیز همواره شاهد حضور موثر و پرشور زنان بودیم؛ لذا انقلاب اسلامی جدا از همه دستاورد‌های حقوقی و مادی برای زنان ایرانی، به آنان هویت داد، مانند این سخن امام خمینی ره که زنان باید در تمام مقدرات جمهوری اسلامی دخالت کنند از کلان تا جزء

مسئول خواهران بسیج علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اگر‌بخواهیم از سایر خدمات متقابل انقلاب به زنان بگوییم، می‌توان این مثال را زد که تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم از ۱۸۸۷ نفر در سال ۱۳۷۸ به ۵۶۰۸ نفر در سال ۸۴ رسیده که پیشرفت بسیار مهمی در کم‌تر از ده سال رخ داده است.  

وی ادامه داد: از این دست آمار‌ها در زمینه دانشجویان دختر، سلامت بانوان و ... نیز زیاد یافت می‌شود، اما همچنان شاید بتوان مهم‌ترین خدمت انقلاب به زنان را بازیابی هویت زنانه آنان دانست، مانند تشکیل ستاد ملی زن و خانواده در سال ۱۳۸۹ و یا لایحه بیمه زنان خانه دار که امیدواریم هرچه زودتر به طور کامل اجرا گردد.

ایران پس از چهل سال به حجم عظیمی از پیشرفت دست پیدا کرد امیررضا دهنوخلجی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: جمهوری اسلامی پس از چهل سال توانسته به حجم عظیمی از پیشرفت دست پیدا کند که انکار این مقوله کاملا غیر ممکن است. کشور ما پس از انقلاب توانست در موضوعات مهمی رشد کند که یکی از این موضوعات آزادی فرد در ابراز عقیده اش است.  

دهنوخلجی ادامه داد: خفقان قبل از انقلاب بر کسی پوشیده نیست. در آن زمان کسی جرات نداشت کوچکترین نقدی بر حاکمیت انجام دهد، اما اکنون چطور است؟ شما می‌بینید فردی در جشنواره فیلم فجر که در این انقلاب نیز رشد کرده به راحتی علیه کشور و حاکمیت دروغ پخش می‌کند و کسی کاری به کارش ندارد.

این دانشجو از وجود برخی کج سلیقگی‌ها نیز گلایه کرد و بیان داشت: البته منکر وجود برخی برخورد‌های سلیقگی نیستیم، اما حجم این موارد در مقایسه با پیش از انقلاب بسیار ناچیز است.

وی در پایان افزود: آن کسانی که از نبود آزادی بیان در جامعه فعلی گلایه می‌کنند خودشان آزادند و این یعنی آزادی بیان و پس از بیان وجود دارد. امروز روزنامه ها، سایت ها، کانال‌های تلگرامی و بسیاری از موارد دیگر به راحتی به سیاست و اعضای حکومت نقد وارد می‌کنند و حتی بعضی اوقات تخریب نیز می‌کنند، اما آزادند. آیا این چیزی غیر از آزادی بیان است؟   زن ایرانی با ظهور انقلاب اسلامی تحول یافت و تحول آفرید

سمانه نیک رفتار، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: مصوبه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در زمان شاه به ظاهر بسیار مطلوب بود چرا که تا آن موقع، زنان از هیچگونه حق رای برخوردار نبودند اما امام‌(ره) طی نامه ای هشدارآمیز با آن‌مخالفت کردند.

نیک رفتار در ادامه توضیح داد: مخالفت امام(ره) با این موصبه در حالی رخ داد که ایشان همواره به حضور انقلابی زنان در جامعه تاکید داشتند و البته هنگام رای‌گیری‌های مهم کشور در جریان پیروزی انقلاب و پس از آن ایشان چندین بار نقل‌هایی در باب اهمیت این حضور داشتند؛ اما آن زمان به خاطر گفتگوهای زیادی که بین شاه و آمریکا بود و نیز احتمال قصد فریب عمومی جامعه برای آنکه زنان آلت دستی شوند برای برخی اقدامات نابخردانه شاه، حضرت امام(ره) جلوی آن را گرفتند تا جایگاه زن تخریب نشود و بیش از آن مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

 

فعال دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد افزود: موضوع دیگری که در این‌باره می‌توان مطرح کرد برمی‌گردد به دوره رضاشاه مخلوع، در تاریخ نقل است که زمان وی، دختر زیر ۱۸ سال حتی اگر ازدواج کرده و طلاق گرفته باشد برای ازدواج مجدد، نیاز با اذن پدر دارد؛ حال، در کتاب «حقوق زن در اسلام» استاد شهید مطهری نقد این موضوع به خوبی مطرح شده است؛ به طوری که در قانون مدنی چندی بعد از پیروزی انقلاب، این شرط حذف شده و اجازه تمام به خود آن زن داده شده است.

وی به موضوع استفاده ابزاری از زنان هم اشاره می کند و می گوید: اکنون برهه زمانی برگزاری جشنواره فجر هستیم، شاید موقعیت مناسبی برای پرداخت بیشتر این موضوع باشد؛ به سراغ قدیمی‌ها که می‌روید به شما می‌گویند، پوسترهای سینماهای آن زمان پر بوده از تصاویر برهنه خانم‌ها که در اصل نقش کاملا جنسی در فیلم داشته اند به طوری که حتی وقتی مصاحبه با عوامل «فیلم فارسی» آن زمان را مشاهده می‌کنید خودشان به این موضوع تاکید دارند که چون فیلمنامه درستی نداریم و همچنین جذب مخاطب را از این راه می‌دانیم به چنین اقداماتی دست می‌زنیم!

 

نیک رفتار بیان کرد: همچنین تاکید دارند که رشد سینمایی مناسبی در کشور حاصل نشده است، استفاده ابزاری از زنان شاید یک جمله به ظاهر کلیشه‌ای باشد اما هنگامی درک می‌شود که هم اسناد تاریخی گذشته را مرور کنیم‌ و نیز نگاهی به رخ‌دادهای فعلی جامعه غرب بیاندازیم.

 

فعال دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در پایان گفت: جایگاه زنان بعد از انقلاب اسلامی بسیار تغییر کرد، زن ایرانی با ظهور انقلاب اسلامی تحول یافت و تحول آفرید؛ هر روز به سوی رشد و کمال تازه‌ای راه یافت و در کوره انقلاب آبدیده و استوار شد. زنان مسلمان و متعهد کشورمان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در صحنه‌های سیاسی ــ اجتماعی، بسیار فعال و سازنده قدم برداشتند و حرکتهای اجتماعی عظیمی با مشارکت آنان شکل گرفت.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دستاوردهای انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی ظهر پنجشنبه در در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: هفت ماه جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی، علیه مردم غزه ادامه دارد و در این هفت ماه جنگ در غزه اکثر کشورهای دنیا حرف‌هایی را زدند که امام راحل در سال‌های انقلاب درباره این رژیم سفاک صهیونیستی زده بودند.

وی با بیان اینکه چه افتخاری بالاتر از این‌که ملتی به پا خیزند و با مستکبران و جنایتکاران عالم مقابله کنند، گفت: باید خودمان وسط میدان باشیم و خودمان باید مؤثر واقع شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: جنگ بین حق و باطل دائمی و همیشگی است و شیطان از خداوند مهلت گرفت تا بندگان خداوند را یک‌لحظه راحت نگذارد و انسان‌ها را به دنبال خود بکشاند.

وی با بیان اینکه شیطان بزرگ دائم به شکست‌ها اعتراف کرده است، گفت: مردم ما پایداری صبر و استقامت دارند و این را باید ادامه بدهیم تا همه مشکلات حل شود و اگر ما به تکالیفمان ادامه بدهیم، دست نصرت خداوند را خواهیم دید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما امروز به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم خبیثان عالم را تنبیه کنیم، گفت: از روز اول جنگ غزه آمریکایی‌ها فرماندهی جنگ را پذیرفتند و امروز هم هستند و اگر برخی کشورها این رژیم کودک کش را همراهی نمی‌کردند امروز نبودند و این اقدامات در غزه توسط جبهه متحد شیطان بزرگ انجام شد.

سردار فدوی تصریح کرد: یکی از تبلورهای خاص باطل، همین درست کردن رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل است برای اینکه تضمین‌کننده منافعشان باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به عملیات بزرگ وعده صادق گفت: با وجود اینکه امپراتوری شیطان بزرگ و غرب تمام تلاشش را برای سانسور این عملیات انجام دادند، اما عالم متوجه شد و فیلم‌ها و تصاویر زیادی از این تنبیه بیرون آمد و این عظمت بزرگ جمهوری اسلامی است و اگر غرب بازهم از این خباثت‌ها بکند، دوباره اقدامی بزرگ‌تر علیه آن‌ها خواهیم داشت.

سردار فدوی با بیان اینکه شهدا به اعلی‌علیین رسیدند و ذهن ما نمی‌تواند به‌جایی که شهدا رسیده‌اند هم خطور کند، گفت: امروز به نام شهدا جمع می‌شویم و درواقع برای خودمان جمع می‌شویم ما حتی ذهنمان به مقام شهدا نمی‌تواند خطور کند، ولی شهدا می‌توانند دست ما را نیز بگیرند چرا که شهدا مقام شفاعت دارند.

وی تصریح کرد: در خصوص مقام شهدا هزاران حدیث وجود دارد و عالی‌ترین حدیث هم در تفسیر مجمع‌البیان آورده شده است که خداوند مقام شهیدان را یاد می‌کند و این حدیث از لحظه‌ای که رزمنده برای حرکت درراه خدا، نیت می‌کند که جهاد کند تا زمانی که به بالاترین مقامی که غیر معصوم می‌تواند برسد را شرح می‌دهد.

سردار فدوی اظهار کرد: در این حدیث از شهید و خانواده شهید بسیار یادشده است و هر شهید می‌تواند ۷۰ هزار نفر از اهل‌بیت خود را شفاعت کند.

وی افزود: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی وعده حق خداوند است و خدا را شاکر هستیم که به برکت حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی که در سال ۴۲ پایه‌گذاری شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، روندی وجود دارد که هرلحظه تحقق وعده خدا را می‌بینیم چراکه وعده خداوند حق است.

سردار فدوی بیان کرد: اکنون ما شاهد عزت و اقتدار و افتخار نظام اسلامی هستیم.

کد خبر 6095014

دیگر خبرها

  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد