Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌جان صادق پور شامگاه چهارشنبه در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه شکوه چهل ساله در مصلای قم برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری قم از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی افزود: در بخش فاضلاب، شبکه و تصفیه‌خانه در حدود ۵۰ درصد جمعیت شهر اجرا شده که حدود ۳۳ درصد از جمعیت وصل هستند و مابقی مشترکین می‌توانند در سال آینده متصل شوند و ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب حدود ۴۵ میلیون است که تقریباً تا ۳ الی ۴ سال آینده پاسخ‌گو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق‌پور عنوان کرد: استان قم دارای ۴ واحد تصفیه‌خانه آب با ظرفیت حدود ۶ هزار لیتر بر ثانیه است و یک تصفیه‌خانه بزرگ آب توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال احداث است که ۶ هزار ۵۰۰ لیتر در ثانیه ظرفیت دارد و لذا برای آینده نگرانی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه منابع آبی محدود است و لذا باید صرفه‌جویی کنیم، افزود: ۷۰۰ هزار واحد اشتراک آب و فاضلاب داریم که با افزایش تعداد فاضلاب‌ها در آینده به ۹۰۰ هزار واحد، جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری قم اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان دارای ۳ آزمایشگاه پیشرفته در زمینه بیولوژیکی، شیمی و فیزیک و زیستی در سطح استان است که سالیانه بیش از صد هزار آزمایش انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاصلاب در جهت ارتقای تعامل با مشترکین از طریق سامانه ۱۲۲ حدود ۲۷۰ هزار تعامل با مردم ایجاد کرده و خدمات غیرحضوری از این درگاه ارائه می‌شود.

 صادق‌پور ضمن اشاره به این‌که حمایت از سرمایه‌گذاران و تولید داخلی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب است، بیان کرد: یک سازه‌ای که در انحصار خارج بود به همت تولیدکنندگان داخلی در شهرک شکوهیه در حال ساخت است و با تکمیل آن می‌توانیم کل صنعت آب کشور را تحت پوشش قرار دهیم.

وی اصلاح الگوی مصرف را یکی از سیاست‌ها برشمرد و گفت: استفاده از پساب به توسعه تولید، صنعت، اشتغال و حفظ محیط زیست کمک می‌کند و در راستای این هدف با شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری و بنیاد مسکن و نظام مهندسی تعاملاتی داشتیم.

احداث تصفیه خانه جدید قم از مهم‌ترین پروژه‌های موجود است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای نیز در این نشست اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای به عنوان یکی از شرکت‌های آب استان وظایفی مانند احداث تأسیسات تأمین و انتقال آب شرب و هم‌چنین مطالعه و نظارت بر بهره‌برداری از منابع آب سطحی و زیرزمینی و کلیه مصارف آب را بر عهده دارد.

احمد حاج حسینی با اشاره به این‌که با افت سطح آب زیرزمینی و فرونشست زمین مواجه هستیم، افزود: در راستای تأمین آب شرب و رفع این مشکلات طرح انتقال آب حوزه به حوزه مطرح و از سال ۹۰ بهره برداری آن آغاز شد.

وی بیان کرد: در دهه ۷۰ سد ۱۵ خرداد و خط انتقال آن و تصفیه خانه آب سد ۱۵ خرداد اجرا و به مرحله بهره برداری رسید اما پیش‌بینی شد که با توسعه استان قم در دهه ۸۰ و ۹۰ این منابع آبی پاسخ‌گوی نیازهای مردمی استان قم نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم ادامه داد: با اجرای طرحی با هزینه بیش از ۴ میلیارد تومان از اواخر دهه ۷۰ اجرا و بهره برداری آن در خردادماه ۹۰ تا امروز آب شرب شهری استان قم با وجود خشکسالی بدون هیچ مشکلی سپری شده است.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌ها تصفیه‌خانه جدید قم است که در حال اجرا است و با پیشرفت حدود ۸۵ درصد امیدواریم تا ابتدای تابستان ۹۸ این پروژه کاملاً به بهره‌برداری برسد و پیش‌بینی می‌کنیم که تا چند سال آینده مشکل آب در استان قم نخواهیم داشت.

کد خبر 4536438

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری چهل سالگی انقلاب شرکت آب و فاضلاب قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است