Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهش های بریتانیا نشان می دهد، شمار جوانانی که نسبت به ادامه زندگی دلسرد و ناامید هستند، دو برابر شده است.

از سوی دیگر گسترش استفاده از رسانه های اجتماعی با تاثیر بر روی سلامت روان جوانان، موجب افزایش احساس نارضایتی از زندگی شده است.

سال ۲۰۰۹ تنها ۹ درصد افراد ۱۶ تا ۲۵ سال نسبت به زندگی احساس ناامیدی داشته اما در حال حاضر این رقم به ۱۸ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس نظرسنجی انجام شده بر روی بیش از ۲ هزار نفر از افراد ۱۱ تا ۳۰ سال، یک چهارم جوانان معتقداند زندگی ارزشی نداشته و هدفی برای ادامه حیات ندارند.

بررسی ها بر روی جوانان انگلیسی نشان می دهد، درحالی که سطح اقتصادی افراد ثابت بوده اما میزان امید به زندگی جوانان به شدت کاهش یافته است.

پژوهش ها نشان می هد، حدود نیمی از جوانانی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند دچار عارضه هایی ازجمله اضطراب بوده و نسبت به آینده احساس نا امیدی می کنند. این جوانان معتقداند، شبکه های اجتماعی موجب ایجاد احساس نارضایتی از زندگی در افراد می شود.

 

جوانانی که مورد بررسی قرارگرفته اند، معتقداند مقایسه زندگی خود با دیگران در رسانه هایی همچون اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک موجب ایجاد احساس ضعف و ناامیدی شده و جوانان را مجبور به دستیابی به موفقیت می کند، همین امر حس اضطراب را در آنان تقویت می کند.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است، استفاده از فضای مجازی با ایجاد روحیه غم‌ در افراد، آمار خودکشی در جوانان را افزایش داده است. به طوریکه امسال آمار خودکشی میان نوجوانان بریتانیا میان هر ۱۰۰ هزار نفر برابر با ۵ نفر و سال ۲۰۱۰ برابر با ۳ نفر بوده است.

بر اساس تحقیقات، شاخص خوشبختی و رضایت از زندگی سال ۲۰۰۹ برابر با ۷۳ بوده اما در حال حاضر این شاخص در پایین ترین سطح خود قرار داشته ۶۹ است.

نتایج یافته های جدید موجب فشار کارشناسان و پزشکان بریتانیا موجب اعمال فشار به دولت برای ایجاد محدودیت در انتشار محتوای رسانه های اجتماعی شده است. کارشناسان معتقداند، استفاده بیش از حد از فضای مجازی موجب بروز بیماری های سلامت روان میان کودکان شده و دولت موظف است با ارائه الگویی، محتوا و مطالب موجود در این فضا را کنترل کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رسانه سلامت روان شبکه های اجتماعی توئیتر فضای مجازی خودکشی شاخص دولت سلامت کودکان خودکشی رسانه شبکه های اجتماعی فضای مجازی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کد خبر 6096486 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد