Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در تشکیل انقلاب اسلامی گفت: جنبش دانشجویی ‌بعد از انقلاب تغییر گفتمانی قابل توجهی پیدا کرده است. ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، صلاح الدین قره‌تپه صبح امروز در مراسم سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دانشکده سما کرمانشاه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌های فراوانی رو به رو بوده است، اظهار داشت: دشمنان در پی براندازی انقلاب اسلامی دست به اقدامات متعددی زدند از جمله اقدامات آمریکا، راه اندازی جنگ‌های داخلی از غرب کشور و جنوب کشور بود که تمامی اقدامات دشمنان ایران در آن زمان با شکست مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز علمداری و پرچمداری جهان انقلاب بر دوش ایران اسلامی است، عنوان کرد: بدون حضور و نقش آفرینی دانشجویان در آن زمان، احتمال به وقوع پیوستن انقلاب فراهم نبود و بی‌دلیل نیست که  میدان نزدیک دانشگاه تهران را میدان انقلاب نامگذاری کردند و این نشان دهنده نقش دانشجویان در ایجاد انقلاب اسلامی است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه در تاریخ ایران جنبش دانشجویی فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، بیان کرد: دانشجویان  انرژی فزاینده مبارزات خود را تحت رهبری امام خمینی(ره) با خشم انقلابی توده‎های مردم در‌هم آمیخت و به وظیفه تاریخی و با اهمیت خود در براندازی رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی عمل‌کرد.

بوشهر| جنبش دانشجویی باید به دنبال ترویج گفتمان انقلابی باشدهمدان| امروز رسالت جنبش دانشجویی مطالبه‌گری استبیانیه تشکل‌های انقلابی: پیام 65ساله جنبش دانشجویی ذلت ناپذیری ملت ایران است

قره‌تپه گفت: بعد از پیروزی انقلاب تا آغاز دفاع مقدس حرکت بزرگی که جنبش دانشجویی انجام داد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که حضرت امام (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم در انقلاب اسلامی یاد کردند و این بارزترین و تأثیرگذارترین حرکت ضد استعمارگری دانشجویان بود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه  با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در تشکیل انقلاب اسلامی گفت: کادرسازی و شکل دادن به نهادهای نوپای انقلاب اسلامی اولین دستاوردهای جنبش دانشجویی بعد از انقلاب بود.

وی افزود: حضور فعال و حماسی در همه صحنه‌های رزمی، عمرانی و در سطوح مختلف فرماندهی تا بسیجی گری در دوران دفاع مقدس‌، زنده نگه داشتن روحیه عدالت‌خواهی، جنبش دانشجویی پیشران پیشرفت و جنبش نرم افزاری و تولید علم، تقویت گفتمان استکبارستیزی، تقویت مشارکت سیاسی، دانشجویان افسران جنگ نرم، پیشگامی در جنگ نرم، روشنگری و فرهنگ سازی و حضور فعال در بسیج سازندگی را از دیگر دستاوردهای جنبش‎های دانشجویی بعد از چهل سال انقلاب دانست.

قره‌تپه با بیان اینکه جنبش دانشجویی قبل و بعد از انقلاب تغییر گفتمانی قابل توجهی پیدا کرده است، بیان کرد: به دلیل خلا نیروی تخصصی برای بدست گرفتن مسئولیت‎های مهم، دانشجویان در ابتدای انقلاب اسلامی بدنه اصلی نهادهای انقلاب را تشکیل دادند و بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها در جریان انقلاب فرهنگی جنبش دانشجویان در تثبیت نظام و تحکیم نظام نوپا موثر بودند.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»

آروین هایلرین چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا در گفتگوی اختصاصی با SNNTV از حماسه جامعه دانشگاهی آمریکا که این روزها در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است، روایت می‌کند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی دیگر محدود به منطقه خاورمیانه نیست و بسیاری از مردم جهان در اروپا و آمریکا و استرالیا و... به حقانیت مطالبه هفتاد ساله فلسطینیان پی برده و تازه متوجه شدند که دستگاه کودک کش صهیونیستی در این سال‌ها از انجام هیچ جنایتی در حق کودکان و زنان فلسطینی کوتاهی نکرده و کار را از حد گذرانده است.

چند روزی است که دانشگاه‌های آمریکا تبدیل به نقطه کانونی و مرکز توجه به موضوع فلسطین شده است. دانشجویان و اساتید آمریکایی که تا پیش از این بواسطه‌ی هژمونی رسانه‌ای صهیونیست، درک درستی از وقایع جاری در نوار غزه نداشتند و مقهور روایت غربی_آمریکایی از فلسطین اشغالی بودند، با شروع عملیات طوفان الاقصی و تلاش فلسطینیان برای بازپس‌گیری حق خود و از سوی دیگر به اوج رسیدن جنایت‌های رژیم صهیونیستی که تا به امروز و پس از حدود ۲۰۸ روز، نزدیک به ۴۰ هزار نفر  مردم را به شهادت رسانده‌اند، وجدان بیدار هر انسانی با دیدن این واقعه، بیدار گشته و جامعه دانشگاهی آمریکا نیز از این موضوع مستثنی نبوده اند.

اما پلیس آمریکا و نیرو‌های امنیتی این کشور علیرغم تصویر متمدنانه‌ای که در سینمای هالیوود از آن‌ها به عرضه گذاشته بود، با وحشی‌گری و بربریت تمام به تجمعات دانشجویی یورش برده و با زدن اسپری فلفل و ضرب باتوم و کشیدن حجاب از سر دختران و زنان دانشجو و این قبیل اقدامات، تلاش داشتند تا اعتراض مسالمت آمیز دانشجویان را سرکوب کنند.

یکی از داشنجویان آمریکایی که تصاویر دستگیری او در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد، خانم آروین هایلرین (Arwyn Heilryne) است. او که به تازگی از بند بازداشت غیرقانونی پلیس آمریکا آزاد شده بود، درخواست خبرگزاری دانشجو برای بیان روایت حماسه‌گونه جامعه دانشگاهی آمریکا را پذیرفت و به گفتگو نشست که بخشی از  آن در ذیل آمده است:

از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم

آروین هایلرین چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا گفت: از دانشجویان ایرانی بخاطر حمایتشان سپاسگزارم. دانشجویان قدرت تغییر را دارند؛ اگر با هم متحد شویم می‌توانیم تغییراتی ایجاد کنیم.

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد: ما نباید مورد توجه باشیم، هدف اصلی ما تمرکز بر غزه است. هدف همه باید تمرکز بر مردم غزه که مورد وحشگیری قراره گرفته اند، باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    ادامه اعتراضات تا توقف کامل کمک های مالی به اسرائیل

آروین هایلرین ادامه داد: دانشگاه باید باید اطلاعات مالی خود و حقیقت ارتباط با اسرائیل را علنی کند. هدف اعتراضات دانشجویی توقف ارسال کمک های مالی به اسرائیل است. 

او تصریح کرد: باید با توقف کمک های مالی به اسرائیل به توقف نسل کشی کمک کنیم. 

او در پایان تاکید کرد: تحت هر شرایطی از مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دیگر ساکت نخواهیم شد! / دانشجویان بازداشتی تهدید به محرومیت تحصیلی شده‌اند

چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا در گفتگوی اختصاصی با دانشجو گفت: برای کمک به آزادی دوستانم به زندان تگزاس آمده ایم. باید بگویم اعتراضات قطعا ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: روز گذشته ۱۰۰ تن از همراهان من دستگیر شدند. در ابتدا به ما گفته شد که دانشجویان  بازداشتی اجازه حضور در دانشکده ها را ندارند، اما در نهایت رای دانشگاه تغییر پیدا کرد. 

هایلرین تاکید کرد: مجازات‌هایی علیه دانشجویان بازداشتی در حال اجراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

روایت دانشجوی دختر آمریکایی از بازداشت غیر انسانی توسط پلیس آمریکا در دانشگاه

آروین هایلرین افزود: تظاهرات ما صلح آمیز بود و صدها دانشجو کار مند در آن شرکت داشتند. 

او در مورد نحوه برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان معترض گفت: پلیس ابتدا مرا محکم به زمین کوبید و آنقدر محکم دستم را بسته بودند که دستانم را حس نمیکردم.  بازداشت من بسیار ناراحت کننده بود اما به هیچ وجه به دردی که مردم فلسطین هر روز تجربه میکنند و تحمل میکنند نمیرسد.

او ادامه داد: در اداره پلیس از امکانات اولیه بهداشتی محروم بودیم؛ اجازه داشتن حجاب نداشتیم. اجازه پوشیدن لباس مناسب نداشتیم تا آنها بتوانند ما را به راحتی بازرسی کنند

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • دانشگاهی‌ها و نمایندگان درباره جنبش دانشجویی آمریکا چه گفتند؟
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • جنبش دانشجویی غرب نتیجه «وعده صادق» است + فیلم
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد