Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@13:21:45 GMT

از کودک همسری تا تجرد قطعی

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۷۴۷۵

از کودک همسری تا تجرد قطعی

در این مطلب می خوانیم: پدیده مجردان قطعی به دنبال افزایش سن ازدواج رخ می دهد و افراد بالای 50 سال که شرایط باروری ندارند به عنوان مجرد قطعی تلقی می شوند.
براساس آمار مرکز آمار ایران روند افزایش تجرد قطعی در زنان خیلی بیشتر از مردان است به طوری که طی سال‌های 1375 تا 1395 این شاخص برای مردان از 1.1 به 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

26 رسیده و برای زنان از 1.9 به 73.3 افزایش پیدا کرده و به حدود 6.1 برابر مردان رسیده است.
پسران به دلیل نداشتن مسکن و موقعیت اشتغال و ادامه تحصیل از ازدواج دوری می‌کنند و تصمیم می‌گیرند تا سن 30 سالگی مجرد مانده و بعد در شرایطی کاملا مناسب ازدواج کنند، درمقابل گفته‌ می‌شود دختران تمایلی به ازدواج ندارند چون احساس می‌کنند تاهل برای آنها و آینده و پیشرفتشان سد است.
آماری از تعداد مجردان قطعی در استان قزوین وجود ندارد اما حسن وفایی رئیس ثبت احوال استان قزوین از ازدواج بیش از هزار کودک در قزوین خبر می دهد و می گوید: در سال گذشته 9 هزار و 317 ازدواج در استان صورت گرفته است که از این تعداد 2 پسر زیر 15 سال، 773 دختر در سن 10 تا 14 سال و 477 دختر در سنین 15 تا 18 سال بوده اند.
وفایی همچنین میزان طلاق در بین دختران 10 تا 14 سال را 33 و بالای 15 سال را 44 فقره اعلام می کند.
پایش در مطلب دیگری با تیتر 'نفس راحت اورژانس' از کاهش 40 درصدی مزاحمت های تلفنی اورژانس 115 خبر داده است.
دیابت در کمین قزوینی ها عنوان مطلب دیگری از پایش است که در آن نوشته شده 22 درصد مردم قزوین در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.
شهرداری الوند، چالشی که پایان ندارد، درخواست نقدینگی تولید چهار برابر شد و گرانی نگران کننده قیمت گوشت در بازار استان از دیگر عناوین این شماره نشریه پایش است.
دوهفته نامه اجتماعی و اقتصادی پایش به مدیرمسئولی فهیمه زارع دار در قزوین منتشر می شود.
7388*6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اجتماعی و اقتصادی سن ازدواج طلاق گوشت مرکز آمار ایران جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا یزد، جلال علمدار با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب، گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، ۶ هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین مورد آزمون و پایش قرار گرفت.

وی افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب اجرا شده است.

وی ادامه داد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228475 برچسب‌ها استان یزد دروس آزمایشگاهی کیت آزمایشگاهی

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • قطعی آب شرب در ده چشمه
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد