Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلال قلعه‌شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر ظرفیتی برای توسعه فرهنگ و هنر استان به شمار می‌رود که به منظور رونق کسب و کار‌های فرهنگی در استان اجرا خواهد شد.

وی با تعریفی از گذر فرهنگ و هنر در کردستان افزود: گذر فرهنگ و هنر شامل خیابان، میدان، بازار یا گذری است که در آن مجموعه‌ای از کسب و کار‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند و فضای بیرونی آن؛ پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آئینی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای اجرای این گذر تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در استان داده می‌شود و سقف تسهیلات اعطایی به متقاضیان ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روش‌های مختلف مراکز و شرکت‌هایی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار فرهنگی باشند را حمایت می‌کند، اعلام کرد: یکی از روش‌های اعطای تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان از طریق صندوق اعتباری هنر است.
قلعه‌شاخانی کتاب فروشی‌ها و محصولات فرهنگی و هنری، تماشاخانه، نگارخانه، نمایشگاه دایمی تجسمی، سالن‌های کوچک خصوصی نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی و هنری، فروشگاه و کارگاه طراحی مد و لباس ایرانی، فعالیت‌های نوپای فرهنگی و هنری، موزه‌های خصوصی فرهنگی و هنری، خدمات دیجیتال و کسب کار‌های پویا، کافه‌های اینترنتی فرهنگی و هنری، کافه موزه‌های فرهنگی و هنری و کارگاه‌های تولیدی صنایع پشتیبان فرهنگ و هنر، کسب و کار‌های فرهنگی و هنری را مشمول حمایت بر اساس ماده یک آئین نامه گذر فرهنگ و هنر ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر سنندج دعوت کرد.

حشمت‌اله صیدی شهردار سنندج نیزدر این رابطه گفت: مطالعات بازآفرینی برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر آغاز شده است و بهره‌برداری از فاز اول گذر فرهنگ و هنر در سنندج همزمان با سال ۹۸ پیش بینی شده است.

وی  با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگ و هنر در استان فرهنگی کردستان بیان کرد: این استان سرزمین فرهنگ و اصالت است و قابلیت‌های زیادی در حوزه‌های موسیقی، گردشگری و هنر دارد.

صیدی   افزود: با توجه به پتانسیل‌های فرهنگی و وجود هنرمندان به نام در سنندج، جلسه‌های متعددی  با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و مسئولان این وزارتخانه انجام شده است.

شهردار سنندج از پیش بینی سه نقطه از شهر سنندج برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر خبر داد و بیان کرد: مطالعات بازآفرینی پارک شهدا سنندج با هدف احیای این پارک با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.

صیدی، با بیان اینکه بسترسازی لازم برای تولید، عرضه و فروش محصولات فرهنگ و هنر در دستور کار است، ابراز امیدواری کرد: گذر فرهنگ و هنر بتواند بستری برای حمایت از کسب و کار‌های فرهنگی و هنری در استان کردستان باشد.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی اجنماعی ورزشی شهرداری کاشان از راه‌اندازی راه‌اندازی مدرسه هنر در فرهگسرای خانواده کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به  آغاز به کار طرح مدرسه هنر در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان اظهار داشت: این طرح که با هدف دانش‌افزایی در موضوعات علمی، هنری و مهارتی و همچنین ارتقای شور و نشاط دانش‌آموزان از سوی فرهنگ‌سرای خانواده در حال برگزاری است، میزبان گروه‌های دانش‌آموزی خواهد بود.

وی افزود: بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با هنرهای سنتی قلم‌زنی، زری‌بافی، سفال و خوشنویسی با هدف احیا و پویایی این‌گونه مشاغل و ایجاد انگیزه برای یادگیری و کسب درآمد از این حرف سنتی از جمله بخش‌های اصلی این طرح است.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدرسه هنر خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان با شرکت در طرح «مدرسه هنر» در کنار بازدید، تجربه کار با سفال به صورت دستی و با چرخ سفالگری و قلم‌زنی در سطح پایه را کسب می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان آغاز به کار طرح مدرسه هنر در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان ابراز داشت: انجام آزمایش‌های علمی به سبک کیمیاگری و مشاهده واکنش‌های شیمیایی، بازی‌های آبی، نقشه گنج و بازی‌های فکری و هیجانی بخش دیگری از مدرسه هنر است.

نخستین مجموعه فرهنگی ورزشی جوشقان استرک کاشان پس از 45 سال افتتاح شد

فرجی با بیان اینکه فرهنگ‌سرای خانواده در فضایی سنتی و دلنشین با ارائه طرح‌های آموزشی و تفریحی متنوع ، آماده میزبانی از گروه‌های دانش‌آموزی به صورت اردوهای یک روزه و همچنین جشن‌های دانش‌آموزی در روزهای پایانی سال تحصیلی است، گفت: علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات برنامه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر به این مجموعه واقع در خیابان آیت‌اله کاشانی، کوی ملک‌آباد مراجعه و در ساعات اداری با شماره تلفن 55467624 تماس بگیرند.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»