Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شیرخانی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت : در دوران رژیم ستم شاهی تعداد واحد های پرورش گوساله در استان ایلام ۵ واحد بوده اما در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی به ۵۹۲ واحد در استان رسیده است که نشان از رشد چشم گیر تولیدات دامی در استان بعد انقلاب می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای مرغ داری گوشتی قبل از انقلاب ۳ واحد بوده و به ۳۹۱ واحد رسیده است گفت : تعداد واحد پرورش گاو شیری قبل از انقلاب یک واحد بود که الان به ۲۹۰ واحد رسیده است و میزان تولید شیر خام در سال ۵۷ در استان ۱۰ هزار تن بوده که اکنون به ۹۱ هزارو ۵۰۰ تن رسیده است.

شیرخانی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تولید گوشت قرمز در استان ایلام ۷هزار تن بوده و این رقم به ۲۷هزار تن رسیده گفت : تولید گوشت مرغ در استان ایلام سال ۵۷ فقط ۱۰۰ تن بوده که امروز افزون بر ۵۱هزارو ۵۰۰تن در استان تولید می شود.

شیرخانی در ادامه ضریب مکانیزاسیون استان ایلام در سال ۵۷ را یک ۰.۰١ اسب بخار عنوان کرد افزود: امروز این رقم به ١/١٧ اسب بخار در هکتار رسیده است.

انتهای پیام/با

افزایش تولیدات دامی در دوران انقلاب اسلامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران و دامپزشکی پردیس طی یک برنامه‌ریزی مدون و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یک واحد غیر مجاز و زیرزمینی تولید مکمل‌ها و افزودنی‌های خوراک دام و طیور را در شهرستان پردیس شناسایی کردند.

قابل ذکر است در این عملیات که با اخذ حکم قضایی و با همکاری پلیس امنیت انجام گرفت بیش از ۳۰ تن انواع مکمل و افزودنی‌های غیر مجاز که در مکانی مجهول و با مواد اولیه فاقد هویت تولید می‌شد کشف و مکان مورد نظر پلمب شد.

دامداران و مرغداران گرامی جهت تامین نیازهای افزودنی و مکمل‌های دامی می بایست مواد مورد نیاز خود از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و جهت احراز اصالت محصول می‌توانند از قسمت رهگیری مجوز از سامانه صدور پروانه‌های دامپزشکی به آدرس((cert.ivo.ir)) استفاده کنند.

کد خبر 6093227

دیگر خبرها

  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور