Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@07:42:12 GMT

ترکیه: نقشه راه منبج باید فوری و کامل اجرا شود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۸۶۸۰

به گزارش ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی خود در واشنگتن پس از نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تصریح کرد: یگان‌های مدافع خلق کرد همچنان در شهر منبج سوریه هستند.

بنا بر گزارش النشره، وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: ما برای اجرای توافق میان واشنگتن و ترکیه درخصوص شهر منبج در سوریه فعالیت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا مسئول کند شدن تدوین نقشه راه است. وی در ادامه افزود: در مقایسه با گذشته روند نقشه راه منبج سرعت بهتری گرفته است اما در کل آمریکا مسئول کند شدن روند آن است. آمریکا و شخص مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور خواهان اجرای سریع نقشه راه منبج هستند. به رغم برخی پیشرفت‌ها ترکیه تاکید دارد این نقشه راه باید به طور کامل و فوری به اجرا گذشته شود.

چاووش اوغلو درباره منطقه امن سوریه نیز گفت: ایده‌های خاص درمورد این منطقه مورد بحث است و ترکیه با روسیه در این زمینه مذاکراتی انجام داده و هماهنگی‌هایی با آمریکا صورت گرفته است. اینکه ما درک درستی از امنیت منطقه امن داشته باشیم، اهمیت زیادی دارد؛ ما به دنبال ایجاد منطقه حائل که تبدیل به یک منطقه امن برای تروریست‌ها در محاصره یا چیزی شبیه آن باشد را قبول نداریم. ما از هرگونه راه‌حلی که به نگرانی‌های ما خاتمه داده و ثبات را به سوریه بازگرداند، حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه عنوان داشت: ترکیه از اینکه برخی کشورها به گروه تروریستی در سوریه حمایت مالی می‌کنند، آگاهی دارد.

وی تصریح کرد: آنکارا و واشنگتن بر روی یک تلاش مشترک برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و رفع نگرانی‌های ترکیه فعالیت می‌کنند و یک هیئت نظامی مشترک از آنکارا و واشنگتن برای هماهنگ‌سازی خروج نهایی از این کشور جنگ‌زده ایجاد شده است. نابودی باقی‌مانده‌های داعش در سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از منطقه باید هدایت شده و هماهنگ شده صورت بگیرد.

وی از جهانیان خواست با شکست گروه‌های تروریستی مانع ظهور مجدد آن‌ها شوند.

چاووش اوغلو گفت: خلاء قدرت می‌تواند به گروه‌های تروریستی فرصت سوء استفاده برای تضعیف تمامیت ارضی و برهم زدن امنیت ملی همسایگان آن بدهد.ترکیه در خطوط مقدم مبارزه با تروریسم در سوریه قرار دارد.

وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت پاکسازی سوریه از باقی‌مانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش تاکید کرد و گفت: داعش در عراق شکست خورده بدون شک در سوریه نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

وی اعلام کرد که کشورش آماده کمک‌رسانی به عراق و سوریه جهت برقراری ثبات است.

چاووش اوغلو با درخواست اتخاذ اقدامات لازم برای ممانعت از سیطره مجدد داعش بر مناطق امن تصریح کرد: دلایل وجود گروه‌های تروریستی باید ریشه‌یابی شود نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

وی همچنین تاکید کرد تلاش‌های برای بازسازی عراق و بازسازی هویت عراقی باید در چارچوب یک سیستم سیاسی جامع صورت بگیرد که برای ثبات این کشور ضروری است.

چاووش اوغلو در خاتمه گفت: ترکیه با قرار دادن نیروهایش در خطر، به جنگ با تروریسم در سوریه رفت و اکنون نیز زمینه را برای بازگرداندن صدها هزار آواره به مناطق آزاد شده فراهم می‌کند و همزمان برای ایجاد ثبات در عراق و سوریه حاضر به همکاری است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان با تاکید بر موضع این کشور در لزوم برقراری آتش بس فوری در نوار غزه اعلام کرد که باید گذرگاه‌های امن جهت ورود کمک‌ها به این منطقه ایجاد شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته مجدداً بر لزوم برقراری آتش بس فوری بشردوستانه در نوار غزه و ورود کمک‌ها به این منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با شعار «ترویج وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» اعلام کرد که عربستان خواستار آتش بس فوری و دائمی در غزه است.

بن فرحان همچنین بر اهمیت ایجاد گذرگاه‌های بشردوستانه امن جهت ورود کمک‌ها به نوار غزه و پایان دادن به رنج مردم فلسطین در این منطقه تاکید کرد.

چند روز قبل هم ریاض شاهد برگزاری نشست کمیته وزرای تعیین‌شده از سوی اجلاس مشترک عربی ـ اسلامی درباره نوار غزه بود. این نشست در ریاض با حضور نمایندگان قطر، مصر، اردن و ترکیه به‌همراه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) برگزار شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که در نشست کمیته وزرای تعیین‌شده در اجلاس عربی ـ اسلامی از جامعه بین‌المللی خواسته شد در واکنش به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری جهانی توسط اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن در غزه و کرانه باختری اشغالی، تحریم‌های مؤثری علیه این رژیم از جمله توقف صادرات سلاح برای آن اعمال شود.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم فعال کردن سازوکارهای حقوقی بین‌المللی جهت محاکمه مسئولان اسرائیلی به‌خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین و همچنین بر ضرورت توقف تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ مواضع جدی و قاطع در برابر این جنایت‌ها تأکید کردند.

عربستان: جهان کشتار 33هزار انسان را در غزه نادیده گرفته استوزیر خارجه عربستان: تنها راه برای امنیت و ثبات در منطقه تشکیل کشور فلسطین است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس