Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، گفت: خداوند متعال را شاکریم که با لطف خود و عنایت ویژه امام رضا (ع) ما را در مسیر خدمت‌رسانی به مردم قرار داد و سالانه شاهد بیش از ۱۰ هزار کاروان دانش‌آموزی، دانشجویی، طلبگی و دیگر گروه‌ها هستیم در سفر‌های اردویی و زیارتی خود به مشهد می‌آیند و در تلاش هستیم که خدمت ویژه‌ای به تمامی این گروه‌ها به‌خصوص کودکان در فضای کبوترانه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: متوسط حضور این زائران در مشهد ۳.۵ روز است و در آستان قدس رضوی فضا‌های تفریحی و فرهنگی را به متراژ یک میلیون متر مربع ساخته‌ایم تا زائران امام مهربانی‌ها از ثانیه‌ثانیه حضورشان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمام این توسعه با حفظ فضای طبیعی و مفرح بود، گفت: در پروژه‌های اجرایی آستان قدس رضوی اجازه قطع یک درخت را ندادیم، زیرا درختان شش‌های نفس‌کش شهر بوده و با قطع هر درخت آسیب زیادی وارد می‌شود و برای جبران آن حداقل نیازمند کاشت حداقل ۱۰ درخت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) با حضور نوجوانان و جوانان ایرانی زینت خاص و ویژه‌ای گرفته و امکانات حضور حداکثری آن‌ها فراهم شده که از این ظرفیت‌ها برخوردار شوند و دیگر ظرفیت‌ها را هم در کتابخانه گناباد، مدرسه سرخس و سالن ورزشی منطقه شهید رجایی مشهد که همگی مزین به نام مبارک امام رضا (ع) هستند داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۵۰ عنوان کتاب با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و حضرت زهرا (س) که توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده بود رونمایی شد، تصریح کرد: در مسیر خدمت به زائران و مجاوران امام رضا (ع) و در مسیر توسعه فرهنگی کار‌های بسیار زیادی انجام شده، هرچند که هنوز کم است و باید تلاشمان مضاعف شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در ایام فرخنده فجر چهلم که مزین به فجر فاطمی شده ۴۰ پروژه آستان قدس رضوی در پنج محور فرهنگی، کشاورزی، بهداشت و درمان، محرومیت‌زدایی و اشتغال به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: مهمترین دغدغه زائر رفاهش بود که طرح‌های زائرمحوری در دستور کار قرار گرفت تا نهایت آرامش را در امر زیارت، اسکان و تغذیه داشته باشد و با ظرفیت‌های موجود باب حضور نوجوانان و جوانان بازتر از گذشته شد و الحمدلله جواب مثبت هم داده است.

وی با بیان اینکه دشمنان ۴۰ سال در برابر ملت ایران ناکام و سرافکنده بوده‌اند، تصریح کرد: راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه امسال متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود و در شرایطی که دشمنی دشمنان گسترده‌تر شده انتظار حضور هم در این راهپیمایی پرشورتر از سال‌های قبل است و قطعاً درخشش بی‌نظیر ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه امسال که مصادف با جشن فجر چهلم و آغاز دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی بوده مشت کوبنده دیگری بر دهان استکبار خواهند زد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این مردم همیشه در صحنه بار دیگر انسجام و وحدت مثال‌زدنی خود را در برابر جهانیان به نمایش خواهد گذاشت و پیام‌های بزرگی را برای دوستان و دشمنان انقلاب خواهد داد و باز هم نشان خواهیم داد که تحریم‌ها و شدت آن در برابر توان، دانش، قدرت و غیرت جوانان ولایی، داشمند و نخبه ایرانی تاثیری ندارد.   انتهای پیام//ج.ر   ۲۲ بهمن امسال متفاوت‌تر از گذشته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فقیه اسفندیاری معاون بین‌الملل و رئیس دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در نشست برخط آستان‌های مقدس ایران اسلامی با موضوع هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با بیان اینکه سند محتوایی ۲۰ نوع برنامه‌ای که آستان قدس رضوی در حرم و خارج از حرم در دهه کرامت برگزار می‌کند، برای عتبات ارسال شده است، گفت: تأکید ما بر برنامه‌های شاخص و مهمی است که انتظار می‌رود بقاع متبرکه در آن مشارکت داشته باشند و در اسرع وقت برای دبیرخانه ارسال کنند تا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این برنامه‌ها انجام شود.

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، ضمن در این نشست با اشاره به اهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت گفت: سابقه نداشته است که نتایج و دستاورد‌های مقدس در موضوعی با محوریت آستان قدس رضوی به صورت همگام و مشترک و یکپارچه انجام شود.

طالبی با بیان اینکه آستان قدس رضوی قبل از این نشست، بسته محتوایی خود شامل شعار محوری، روزشمار، حدیث محوری و برنامه‌های شاخص این ایام را برای آستان‌های مقدس ارسال کرده بودافزود: در این نشست، آستان‌های مقدس و اعضای این جلسه از برنامه‌های آستان قدس رضوی به طور کلی آگاهی پیدا کردند و برای هماهنگی بیشتر در این زمینه تبادل نظر کردند.

در این نشست همچنین، نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه برنامه‌های خود در دهه کرامت را تشریح و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری در این زمینه تأکید کردند.

در پایان این نشست، مقرر شد دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت را با همکاری و مشارکت بقاع متبرکه سراسر کشور انجام دهد.

دیگر خبرها

  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)