Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:45:56 GMT

وقتی همه چیز خوب است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۸۸۱۱

وقتی همه چیز خوب است

تهران- ایرنا- سرخپوست فیلم کارگردان است، هوشمندانه و از روی تعقل پیش رفته، شخصیت پردازی کرده و با ظرافت تمام کاراکتری خلق کرده است.

ژان لوک گدار معتقد است که «سینما چیزی است بین هنر و زندگی» بر خلاف ادبیات و نقاشی، این جمله از یک فیلمساز بزرگ بسیار تعیین کننده است و خط مشی تعیین می کند، اما گاهی با یک اثری مواجه می شویم که تمام قواعد سینمایی را دارد و می توان از آن را ستایش کرد اما در زیبایی شناسی آن می توان گفت که خالقش، درک عمیقی نسبت به هنرهای دیگر دارد و در ساخت فیلم اش از آنها بهره گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سرخپوست» تازه ترین فیلم نیما جاویدی از همین قاعده تبعیت می کند و پر از زیبایی و خلاقیت است، سرخپوست فیلم کارگردان است، هوشمندانه و از روی تعقل پیش رفته، شخصیت پردازی کرده و با ظرافت تمام کاراکتری خلق کرده است که روی کاغذ، روح دارد اما برای باورپذیر شدن و جان بخشیدن باید به سراغ بازیگری می رفت که بتواند آن را بارور کند و مبتنی بر اتمسفر قصه کار را پیش ببرد.
نوید محمدزاده در «سرخپوست» فقط متفاوت نیست بلکه وجه دیگری از بازی تکنیکال خود را به رخ می کشد و جادو می کند. محمدزاده در سرخپوست خود را می شکند و از نو خلق می کند، در تمامی لحظات بازی اش در این فیلم مخاطبش را گرفتار توانایی منحصر به فردش می کند و در نقش شخصیتی آرام و درونگرا اما مقتدر و با صلابت ایفای نقش می کند و استثنایی ترین حضورش در کارنامه بازیگری اش محسوب می شود.
«سرخپوست» فیلم بازی با رنگ و نور است و هر پلانش شبیه یک تابلو نقاشی است، به شدت سینما است و با یک فیلنامه منطبق بر انسجام روایی در آرامش مطلق، با خلق میزانسن ها و حضور اصولی کارگردانش، حرف اش را می زند و قصه می گوید.
این که یک کارگردان در دومین فیلمش بداند که چه کار می خواهد انجام دهد در جا نزند، اتفاق مهمی است، فیلمساز زیبایی شناسی را بلد است و نمی خواهد که با فُرم کارهای عجیب و غریب کند، در اینجا محتوا در خدمت فرم است و ساده و بی آلایش بدون ادا و اطوار و اضافه کاری های بیهوده با زبان سینما از مبدا به مقصد حرکت می کند و با خلق موقعیت های پرفراز و نشیب در دل قصه اش و شخصیت پردازی های مناسب، همه چیز به طرز شگفت انگیزی پیش می رود.
طراحی صحنه همانند یک شخصیت در این فیلم کارکرد دارد و مبتنی بر فضاهای حاکم بر فیلمنامه پیش می رود.
نیما جاویدی ثابت کرد که کارگردانی توانا است و اگر شرایط برای او فراهم شود، می تواند فیلمی را بسازد که شاعرانگی نهفته در آن مخاطبش را مدهوش کند. «سرخپوست» ساده و بی ادعا است، اما پر از لحظاتی است که به معنای واقعی می توان گفت جای همچنین اثر درخشانی در سینمای ایران خالی بود، فیلمی که سرشار از نبوغ و خلاقیت و تکنیک است.
سام بهشتی - منتقد سینما
فراهنگ**9246** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی سینما فیلم فجر 97 سرخپوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«غرغر خان» به باغ شادونه رسید/ یک ماجرای جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی شبکه دو، جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه ۶ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۷:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

در این قسمت از برنامه شخصیت جدیدی به نام «غرغر خان» وارد باغ شادونه می‌شود و لحظات شیرینی را به همراه خاله شادونه و بقیه شخصیت های باغ شادونه برای کودکان رقم می‌زند.

در هر قسمت از «باغ شادونه» ماجراهای جدیدی اتفاق می‌افتد که مهارت‌های کودکانه و مفاهیم اخلاقی، دینی، فرهنگی و اجتماعی را در قالب داستان‌هایی شاد و هیجان‌انگیز به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

«باغ شادونه» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به تهیه‌کنندگی محسن مناجاتی، کارگردانی علی مختارزاده و اجرای ملیکا زارعی است که جدیدترین قسمت آن پنجشنبه ۶ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۷:۱۵ پخش و جمعه در همان ساعت تکرار می‌شود.

کد خبر 6088399 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • ورود شخصيت جديد «غرغر» به باغ شادونه
  • «غرغر خان» به باغ شادونه رسید/ یک ماجرای جدید
  • ورود «غرغر خان» به باغ شادونه
  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • شوخی داریم، بی‌احترامی نه!
  • بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان
  • تام هالند: زندگی و حرفه ام را مدیون مرد عنکبوتی هستم
  • چرا سریال رمضانی حشاشین، جهان عرب را درنوردید؟