Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست سالیانه نمایندگان کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با هدف بررسی نقطه نظرات دانشجویان فعال فرهنگی و ارائه گزارش سالیانه با حضور امیر لله‌گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، سیده مریم حسینی، رئیس اداره کانون‌های فرهنگی وزارت بهداشت و محمد حسین مطهری رئیس کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، سیده مریم حسینی، رئیس اداره کانون‌های فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در بعضی از دانشگاه‌ها و در بعضی از موارد به دلیل آگاهی نداشتن از آئین‌نامه کانون‌های فرهنگی مشکلاتی از ابتدای تشکیل کانون و در ادامه آن پیش می‌آید.

وی به تشریح آئین‌نامه کانون‌های فرهنگی پرداخت و گفت: افرادی که می‌خواهند اقدام با تاسیس کانون فرهنگی کنند حتما باید یک نیمسال از تحصیل خود را گذرانده باشند و حکم قطعی محرومیت تحصیل نداشته باشند و در ادامه باید طبق آئین نامه فعالیت خود را ادامه دهند.

نمایندگان کانون‌های فرهنگی در خصوص مسائل مورد نظر خود که به فعالیت کانون‌ها بر اساس آئین‌نامه مربوط بود، مسائلی را مطرح کردند.

موازی کاری برخی از کانون‌ها با فعالیت دیگر نهادهای دانشجویی، عدم مشخص بودن برخی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی بر اساس آئین‌نامه، هدف از فعالیت گروه‌های جهادی و مشخص شدن مسیر فعالیت کانون‌های جهادی، لزوم حمایت دانشگاه از فعالیت کانون‌های فرهنگی و عدم تخصیص بودجه کافی برای فعالیت از جمله مواردی بود که توسط دانشجویان مطرح شد.

حسینی پس از بررسی کامل آئین‌نامه در پاسخ به نمایندگان کانون‌های فرهنگی گفت: رسالت و کارکرد هر کانون فرهنگی بر اساس آئین‌نامه مشخص است و کانون‌ها به صورت خودجوش در فعالیت‌های فرهنگی شرکت می‌کنند و نباید به دیگر فعالیت‌های غیر مرتبط بپردازند.

روش تاسیس کانون فرهنگی، رسیدگی به تخلفات کانون‌ها، نحوه اعتراض کانون‌ها، بررسی وظایف شورای فرهنگی در خصوص کانون‌های فرهنگی، بررسی وظایف گروه ناظر بر فعالیت کانون‌های فرهنگی و بررسی وظایف نماینده دبیران کانون‌های فرهنگی سرفصل‌های آئین‌نامه تشکیل و فعالیت کانون‌های فرهنگی بود که توسط رئیس اداره کانون‌های فرهنگی وزارت بهداشت به طور کامل توضیح داده شد.

حسینی همچنین بر لزوم پیگری فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها از طریق روند قانون و ضوابط کاری کانون‌های فرهنگی تاکید کرد تا موازی کاری بین نهادهای دانشجویی یپش نیاید.

در ادامه امیر لله‌گانی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با حضور در این نشست بخشی از درخواست دانشجویان در خصوص مشکلات فعالیت دانشجویان در حوزه فرهنگی خطاب به دانشجویان گفت: قوانین در حوزه فرهنگی نیاز به تفسیر دارد چون همه زوایا را نمی‌شود در قانون دید.

لله‌گانی توضیح داد: باید برای فعالیت فرهنگی انگیزه درونی داشته باشیم و کار فرهنگی تناسبی با کار دانشجویی ندارد.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت افزود: فعالیت‌های فرهنگی داوطلبانه است و دانشجویان باید دغدغه اجتماعی داشته باشند تا بتوانند کار فرهنگی انجام دهند و یقیناً فعالیت داوطلبانه در حوزه فرهنگی بسیار ارزشمند است.

وی در خصوص موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی گفت: اگر فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شوند و به تمامی فعالان فرهنگی برای انجام برنامه فرصت داده شود، قطعا موازی کاری پیش نخواهد آمد.

توجه به استقلال فعالیت‌های فرهنگی، حمایت نهادهای تصمیم‌گیر برای گسترش فعالیت کانون‌های فرهنگی، شفاف سازی در خصوص قانون و تخصیص بودجه بین نهادهای دانشجویی، برگزاری آموزش کارگاهی توسط کانون‌ها و تعامل بیشتر بین نهادهای فعال دانشجویی از جمله خواسته‌های دانشجویان در این بخش بود.

در این نشست همچنین پیش‌نویس منشور حقوق مسؤولیت‌های دانشجویی توسط محمدحسین مطهری بررسی شد.

مطهری رئیس کمیسیون دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش نویس منشور حقوق مسؤولیت‌های دانشجویی سندی است که قرار است در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی به مثابه مجلس دانشگاه است و می‌خواستیم این قوانین که در سال‌های گذشته تصویب شده و شاید امروزه هیچ موضوعیتی نداشته باشد، بازنگری شود و از این جهت برای تغییر و ایجاد قوانین و موضوعات هدف را مشخص کنیم.

وی افزود: با این پیش نویس قرار است که نیاز دانشجوها در حوزه‌های مختلف مشخص شود و سپس آئین‌نامه‌ها اصلاح شوند.

مطهری توضیح داد: کار مطالعاتی سه مرحله بود اول هرچه در حوزه دانشجویی مصوب شد، بررسی شد در مرحله‌دوم‌ تجربه‌های جهانی را در خصوص منشور حقوق دانشجویی را بررسی کردیم، مرحله سوم هشت مقاله علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف نوشته شد که ذیل هشت فصلی است که این منشور را بر اساس آن بررسی می‌کنیم.

وی افزود: متن منشور در ۱۰۰ بند نوشته شده است که در کمیسیون دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد و تعادلی در مورد این منشور از نگاه اعضای این شورا دست پیدا کردیم و به اجرا نزدیک شدیم.

مطهری خاطرنشان شد: ما با این منشور می‌خواهیم گفتمان حقوق و مسؤولیت در کشور ارتقا پیدا کند. هرکسی اگر حق بیشتری پیدا کند مسؤولیت بیشتری دارد.

انتهای پیام/

108 / 31 پیش نویس منشور حقوق دانشجویی وزارت بهداشت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیش نویس منشور حقوق دانشجویی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی، بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هیات دولت، ضمن اظهار تاسف عمیق نسبت به آنچه در روزهای اخیر در محیط‌های دانشگاهی آمریکا و برخی کشورهای غربی رخ داده است، شکسته شدن حرمت دانشجو، استاد، دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، قانون، آزادی بیان، آزادی قلم و دفاع از حقوق انسان را فجایعی توصیف کرد که چهره حقیقی تمدن غرب را برای جهانیان آشکار و حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دروغ بودن ادعاهای غرب درباره دفاع از حقوق بشر و آزادی را اثبات کرد.

بنابر روایت ایرنا، رئیس‌ دولت با بیان اینکه غربی‌ها با پنهان کردن چهره استبدادی و ضد حقوق بشری خود پشت شعارهای فریبنده، خود را مدافع این ارزش‌ها جا زده بودند، افزود: رخدادهای غزه پرده‌ از این چهره غربی‌ها کنار زد و امروز شاهد تقابل جریان شرافت ِقشر آگاه و فهیم دانشجویی با جریان شرارتِ سرمداران متجاوز و متجاسر به قانون، ‌ حقوق و آزادی‌های انسانی غرب هستیم و باور داریم این حضور و ایستادگی آگاهانه دانشجویان آمریکایی و غربی روشنگری و بازدارندگی موثری در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا خواهد داشت.

رئیسی با اشاره به رویکردهای حمایتی جریان علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از حرکت‌های ضد صهیونیستی ابراز امیدواری کرد: رسیدن پیام همبستگی و حمایت دانشجویان و اساتید کشورمان از حرکت اخیر دانشجویان و اساتید آمریکایی و غربی، آنها را در احقاق حقوق ملت مظلوم و مقتدر فلسطین استوارتر می‌کند.

رئیس‌ دولت در ادامه سخنانش فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جامعه معلمان را بسیار روشنگرانه و چراغ راه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور توصیف و تاکید کرد: عمل به این رهنمودها جریان تعلیم و تربیت کشور را روز به روز به جایگاه شایسته خود نزدیک‌تر خواهد کرد، لذا تکلیف همه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش برای تحقق این رهنمودها مضاعف است.

در جلسه امروز هیات دولت وزیر نفت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سود ده‌ترین واحدهای تولیدی است که سال گذشته ۱۲ همت سودآوری داشته است.

جواد اوجی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از ۸ میلیون لیتر در روز در ابتدای دولت مردمی به ۱۵ میلیون لیتر، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال گذشته گفت: تا ۲ ماه آینده واحد هیدروکراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت مردمی تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدامات انجام شده فقط در سال گذشته ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شده که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه اضافه و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

در ادامه جلسه امروز رئیس کل بانک مرکزی نیز با اعلام این خبر که بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است، اظهار داشت: بر اساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

محمد رضا فرزین در توضیح این گزارش افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903193

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش