Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@04:47:19 GMT

توسعه شبکه حمل و نقلی اردبیل دستاورد 40 ساله انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۹۴۷۲

توسعه شبکه حمل و نقلی اردبیل دستاورد 40 ساله انقلاب

استان مرزی اردبیل تا ۴۰ سال قبل هیچ سهمی از حمل و نقل و ترانزیت مرزی نداشت اما اکنون توانسته با برخورداری از حمل و نقل درون و برون مرزی و ایمنی راه‌های مواصلاتی قطب ارتباط‌‌گیری با کشورهای منطقه قفقاز باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما بی شک حمل و نقل یکی از مهمترین شاخص های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است که خوشبختانه این حوزه در طول چهل سال اخیر  دراستان اردبیل تحولات کلانی  را به خود دیده است به گونه ای که استان مرزی انقلاب  تا ۴۰ سال قبل هیچ سهمی از حمل و نقل و ترانزیت مرزی نداشت اکنون توانسته با برخورداری از حمل و نقل درون و برون مرزی و ایمنی راه‌های مواصلاتی قطب ارتباط‌‌گیری با کشورهای منقطه قفقاز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز توسعه شبکه حمل و نقلی  اردبیل دستاوردی مهم است که با شتاب در حال پیشروی است و به یمن همین دستاورد بزرگ است که  تردد اتباع آذری و مسافر داخلی سال به سال  در این استان با رشد فزاینده همراه است.    علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما به تشریح اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل پرداخته که در ادامه آمده است.  

احداث پایانه مرزی بیله سوار تحولی شگرف در حمل و نقل اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به احداث پایانه مرزی بیله سوار اذعان داشت: با احداث پایانه مرزی در 40 هکتار  حمل و نقل برون‌مرزی در استان اردبیل شکل گرفت.

وی تاکید کرد:  به دلیل اهمیت موضوع در سال‌های اخیر نوسازی 15 هکتار پایانه مرزی بیله سوار از نیز انجام شده و که نتیجه آن تردد روزانه 100 ها تبعه آذری به استان اردبیل است.

رحمتی به ساخت محوطه سازی فاز دوم پایانه مرزی اشاره کردو گفت: فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار شامل 9 هکتار بوه و 44 هزار متر مکعب خاکبرداری و 42 هزار متر مکعب خاکریزی در آن انجام شده است؛ این پروژه از سال 94 آغاز شده و دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور است که شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، سه ساختمان اداری، پارکینگ مسقف، اجرای سنگ نمای محوطه و اجرای رویه بتنی است.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با تاکید بر  24 ساعته شدن پایانه مرزی بیله سوار، خاطر نشان کرد: به منظور یکپارچه کردن اطلاعات حمل و نقل، نظارت سیستمی بر فرایند حمل و نقل، جلوگیری از جعل اسناد و جلوگیری از قاچاق سوخت سامانه جامع حمل و نقل نیز فعال شده است.

 قبل از انقلاب تنها 5 گاراژ بار در شهرهای اردبیل دایر بود

رحمتی یادآورشد: در رژیم سابق به لحاظ حمل و نقل بار درون کشور نیز با ضعف و کمبود مواجه بودیم؛ در خود شهر اردبیل  5 گاراژ و در سایر شهرستان‌های آن فقط یک دفتر جابه جایی کالا وجود داشت.

وی ادامه داد: تعداد کل ناوگان استان اردبیل در سال 1356، 450 دستگاه 6 چرخ و 10 چرخ بوده که اساساً به منظور حمل و نقل مواد غذایی و محصولات تولیدی کشاورزی فعالیت می‌کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد:با رونق تشکیلات حمل و نقل جاده‌ای در زیرمجموعه وزارت راه و ترابری سیر تحولی شکل گرفت تا جایی که تنها در استان اردبیل، 87 شرکت حمل و نقل با 7400 دستگاه ناوگان(انواع کشنده) و بیش از 11 هزار نفر راننده، سالانه 3 میلیون و 600 هزار تن انواع کالا را از مبدا شهرستان‌های استان به سایر نقاط کشور حمل می‌کنند.

به گفته وی در راستای ساماندهی و دسترسی سریع حمل و نقلی دو پایانه بار و سیمان با حداقل سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در مرکز استان اردبیل احداث شده است.

رحمتی همچنین با اشاره به رونق شرکت‌های حمل و نقل مسافر بیان داشت: تعداد گاراژهای حمل و نقل برون شهری مسافری قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی 13 عدد بود و مجوز آن‌ها توسط ژاندارمری صادر می‌شد اما امروز تعداد شرکت‌ها به 59 مورد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در 40 سال اخیر، 7 پایانه عمومی احداث شده که پایانه‌های اردبیل، پارس آباد، مشکین شهر، خلخال و کوثر متعلق به شهرداری و دو پایانه برزگر و نیر متعلق به اشخاص هستند.

اردبیل با انقلاب صاحب بزرگراه شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اقدامات اساسی ارتقا ایمنی جاده‌ها بود به طوری که هیچ جاده‌ای از روشنایی سهمی نداشت و در چهار دهه اخیر در 156 کیلومتر روشنایی احداث شده و نصب روشنایی در 30 کیلومتر دیگر نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه 38 دوربین نظارتی جاده‌ای نصب شده است، افزود: نصب 27 دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور، 64 تردد شمار و یک سامانه توزین بار در حین حرکت از دیگر اقداماتی است که موجب ارتقا محسوس ایمنی جاده‌ها شده است.

رحمتی  با اشاره به افزایش تعداد راهدارخانه‌ها از 8 دستگاه به 24 دستگاه، گفت: در دهه فجر امسال نیز راهدارخانه بوالالو در 5 هزار متر مربع مساحت و 800 متر مربع ساختمان به بهره‌برداری می‌رسد؛ این پروژه در سال 95 آغاز شده و از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری 10 میلیارد ریال برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی با تاکید به ارائه خدمات تمام فصل در راهدارخانه‌ها افزود: این راهدارخانه شامل بخش های انبار شن و نمک، ساختمان ماشین آلات، ساختمان اداری، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در گذشته راهدارخانه ها تحت عنوان «امان گاه» مورد استفاده بودند؛ اما به مرور زمان دامنه فعالیت راهداری افزایش یافته و راهدارخانه‌های اردبیل که در یک منطقه سردسیر واقع شده خدمات کم نظیری در حوادث و سوانح به مسافران حتی به استان های همسایه دارند.

رحمتی با اشاره به بهبود کمی و کیفی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی در قبل و بعد از انقلاب اظهار کرد: تا چهار دهه قبل اردبیل سهمی از آزاد راه و بزرگراه چهارخطه نداشت اما امروز 148 کیلومتر بزرگراه احداث شده است.

اردبیل  قبل از انقلاب یک کیلومتر آسفالت گرم در جاده ها نداشت

وی حتی یک کیلومتر آسفالت گرم نیز در جاده ها نداشتیم، افزود: در دهه‌های اخیر 701.2 کیلومتر راه اصلی و 700.5 کیلومتر راه فرعی آسفالته شده است و طول راه‌های روستایی از 3900 کیلومتر به 4768 کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه جمع کل راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان  تا سال 57، 4641 کیلومتر و در وضعیت فعلی 6371 کیلومتراست، تصریح کرد: تعداد پل‌ها نیز از 278 مورد به 5555 مورد و تعداد تونل‌ها از صفر مورد به 14 مورد رسیده است که همگی از روشنایی برخوردار است.

وی با اشاره به احداث 8 پاسگاه پلیس راه، گفت: پاسگاه پلیس راه اردبیل - آستارا در دو هزار متر مربع با 600 متر مربع ساختمان و سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال از سال 96 آغاز شده و در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد که شامل ساختمان پلیس راه، موتورخانه و انبار و حصارکشی است.

رحمتی نصب 7 پل عابر پیاده و احداث 4 مرکز معاینه فنی، ساخت و بهره برداری از 12 مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی و یک شهرک حمل و نقل در شهرستان اردبیل را از یگر اقدامات مهمی دانست که باعث شده تا ایمنی راهها و جاده ها ارتقا یابد. وی تاکید کرد : برای ارتقا ایمنی جاده ها ۱۰۵ نقطه حادثه خیز استان اردبیل را اصلاح و به ۲۵ نقطه حادثه خیز رسانده ایم و نقاطی که بیش از یک مورد تصادف رخ داده و یا مشکلاتی دارند با کمک پلیس راه شناسایی و برای اصلاح نقطه مورد نظر برنامه ریزی می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید خاطره با «جاده‌های سرد»/«مصلحت» به تلویزیون رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «زاده شده برای پرواز»، «محاکمه ۷ شیکاگویی»، «مالکوم ایکس»، «هدیه»، «استشهادی برای خدا»، «پرنده طلایی»، «مصلحت»، «معصومیت از دست رفته ۱ و ۲»، «محموله نهایی»، «کلاهبرداران»، «نامیرا»، «پل ۲۱»، «بادیگارد»، «رادیکال»، «جاده های سرد»، «بی نظیر»، «ریو ۱»، «گریز از مرگ»، «پل سفید»، «بیرون از بهشت»، «تفنگ های هفت دلاور»، «۳۰ نابغه»، «مرد کار»، «آخرین اتوبوس»، «نسخه سحرآمیز»، «هندوستان آزاد»، «پهنه شب»، «سرقت»، «برادران باد»، «کلاس ۸۳»، «کوهستان»، «نامرئی»، «آتش»، «هویت»، «بهترین دوست من»، «شش قهرمان»، «ریکا»، «ویل هانتینگ نابغه»، «۲۱ پل»، «قصه های مجید»، «داستان های خودمانی»، «طلا و مس»، «ضربه مغزی» و «گودزیلا» پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

* شبکه یک

فیلم سینمایی جدید «زاده شده برای پرواز» به کارگردانی لیو شیائوشی، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۲۳:۳۰، فیلم سینمایی «محاکمه ۷ شیکاگویی» به کارگردانی آرون سورکین، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

* شبکه دو

فیلم سینمایی «مالکوم ایکس» به کارگردانی اسپایک لی، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت۲۰ دقیقه بامداد، فیلم تلویزیونی «هدیه» به کارگردانی مسعود فرخنده، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۸، فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» به کارگردانی علی رضا امینی، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۵ دقیقه بامداد، انیمیشن سینمایی «پرنده طلایی» به کارگردانی مجید شاکری، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۸ صبح، فیلم سینمایی جدید «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

*شبکه سه

فیلم سینمایی «معصومیت از دست رفته ۱» به کارگردانی داود میرباقری ، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۰، فیلم سینمایی جدید «محموله نهایی» به کارگردانی توماس پورتلا، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۶، فیلم سینمایی «کلاهبرداران» به کارگردانی چانگ وون چانگ، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۲۴، قسمت دوم فیلم سینمایی «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی داود میرباقری، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۰، فیلم تلویزیونی جدید «نامیرا» به کارگردانی محمد کرمانشاهی، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰، فیلم سینمایی «پل ۲۱» به کارگردانی برایان کرک، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۴، فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

* شبکه چهار

فیلم سینمایی جدید «رادیکال» به کارگردانی کریستوفر زالا، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰، فیلم سینمایی «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

* شبکه تهران

انیمیشن سینمایی «بی نظیر» به کارگردانی راسموس آ. سیورسن، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰، انیمیشن سینمایی «ریو ۱» به کارگردانی کارلوس سالدان‌ها، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۹ ، فیلم سینمایی جدید «گریز از مرگ» به کارگردانی مایک برنز، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰، فیلم تلویزیونی «پل سفید» به کارگردانی علی قوی‌تن، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۹، فیلم تلویزیونی «بیرون از بهشت» به کارگردانی خسرو معصومی، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.

* شبکه نمایش

فیلم سینمایی «تفنگ های هفت دلاور» به کارگردانی پل وندکوس، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت یک بامداد، فیلم سینمایی «۳۰ نابغه» به کارگردانی ویکاس باهل، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۳، فیلم سینمایی «مرد کار» به کارگردانی رابرت ژوری، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۵، فیلم سینمایی «آخرین اتوبوس» به کارگردانی گیلیز مک کینان، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۷، فیلم سینمایی «نسخه سحرآمیز» به کارگردانی مایکل روبو، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹، فیلم سینمایی «هندوستان آزاد» به کارگردانی ویجی کریشنا آچاریا، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۲۱، فیلم سینمایی «پهنه شب» به کارگردانی اندرو پترسون، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۲۳، فیلم سینمایی «سرقت» به کارگردانی پیتر ییتس، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت یک بامداد، فیلم سینمایی «برادران باد» به کارگردانی جراردو اولیوار و اوتمار پنکر، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۹، فیلم سینمایی «کلاس ۸۳» به کارگردانی آتول سابروال، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۱، فیلم سینمایی «کوهستان» به کارگردانی ادوارد دمیتریک شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت یک بامداد، فیلم سینمایی «نامرئی» به کارگردانی دیوید گویر، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۷، فیلم سینمایی «آتش» به کارگردانی الکسی نوژنی، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۹، فیلم سینمایی «هویت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۱، فیلم سینمایی «بهترین دوست من» به کارگردانی پاتریک لوکنت، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

* شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «شش قهرمان» به کارگردانی دان هیل و کریس ویلیامز، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

* شبکه امید

فیلم سینمایی «لونانا در انتظار معلم» به کارگردانی پاوو چوینینگ دورجی، چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۷، فیلم تلویزیونی «ریکا» به کارگردانی مسعود فرخنده، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۷، فیلم سینمایی «۳۰ نابغه» به کارگردانی ویکاس بال، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۷، فیلم سینمایی «ویل هانتینگ نابغه» به کارگردانی گاس ون سنت، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

* شبکه افق

فیلم سینمایی «۲۱ پل» به کارگردانی برایان کرک، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۰، فیلم سینمایی «قصه‌های مجید» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.

* شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)

فیلم سینمایی «داستان‌های خودمانی» به کارگردانی کارلوس سورین، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۱ ، فیلم سینمایی «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان، شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۱ با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود.

* شبکه فراتر (۴k)

فیلم سینمایی «ضربه مغزی» به کارگردانی پیتر لاندسمن، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۳۰ دقیقه بامداد، فیلم سینمایی «گودزیلا» به کارگردانی رولند امریش، جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

کد خبر 6094838 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد» در تلویزیون
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد»/«مصلحت» به تلویزیون رسید
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند