Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@01:06:37 GMT

لزوم استفاده اقتصادی از گاز طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۹۵۹۴

لزوم استفاده اقتصادی از گاز طبیعی

یکی از کارهای بسیار خوبی که در کشور انجام شد، مسئله گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور است بطوری که اکنون بیش ار ۹۸ درصد شهرها و ۷۷ درصد روستاها تحت پوشش شبکه گازرسانی قراردارند.

به گزارش از شرکت ملی گاز ایران، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس در آیین افتتاح پروژه های گازرسانی به ۲۰ روستای دهستان قمرود از توابع بخش مرکزی قم و محور صنعتی کوه سفید که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای ملک آباد برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در ابتدای سخنان خود با بیان این مطلب، اظهار داشت : با توجه به شرایط نابسامان مردم بویژه در روستاها که از هیچ امکانات مناسبی برای زندگی برخوردار نبودند، صنعت گاز با پروژه های گازرسانی خود، شرایط زندگی را برای مردم تسهیل کرده و به این ترتیب، اثرات مثبت این انرژی پاک، در زندگی مردم خود را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در این امر مهم، هزینه ها و سرمایه گزاریهای سنگینی انجام شده که بایستی قدردان زحمات این عزیزان در صنعت گاز باشیم .

لاریجانی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب،  محرومیت زدایی و از بین بردن فقر در کشور بود، تصریح کرد : گاز یکی از نعمت هایی بود که پس از انقلاب شکوفا شد و با گازرسانی به اقصی نقاط کشور ثمره آن به بار نشست.  اما نباید فراموش کنیم که این انرژی پاک همان طور که لازمه زندگی مردم است، باید برای نسل آینده هم بماند، پس آن را می بایست بهینه مصرف کرد.

وی ادامه داد: گاز برای زندگی مردم امری لازم است. بنابراین باید از آن استفاده اقتصادی شود. این امر بدین مفهوم است که با ورود گاز به روستاها، علاوه بر استفاده مردم برای رفاه بیشتر و گرمایش، باید ایجاد اشتغال و تولید کند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با ایجاد صنایع کوچک، مردم روستاها را به سمت اشتغال و تولید سوق داد.

وی در پایان با تشکر از مجموعه صنعت گاز و کلیه کارکنان و کارمندان این شرکت به پاس تلاش های بیشمار آنان در امر گازرسانی به اقصی نقاط کشور، گفت: به پاس این تلاش هاست که معتقدم گاز در کشور فقط نباید صرف گرمایش شود، بلکه باید تولید و اشتغال را رونق بخشد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر اظهار کرد: کارگران چرخ‌های تولید را به گردش در می‌آورند و جا دارد از تلاش این قشر تقدیر کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به جهش تولید با مشارکت مردم در سال‌جاری تاکید دارد که جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ مردم است.

وی جهش تولید را بیانگر استفاده از ظرفیت خدادادی، معادن، صنایع دینی، احیای مرز دانست و گفت: کارگران همواره در سن جوانی نمی‌مانند باید در وقت پیری و بازنشستگی از آنها حمایت شود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: کارگران در زمان جنگ ایثار و فداکاری کردند و خداوند ۳۴ هزارسال پیش در مورد توسعه شهری و روستایی تاکید داشته و قرآن بر توسعه و پیشرفت و عمران تاکید دارد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: امروز دشمنان دین و اسلام کشور ما و اقتصاد مارا مورد هدف قرار داده‌اند و باید با حمایت از کارگران و سرمایه گذاران اقتصاد کشور را ارتقا داد.

وی اعلام کرد: به اندازه ای که امنیت کشور مهم است امنیت معیشت مردم نیز مهم است و باید به این مهم توجه شود.

ماموستا رستمی اذعان کرد: باید کشور را با تولید پیش ببریم و تحریم دشمنان را با تلاش جهادی خنثی کنیم.

کد خبر 6093024

دیگر خبرها

  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی