Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@07:28:54 GMT

مرغ ایران به روسیه صادر می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۹۸۰۶

مرغ ایران به روسیه صادر می شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تمام واردات و صادرات محصولات کشاورزی براساس گواهی بهداشتی کشورهای مبدا و مقصد انجام می شود، گفت: با انجام تحقیقات آزمایشگاهی مرغ ایران برای صادرات به کشور روسیه به مرحله نهایی گواهی بهداشتی این 2 کشور رسیده است.

دکتر علیرضا رفیعی پور روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان دامپزشکی مازندران در جمع خبرنگاران در ساری افزود: اگرچه اکنون صادرات گوشت مرغ ایران براساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار ممنوع است اما ضوابط بهداشتی صادرات این ماده پروتئینی از ایران به کشور روسیه نهایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دامپزشکی ایران تمامی محصولات وارداتی را در کشور مبدا به لحاظ محل تولید و فرایند بسته بندی مورد ارزیابی قرار می دهد به طوریکه امروزه واردات ملکه زنبور عسل، گوشت های منجمد و گرم، چرم و دیگر محصولات مطابق با ضوابط بهداشتی ایران انجام می شود.
رئیس دامپزشکی کشور با بیان اینکه کشور روسیه به عنوان بازار بزرگ و مهم محصولات کشاورزی استان های شمالی از جمله مازندران محسوب می شود، افزود: ضوابط دامپزشکی ایران مطابق با ضوابط با کشورهای اوراسیا ، اکو و سازمان های بین المللی است.
وی گفت: دامپزشکی ایران با داشتن امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته همه ضوابط بهداشتی بین المللی را رعایت می کند بطوریکه در مقوله کاهش انواع بیماری های دام و طیور نیز موفقیت های چشمگیری را بدست آورده ایم.
رفیع پور با بیان اینکه در واردات اسپرم مرغ اجداد و لاین نیز همه ضوابط بهداشتی بدرستی صورت می گیرد، گفت: در 2 سال اخیر شاهد کاهش 37 تا 70 درصدی انواع بیماری های دام و طیور در کشور بودیم.
به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور امسال 60 میلیون راس دام سبک به صورت رایگان واکسن تب برفکی را دریافت کردند و در یکسال و نیم اخیر موفقیت چشمگیری را در کنترل این بیماری در کشور داشتیم.
وی تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی و آنفلوآنزای پرندگان را از بیماری های مهم دام و طیور عنوان کرد و گفت: پارسال 25 میلیون قطعه مرغ تخمگذار بر اثر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان معدوم شد ولی امسال با کنترل این بیماری، خسارت قابل توجهی نداشته ایم.
رفیع پور گفت: 90 درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و پارسال حدود 13 میلیون راس دام در کشور ذبح شد که امسال حدود 10 درصد به دلایل مختلف کمتر ذبح شده است.
ساختمان اداره کل دامپزشکی مازندران بعد از 10 سال انجام عملیات ساخت امروز با حضور مدیر کل دامپزشکی کشور در ساری به بهره برداری رسید./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت مستمر، از کارخانجات شیر، مراکز جمع آوری شیر و گاوداری‌ها بازرسی و نظارت داشته و نمونه‌های اخذ شده از این مراکز برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه مرجع استان ارجاع داده می‌شود.


محمود زین الدینی گفت: فسادپذیری سریع شیر رعایت اصول بهداشتی در تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه شیر ضروری و قابل اهمیت است.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف است.
وی تصریح کرد: مصرف شیر غیر پاستوریزه زنگ خطری برای سلامت عمومی جامعه است و احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد.


زین الدینی افزود: بیماری تب مالت به دلیل بروز سقط در دام سبب کاهش جمعیت دامی و بروز خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و جامعه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب مالت استفاده از شیر خام می‌باشد گفت: بهتر است شیر بصورت بسته بندی شده و پاستوریزه مصرف شود و در غیر اینصورت شیر خام را بایستی حداقل به مدت ۳ تا ۵ دقیقه جوشانده شود.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین سلامت شیر بیان کرد: دامپزشکی به عنوان یکی از متولیان بهداشت و سلامت جامعه در راستای تامین بهداشت شیر اقداماتی از جمله کنترل گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی از نظر بیماری‌های عفونی دام و مشترک بین انسان و دام، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی برای آشنایی روستاییان و دامداران و کنترل گاوداری‌های سنتی را از طریق واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی