Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@10:47:45 GMT

783 روستای خراسان شمالی زیرساخت ارتباط مخابراتی دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۰۵۰۴

783 روستای خراسان شمالی زیرساخت ارتباط مخابراتی دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: تعداد روستاهای دارای ارتباط در سال 57، 1.3 روستا بوده که به 783 روستا رسیده است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مرتضوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال 57، 1.3 بوده که هم اکنون به 28.38 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پر سرعت هم اکنون به 92.17 درصد رسیده است که پیش از انقلاب وجود نداشت.
وی اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه در سال 57، صفر درصد بوده که هم اکنون به 57.40 درصد و ایرانسل به 44.75 درصد و رایتل به 0.55 درصد رسیده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: تلفن ثابت منصوبه استانی در سال 57، هفت هزار بوده است که به 344 هزار و 140 ( شرکت های مخابرات، شاتل و آسیاتک) رسیده است.
مرتضوی تعداد تلفن ثابت مشغول به کار در سال 57، چهار هزار و 684 بوده که به 250 هزار و 904 ( شرکت های مخابرات، شاتل و آسیاتک ) رسیده است.
وی افزود: تعداد مشترکان تلفن همراه این استان یک میلیون و 106 هزار و 647، ایرانسل 880 هزار و 320 و رایتل به 285 هزار و 551 است.
وی اظهار داشت: 571 میلیارد و 300 میلیون ریال برای پروژه های دهه فجر امسال در حوزه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان هزینه شده است.
وی این پروژه ها را شامل اینترنت پر سرعت، پروژه های راه اندازی اینترنت در روستاها، راه اندازی و ساخت 26 سایت نسل دوم، راه اندازی و ساخت 57 سایت نسل سوم و راه اندازی و ساخت 41 نسل چهارم ایرانسل دانست.
وی افزود: راه اندازی و نوسازی سه سایت نسل سوم، راه اندازی و نوسازی دو سایت نسل سوم و راه اندازی و نوسازی 11 سایت نسل چهارم همراه اول از دیگر پروژه ها است.
وی نصب و توسعه فیبرنوری را نیز به صورت کلی در شهرستا های این استان، راه اندازی اینترنت پر سرعت 90 روستا، ای تی ام 10 روستا، رومینگ همراه اول و ایرانسل از دیگر پروژه های دهه فجر امسال عنوان کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: 67 درصد روستاهای استان پوشش همراه اول را دارند.
مرتضوی با بیان اینکه خراسان شمالی در بحث سواد آی تی در رده های پنج استان آخر کشور قرار دارد گفت: متاسفانه این امر نوعی خلاء ارتباطی است باید در تولید محتوا بیشتر بپردازیم و این مهم همکاری و کمک رسانه ها، تمامی دستگاه ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها را می طلبد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهل سالگي انقلاب ارتباطات خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در ادامه مطرح کرد: طرح‌های بزرگ نظیر ارغوان‌گستر، ان‌جی‌ال دهلران، فولادگستر ایوان و کاغذ‌سنگی چرداول، سد میمه دهلران، تصفیه‌خانه ایوان و ملکشاهی در آستانه افتتاح هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی