Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@21:27:27 GMT

زمان آغاز توزیع کارت کنکور دکتری ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۰۶۲۹

زمان آغاز توزیع کارت کنکور دکتری ۹۸

 

خبرگزاری مهر: حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود:ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸ در هفت گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی از روز سه شنبه ۶ آذر ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده، در روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه ۹۷ پایان پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره پذیرش دانشجو در ۶۲ کد رشته گروه علوم انسانی، ۴۶ کد رشته گروه علوم پایه، ۶۰ کد رشته گروه فنی و مهندسی، ۳۵ کد رشته گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۷ کد رشته گروه هنر، ۲۶ کد رشته گروه دامپزشکی و ۹ کد رشته گروه زبان، در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

توکلی گفت: با توجه به ضوابط، هر داوطلب براساس علاقه فقط می‌توانست در یک کد رشته امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما ثبت‌نام و شرکت در آزمون)، ثبت‌نام و در آزمون آن شرکت کند.

وی یادآور شد: برای شرکت در آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد، ۸۴ هزار و یک نفر زن و ۱۱۱ هزار و ۵۹۹ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر، ۴۲.۹۵ درصد داوطلبان زن و ۵۷.۰۵ درصد آنان مرد هستند.

آمار داوطلبان ثبت‌نام ‌کننده برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸

گروه آموزشی جمع زن مرد درصد زن درصد مرد تعداد کدرشته‌های امتحانی علوم انسانی ۱۱۷ هزار و ۳۱ نفر ۴۹ هزار و ۷۵۵ نفر ۶۷ هزار و ۲۷۶ نفر ۴۲.۵۱ ۵۷.۴۹ ۶۲ علوم پایه ۱۷ هزار و ۳۹۵ نفر ۱۱ هزار و ۱۰۴ نفر ۶ هزار و ۲۹۱ نفر ۶۳.۸۳ ۳۶.۱۷ ۴۶ فنی و مهندسی ۳۴ هزار و ۴۸۶ نفر ۸ هزار و ۹۶۸ نفر ۲۵ هزار و ۵۱۸ نفر ۲۶ ۷۴ ۶۰ کشاورزی و منابع طبیعی ۱۰ هزار و ۴۵۱ نفر ۵ هزار و ۳۶۴ نفر ۵ هزار و ۸۷ نفر ۵۱.۳۳ ۴۸.۶۷ ۳۵ هنر ۹ هزار و ۸۳۲ نفر ۵ هزار و ۲۲۵ نفر ۴ هزار و ۶۰۷ نفر ۵۳.۱۴ ۴۶.۸۶ ۷ دامپزشکی ۲ هزار و ۹۳ نفر ۷۴۳ نفر ۱ هزار و ۳۵۰ نفر ۳۵.۵۰ ۶۴.۵۰ ۲۶ زبان ۴ هزار و ۳۱۲ نفر ۲ هزار و ۸۴۲ نفر ۱ هزار و ۴۷۰ نفر ۶۵.۹۱ ۳۴.۰۹ ۹ جمع کل ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر ۸۴ هزار و یک نفر ۱۱۱ هزار و ۵۹۹ نفر ۴۲.۹۵ ۵۷.۰۵ ۲۴۵

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آمار داوطلبان ثبت‌نام ‌کننده در آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸، نسبت به آمار داوطلبان‌ثبت‌نام‌ کننده درآزمون دوره‌دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال‌۱۳۹۷، تعداد ۳۹ هزار و ۱۰۶ نفر کمتر است.

وی گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، کارت شرکت در آزمون و  برگ راهنمای مربوط، از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۷ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

توکلی افزود: داوطلبان باید از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه دوم اسفندماه ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط، اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸، در هفت گروه آموزشی و در ۲۴۵ کد رشته امتحانی، در روز جمعه سوم اسفندماه ۹۷ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: نتایج نهایی آزمون ورودی  دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کنکور دکتری کارت آزمون سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۸ فروردین و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند، به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۲ اردیبهشت نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.                 

لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته، اطلاعيه‌هاي مذکور و اين اطلاعيه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌هاي انتخابي خود اقدام کنند.
در ضمن آن دسته از داوطلباني كه قبلاً نسبت به انتخاب كدرشته‌محل‌هاي تحصيلي اقدام کرده‌اند، مي‌توانند در صورت تمايل تا تاریخ 1403/02/12، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌هاي انتخابي خود اقدام کنند. 

برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون ورودي دكتري 1403 اینجا را کلیک کنید

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری