Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر رضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از عملکرد کارلوس کی روش در زمان سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: کی روش از لحاظ مدیریتی دست آوردهای خوبی مانند برخورد قاطعانه با بازیکن سالاری، ایجاد نظم و انضباط در اردوی تیم ملی، منتفی شدن حضور بازیکنان در اردو به صورت سفارشی، ملاک قراردادن کیفیت بازیکن برای دعوت به تیم ملی و شخصیت دادن به تیم ملی را برای فوتبال ایران داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسائل فاکتورهای مهمی است. درباره دست آوردهای فنی هم باید بگویم او هرچند در ۲ دوره جام ملت های آسیا ناکام بود اما نباید از یاد برد که تیم ملی با هدایت کی روش ۲ دوره متوالی به جام جهانی صعود کرد و بازی های آبرومندانه ای هم در این رقابت ها انجام داد.

سرمایه های ما در زمان کی روش از بین رفت

او ادامه داد: اشتباه بزرگ مدیران ما در زمان جذب کی روش این بود که فوتبال ایران برای استفاده از دانش این مربی زیرساخت های لازم را در اختیار نداشت و اعتقاد دارم سرمایه مالی ما در همکاری با این مربی از بین رفت. مربیانی مانند کی روش باید زمانی به ایران بیایند که برای استفاده از آنها برنامه ای هم وجود داشته باشد و همه مسائل سازمان دهی شده باشد. باید افراد آگاه و کاربلدی مربی بزرگ را مدیریت کنند اما فوتبال ایران این هنر را نداشت و همین امر سبب شد مربی مثل کی روش به فدراسیون فوتبال ایران سیطره پیدا کند و هرچه می خواهد بگوید.

کی روش هم مانند برخی سرمربیان داخلی که مدیرعامل هستند به فدراسیون فوتبال مسلط شد

آشتیانی تصریح کرد: در کنار مدیریت ضعیف فدراسیون فوتبال مشاوران داخلی هم نقش ویژه ای در رفتارهای کی روش داشتند. در همین لیگ ایران هستند مربیانی که در کنار انجام وظیفه خودشان کار مدیرعامل را هم انجام می دهند. ضعف مدیریت در برخی باشگاه های ما سبب شده برخی سرمربیان، مدیرعامل هم باشند و کی روش هم از طریق مشورت هایی که می گرفت متوجه شد فدراسیون فوتبال مدیران ناتوانی دارد و باید از این امر استفاده کند. هرکسی دیگری هم جای کی روش بود این کار را انجام می داد، چه بسا که برخی مربیان داخلی هم چنین کاری انجام می دهند.

هیچ کجای دنیا برای انتخاب سرمربی تیم ملی بین مردم نظرسنجی نمی گذارند

او درباره فرآیند انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی و اینکه سایت فدراسیون فوتبال برای این امر نظرسنجی برگزار کرده است، بیان کرد: هیچ جای دنیا نمی بینید که یک فدراسیون مربیانی را مدنظر داشته باشد و از مردم نظرخواهی کند. معمولا عرف است رسانه ها با مطرح کردن گزینه هایی افکار عمومی را نسبت به آن مربیان می سنجند، نه اینکه فدراسیون فوتبال روی سایت خود چنین نظرسنجی انجام بدهد. مدیران ما حتی تا این اندازه هوشمند نیستند که به صورت غیر مستقیم برای انتخاب سرمربی تیم ملی که وظیفه و اختیار آنها است از مردم نظرسنجی کنند.

زیدان و مورینیو جایی که زیرساخت ندارد نمی روند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره گزینه های عجیبی مانند زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو، لورن بلان، یورگن کلینزمن که برای جانشینی کی روش مطرح شده اند، اظهار داشت: مطمئن باشید امثال این مربیان جایی نمی روند که زیرساخت نداشته باشد. خود کی روش هم نمی دانست فوتبال ایران زیرساخت ندارد و تصور می کرد فدراسیون فوتبال ایران دارای زیر ساخت، برنامه و پول است که به ایران آمد، اما نکته ای که وجود دارد تنها زمانی می توانیم افرادی مانند زیدان و مورینیو را به ایران بیاوریم که برای بهره گیری از علم آنها برنامه دقیقی داشته باشیم و سازماندهی مان هم اصولی باشد. ضمن اینکه برنامه ریزان ما هم باید کار حرفه ای انجام داده و دست هرکسی را به عنوان سرمربی تیم ملی نگیرند و به ایران بیاورند.

او ادامه داد: متاسفانه وضعیت فوتبال ما به شکلی شده است که برخی مربیان در برنامه های مختلف درباره مدیریت نظر می دهند و مدیران درباره مسائل فنی صحبت می کنند. این امر منطقی نیست و نباید افراد بدون تخصص نسبت به موارد فنی یا مدیریتی اظهار نظر کنند.

برای کسب قهرمانی آسیا هدف گزاری نکرده بودیم

آشتیانی درباره اینکه به هر حال این انتقاد به کی روش وارد است که او نتوانست پس از هشت سال فعالیت در تیم ملی، ایران را به فینال جام ملت های آسیا برساند، اظهار داشت: خواسته ما کوچک بوده است  و تنها دنبال این بودیم به جام جهانی صعود کنیم. هیچ هدف گزاری برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی و قهرمانی در جام ملت های آسیا نداشتیم. مشکل اینست که همواره نگاه محدودی به ظرفیت هایمان داشته ایم و برای کسب قهرمانی آسیا هدف گزاری نکرده بودیم. مدیران ما باید افق های بزرگ را دیده و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنند اما وقتی هیچ کدام از این کارها انجام نمی شود کسب قهرمانی جام ملت ها هم سخت است.

تا زمانیکه مدیران روزنامه های زرد در فدراسیون فعال هستند نمی توان برای تیم ملی افق های بزرگ ترسیم کرد

او ادامه داد: تا زمانیکه در فدراسیون فوتبال ایران مدیرانی مشغول کار هستند که در گذشته روزنامه های زرد را مدیریت می کرده اند نباید انتظار داشت تیم ملی ایران افق بزرگی را برای خود ترسیم کند. با رصد کردن بار فنی و مدیریتی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال متوجه واقعیت های زیادی می شوید و به نظر من مجمع عمومی فدراسیون باید به افکار عمومی درباره معیار انتخاب اعضای هیئت رئیسه توضیح بدهد. دلیلی ندارد مجمع فدراسیون با وجود داشتن اختیار عمل هر شخص فاقد صلاحیتی را انتخاب کند. از طرفی وزارت ورزش هم به عنوان متولی ورزش باید مسائل فدراسیون فوتبال را پیگیری کند تا شائبه دخالت سیاست در ورزش هم به وجود نیاید.

کی روش هر زمان اراده کرد حاشیه به وجود آورد

آشتیانی درباره اینکه به نظر می رسد کارلوس کی روش برای مطرح کردن اظهاراتش هوشمندانه عمل نمی کرد، گفت: من اعتقاد دارم کی روش تمام مصاحبه هایش را هوشمندانه انجام می داد و با تفکر صحبت می کرد. کی روش می دانست در  چه زمانی باید صحبت کند تا حاشیه ایجاد شود. از طرفی او اطلاع داشت هیچکس در فدراسیون فوتبال جرأت و جسارت ندارد تا برای مصاحبه هایش او را مواخذه کند. به همین دلیل هر زمان اراده می کرد حاشیه به وجود می آورد.

در بندهای قرارداد کی روش شرایط حرفه ای در نظر گرفته نشده بود

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره لزوم برخورد با کی روش در زمان ایجاد نخستین حاشیه از سوی او برای جلوگیری از تکرار این امر گفت: در تمام قراردادهای حرفه ای با هرگونه مصاحبه خارج از عرف فوتبال و محدوده وظایف یک مربی و بازیکن برخورد می شود اما متاسفانه چنین بندی در قرارداد کی روش نبود. این امر نشان می دهد ما با قواعد و حقوق بین الملل فوتبال آشنا نیستیم و درایتی هم برای برخورد با اینگونه اظهار نظرها نداریم. نکته مهم تر اینست که اگر در قرارداد اول کی روش این بند نیامد چرا در قراردادهای بعدی هم چنین بندی قید نشد؟

آیا بازیکنی که با درخشش در تیم ملی لژیونر شده است یک دلار از پولش را به فدراسیون می دهد که انتظار پاداش هم دارد؟

آشتیانی درباره اعتراض برخی بازیکنان مانند سردار آزمون به پرداخت نشدن پاداش بازی های تیم ملی مقابل عمان و چین گفت: تربیت بازیکنان ما به این شکل است که آنها همواره دنبال پاداش هستند.  در همین باشگاه ها زمانیکه تیم برای اردو به خارج از کشور می رود بازیکن مدام دنبال دریافت پاداش است و هرچند این موضوع عرف است اما بازیکنان این عرف را به حق تبدیل کرده اند. هیچکس هم نیامده است با این موضوع منطقی برخورد کند و چارچوبی برایش در نظر بگیرد. زمانیکه ما اصولی برای پاداش دادن به بازیکن در نظر نمی گیریم این صحبت ها هم پیش می آید. آیا بازیکنی که با درخشش در تیم ملی لژیونر شده و پول های کلان می گیرد حاضر است بخشی از مبلغ قراردادش را به فدراسیون فوتبال بدهد. همه چیز در این فوتبال یک طرفه است. بازیکن پس از لژیونر شدن یک دلار هم به فدراسیون نمی دهد اما انتظار دارد با یک برد مقابل تیم های درجه چندم پاداش های کلان بگیرد.

او افزود:  تحقیق کنید و ببینید بازیکنان تیم ملی آلمان پس از قهرمانی در جام جهانی تا چه اندازه پاداش گرفتند؟ تربیت ورزشکاران یک کشور باید حرفه ای باشد در غیر این صورت چنین صحبت هایی هم مطرح می شود.

بیشتر بخوانید:

نظرسنجی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی ایران

زمان اولین نشست انتخاب جانشین کی روش مشخص شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال ایران کارلوس کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، گفت: امسال این روستا، یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.
رستگاری افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیازبوده، که هم اکنون در حال انجام است.
 خانم نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، گفت: مرمت و بازسازی، لکه گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.
احیا فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلو‌های بین المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی اداب و رسوم و غذا‌های محلی از اقداماتی است که باهمکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است. 

حسینی رئیس شورای اسلامی روستای فهرج هم، گفت: روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله اثارتاریخی ارزشمندی دارد.
مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی وجاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.
روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیارزیبا و آثار و بنا‌های تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم
  • از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد