Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - معاون رئيس جمهوري گفت: 400 ميليارد تومان براي تکميل امور زيربنايي استان گيلان از جمله تکميل آزادراه و سدهاي لاستيکي اختصاص مي يابد.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در مراسم افتتاح سد لاستيکي پهلوان بست شهرستان لنگرود در شرق استان، با اشاره به فراهم شدن فرصت خدمت به مردم، بر ضرورت تبعيت از سيره ائمه اطهار تأکيد و اضافه کرد: در جنگ اقتصادي نابرابري هستيم و بايد همه دولت را براي ساماندهي وضعيت موجود، ياري کنند ضمن آنکه ما نيز قدردان نمايندگان مجلس و ديگراني که کمک مي کنند، هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حمايت از کشاورزان چايکار منطقه افزود: افزون بر دو هزار ميليارد تومان طي چند سال اخير در حوزه امور زيربنايي گيلان، نه هزينه بلکه سرمايه گذاري شده، ضمن آنکه طي هفته هاي آينده با حضور رئيس جمهوري، راه آهن رشت افتتاح مي شود.
نوبخت با تأکيد بر اهتمام به در نظر گرفتن واگن هاي مناسب و در شأن مردم استان براي تردد در اين خط ريلي ادامه داد: لازم است قطعه هاي بعدي راه آهن به سمت انزلي و آستارا ، تکميل و در عين حال منافع مردم از جمله اهالي رودبار و منجيل و توسعه اقتصاد آنان نيز در نظر گرفته شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه ،توسعه را در نگاهي کلان شامل فراهم سازي زمينه رفاه و رضايت مندي مردم عنوان و خاطرنشان کرد: بستري بايد فراهم شود تا حضور مسافران و گردشگران به گيلان، موجب رونق اقتصادي شود نه اينکه آن را مختل کند.
معاون رئيس جمهوري در خاتمه سخنانش گفت: 400 ميليارد تومان اعتبار براي تکميل هشت کيلومتر باقي مانده آزادراه قزوين - رشت در محدوده منجيل و رودبار و نيز اتمام پروژه هاي زيربنايي استان از جمله سدهاي لاستيکي در نظر گرفته ايم.
شهرستان لنگرود با سه بخش مرکزي، اطاقور و کومله در 60 کيلومتري شرق مرکز استان گيلان واقع است.
سد لاستيکي پهلوان بست با ظرفيت مخزن 450 هزار متر مکعب، حجم تنظيمي آب ساليانه 7.1 ميليون متر مکعب، ارتفاع لاستيک سه متر و طول تاج 69 متر روي رودخانه شلمانرود با هدف توسعه و بهبود آبياري حدود 600 هکتار از اراضي شاليزارهاي منطقه ، تغذيه آب زير زميني، جلوگيري از کف کني و بهسازي سواحل رودخانه احداث شده است.
ساخت سدهاي لاستيکي فنآوري به نسبت جديدي است که براي مهار آب هاي سطحي به کار گرفته مي شود و شرکت آب منطقه اي گيلان نيز با توجه به نياز مبرم به کنترل آب هاي سطحي به عنوان يک برنامه کوتاه مدت تا زمان احداث سازه هاي بزرگ منابع آب (سدهاي بزرگ) اقدام به ساخت 11 سد لاستيکي در اکثر شهرستان ها کرده است.
سهولت اجرا، طراحي سريع، سهولت نصب و بهره برداري، هزينه اندک اجراي طرح و مدت زمان کوتاه اجرا از ويژگي هاي مهم اين سدهاست و با توجه به انعطاف پذيري قابل توجه در مقابل عوامل خارجي، امکان تغيير شکل و سبکي سدهاي لاستيکي مي تواند جايگزين مناسبي براي سازه هاي آبي جهت کنترل سيلاب در استان هاي شمالي کشور محسوب شود.
اين سدها از يک تيوپ بزرگ و حجيم تشکيل شده اند و بر روي يک بستر بتني نصب و بوسيله هوا پر مي شوند و اتصال بدنه پلاستيکي به بستر بتني با استفاده از مهارهاي فولادي صورت مي پذيرد و از مولفه هاي کاربردي مهم سدهاي لاستيکي کنترل ساده آن جهت تنظيم تعادل فشار درون تيوپ، اجراي فرمان تخليه و يا پر کردن تيوپ است.
توسعه اراضي کشاورزي، ايجاد حوضچه مکش مناسب و انحراف آب، تغذيه آب زير زميني، جلوگيري از کف کني و بهسازي سواحل رودخانه ها، افزايش سطح ترازآب و امکان انتقال آب به مزارع اطراف به روش پمپاژ، ذخيره سازي و تضمين آب اراضي حاشيه رودخانه ها، بهره برداري تفريحي و گردشگري، پرورش آبزيان، استفاده از آب مازاد رودخانه ها و هدايت آن به کانال هاي شبکه آبياري جلوگيري از برگشت آب شور دريا از مهمترين اهداف اجراي طرح هاي لاستيکي در استان گيلان است.
7296/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره بر مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی بر اجرای کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علیرضا مهاجر، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه جهش تولید در دیمزارهای این استان میانگین سرانه زمین در کشور را ۳.۲ هکتار دانست و اظهار کرد: اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره‌وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه واردات دانه‌های روغنی توسط واردات‌کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است، افزود: پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بلوک‌بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهن‌بندی مدیریت می‌شوند، اظهار داشت: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری مزارع می‌شود.

مهاجر در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود، خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را در امر تولید دانست و گفت: تولید بذر محصولات کشاورزی در مازندران با جدیت دنبال می‌شود و در سال‌جاری این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تلاش این سازمان بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی است.

کد خبر 749731

دیگر خبرها

  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد