Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه امام رضا (ع) گناباد افزود: طی سه سال گذشته با رویکرد توسعه خدمت، خادم و مخدوم، فرصت مغتنمی برای شیفتگان خدمت به حضرت ثامن الحجج (ع) فراهم شده و در این مدت 200 هزار نفر خادمیار این امام همام در 25 عرصه خدمت گذاری در نقاط مختلف کشور مشغول فعالیت شده اند که 15 عرصه آن فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: باغ بیلدر مشهد که 90 سال در خدمت تشریفات آستان قدس رضوی بود از سه سال قبل با دستور تولیت آستان قدس رضوی به اردوگاه فرهنگی و تربیتی برای دانش آموزان تبدیل شده و طی این مدت 30 هزار دانش آموز از آن استفاده کرده اند.
وی گفت: فضای کارخانه سابق نخریسی مشهد به موزه و مرکز زیارت آستان قدس رضوی تبدیل شده و در قالب هفت محور به شیفتگان حضرت امام رضا (ع) خدمات ارائه خواهد داد که مرحله نخست آن به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب به بهره برداری رسید و در سایر نقاط کشور هم شاهد توسعه مراکز فرهنگی وابسته به این نهاد هستیم.
حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: در سه سال گذشته 10 کتابخانه به مجموع کتابخانه های آستان قدس رضوی افزوده شده و 20 درصد به میزان پذیرش مدارس امام رضا (ع) افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: همچنین تا سه سال قبل 12 هزار قرآن آموز در هشت استان کشور در مهدالرضاهای وابسته به این نهاد به تحصیل اشتغال داشتند که این تعداد هم اکنون به یش از 20 هزار نفر در 31 استان کشور افزایش یافته است.
وی گفت: بیش از 500 هزار نفر به عنوان زیارت اولی با میزبانی آستان قدس رضوی در این مدت به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف شده اند.
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز گفت: تاریخ دوره صفویه با اهتمام این سازمان ثبت جهانی شده و تاریخ افشاریه نیز در آستانه ثبت جهانی است.
مجتبی بذرافشان مقدم افزود: سالانه 7.5 میلیون نفر از کتابخانه ها و یک میلیون و 200 هزار نفر از موزه های آستان قدس رضوی دیدن می کنند و مرکز اسناد این نهاد به عنوان بزرگترین مرکز اسناد یک سازمان موقوفه ای جهان مطرح است که بیش از 13 میلیون و 500 هزار برگ سند ارزشمند در آن نگهداری می شود.
وی اظهار داشت: هشت هزار شیء در موزه های آستان قدس رضوی به نمایش درآمده و 80 هزار شیء به دلیل محدودیت فضا در خزانه نگهدای می شود که با اهتمام تولیت آستان قدس رضوی زمینی در کنار صحن کوثر حرم مطهر رضوی برای احداث موزه جامع رضوی اختصاص یافته است.
در این مراسم کتابخانه امام رضا (ع) گناباد به عنوان بیست و سومین کتابخانه از نوع خود در کشور توسط آستان قدس رضوی به بهره برداری رسید.
این کتابخانه در دو هزار مترمربع زمین اهدایی توسط شهرداری و شورای اسلامی گناباد با زیربنای 950 مترمربع و هزینه 26 میلیارد ریال در دو طبقه شامل سه سالن مجزا برای مطالعه زنان، مردان و کودکان و نمازخانه توسط آستان قدس رضوی ساخته شده است.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آستان قدس رضوی دانش آموز دانش آموزان زنان مردان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کرده و در اجرای برنامه‌های خود باید به‌ صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همگان است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کنند و برای اجرای این برنامه‌ها هم به‌صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی اعم از مجازی و مکتوب، ادامه داد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: مشارکت اجتماعی در نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی دارای اهمیت بوده و مشارکت دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی و ارتباطی ضروری است.

منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل به‌زودی رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در راستای سالم‌سازی فضاهای مجازی، باید تولید و توزیع محتوا به‌صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان و رونمایی از آن در آینده نزدیک، گفت: در این منشور، رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان اردبیل یادآوری شده و فعالان فضای مجازی را نسبت به اجرای آن دعوت می‌کند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل نظرات و نیازمندی‌های خود را برای اجرای برنامه‌ها در طول سال بیان کردند.

کد خبر 749137

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود