Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@15:37:28 GMT

سنددار شدن املاک روستایی به نزاع ها پایان داد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۲۰۵۰

سنددار شدن املاک روستایی به نزاع ها پایان داد

علی خوئینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از 90 هزار جلد سند در اختیار روستاییان استان تهران قرار گرفته است.
به گفته وی مابقی واحدهایی که نیازمند سند هستند 127 هزار واحد مسکونی اعلام شده که در صورت برطرف شدن مسایل مربوط به مالکیت، بنیاد مسکن از آمادگی لازم برای سنددار کردن این واحدها برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوئینی اظهارداشت: مالکان می توانند از این اسناد به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات استفاده کنند.

**طرح هادی اصلی ترین طرح بنیاد مسکن
خوئینی به دیگر اقدامات بنیاد مسکن در طول 40 سال اخیر اشاره و بیان کرد: طرح هادی از جمله طرح هایی است که به عنوان اصلی ترین طرح موجود در بنیاد مسکن برای تجدید حیات روستا به تصویب هیات وزیران رسیده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران اعلام کرد که این طرح تعیین کننده تمام کاربری های اراضی داخل مناطق روستایی و نیز توسعه روستا است.
وی آخرین سرشماری رسمی در استان تهران را مربوط به سال 95 دانست و گفت: طبق آمارهای ارائه شده از این سرشماری 530 روستا دارای بیش از 20 خانوار بودند که طبق قانون برنامه پنجم 471 از این آبادی ها واجد شرایط تهیه طرح هادی روستایی بودند و می بایست تا پایان برنامه پنجم از طرح هادی برخوردار می شدند.
این مسئول افزود: اما بنیاد مسکن دو سال زودتر از پایان برنامه پنجم توسعه طرح هادی روستایی را برای استان تهران طراحی و تصویب کرد.
خوئینی گفت: اکنون در 340 روستا با بیش از 20 خانوار، اجرای طرح هادی که شامل پیاده روسازی و بهسازی معابر است عملیاتی شده و این به معنای کامل شدن طرح نیست بلکه در هر روستا چند فاز برای اجرا باقی مانده است که به تناسب اعتباراتی که در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد آن ها را تکمیل خواهیم کرد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه 131 روستای دیگر نیازمند اجرای طرح هادی است که به تناسب با تخصیص اعتبار به بنیاد مسکن این طرح به مرور تکمیل می شود، اظهار داشت: اولویت اعتبار با روستاهایی است که از جمعیت بیشتری برخوردارند چراکه این روستاها با مشکلات بیشتری نسبت به دیگر روستاها همراه هستند و طبق برآوردهای صورت گرفته تکمیل این واحدها نیازمند 70 میلیارد تومان اعتبار است.

*هدف از اجرای طرح هادی در مناطق روستایی
وی بیان کرد: این طرح زمینه توزیع عادلانه امکانات مانند بهسازی معابر، ساماندهی شبکه آبهای سطحی و ایجاد فضای مناسب برای توسعه روستا را فراهم می کند، همچنین در این طرح زمینه تخریب و نوسازی واحدهای مسکونی با عمر بالا با مشارکت مالکین فراهم خواهد شد.
به گفته خوئینی در طرح هادی، کاربری زمین های خالی معین شده و بر این اساس زمینه شکل گیری و توسعه روستا فراهم می شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران تهیه و اجرای طرح هادی در استان تهران را بسیار بالاتر از میزان متوسط کشوری دانست و گفت: اجرای باکیفیت و مناسب این طرح در استان تهران موجب ایجاد ارزش افزوده در روستا شده است.
وی اظهارداشت: به تناسب افزایش تراکم جمعیت، ارزش زمین بالا می رود که این امر باعث افزایش معاملات، سوداگری، ایجاد آشفتگی در فضای روستاها و نیز حاشیه شهرها جهت ساخت و ساز می شود.
به گفته خوئینی اجرای طرح هادی به منظور پیشگیری از تبعات ناگوار ساخت و سازهای غیرمجاز هماهنگی بیش از پیش دستگاه ها و پایبندی به ضوابط و مقررات ضروری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: استفاده از محل قیر یارانه ای از دیگر مسایلی بود که زمینه بهبود محیط های روستایی را فراهم کرده است.
به گفته وی طی سه سال اخیر باوجود کمبود اعتبار به میزان یک میلیون و 122 هزار و 400 متر مربع معابر روستاهای استان تهران آسفالت و بهسازی شده اند.

* سبک و الگوی ایران در معماری
وی معتقد است که ایران از لحاظ معماری دارای سبک و الگو است اما هیچ یک از آنها به دلیل غلبه مسایل اقتصادی بر مسایل موجود امروزه در مقام اجرا قرار نگرفته است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران، صدور سند برای واحدهای مسکونی روستاها، ارائه خدمات فنی و مهندسی و بازسازی مناطق آسیب دیده پس از سوانح را از دیگر اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن عنوان کرد.

* تقویت بعد گردشگری روستایی در استان تهران
وی به اقداماتی که بنیاد مسکن در دستور برنامه های خود قرار داده است اشاره و بیان کرد: استان تهران از لحاظ گردشگری روستایی از پتانسیل و بوم گردی بالایی برخوردار است بنابراین بنیاد مسکن به دنبال تقویت بعد گردشگری روستایی در استان تهران است که تاکنون در این زمینه همکاری های خوبی با میراث فرهنگی و نیز وزارت کشور انجام شده است.
خوئینی گفت: توسعه روستاها در سطح ملی بر کسی پوشیده نیست و باید اقدامی در راستای تامین اقتصاد روستایی ها انجام داد تا جمعیت در روستاها باقی بماند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه اکنون به دنبال رونق مزایای گردشگری در 30 روستای استان تهران هستیم، گفت: برای تقویت اقتصاد روستا باید چند اقدام مانند بهبود شیوه تولید، کشت و ارتقای سطح تولید و توسعه صنایع دستی و کارگاهی را در دستور کار قرار داد و همچنین در کنار آن باید از مسایل روستا مانند فضای گردشگری روستاهای استان تهران استفاده بهینه کرد.

تهرام/ 9206
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 زمین ساخت و ساز صنایع دستی گردشگری یارانه جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی شقا اظهار کرد: زمین واحدهای ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

فرماندار چناران گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

وی گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

فرماندار چناران اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفت وگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت