Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@14:59:21 GMT

تقویت سیستم‌ ایمنی با زنجبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۳۶۴۴

تقویت سیستم‌ ایمنی با زنجبیل

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   زنجبیل یکی از قدیمی‌ترین ادویه‌ها در سراسر جهان است. این مزایای بهداشتی به‌خوبی شناخته‌شده شامل توانایی این ماده غذایی در تقویت سلامت استخوان، تقویت سیستم ایمنی، افزایش اشتها، جلوگیری از انواع مختلف سرطان، بهبود شرایط تنفسی، کمک به فرایند گوارش، از بین بردن علائم بیماری آرتریت، کاهش گازهای اضافی روده، افزایش میل و فعالیت جنسی و تسکین درد ناشی از اختلالات قاعدگی، تهوع و آنفلوآنزا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به معرفی جامع این خواص خواهیم پرداخت.

 

درمان اسهال

زنجبیل از زمان‌های قدیم برای درمان اسهال استفاده‌شده است و اخیرا توسط محققان ثابت‌شده است که درواقع به این امر کمک می‌کند، زیرا باعث جلوگیری از ایجاد اسپاسم معده و نفخ می‌شود که به اسهال و تحریک اسهال کمک می‌کند.

 

کاهش تهوع

مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که خواص زنجبیل در درمان تهوع ناشی از بارداری، بیماری مسافران و شیمی‌درمانی کمک می‌کند. جذب سریع و تنظیم سریع کارکردهای بدن و درمان تهوع بدون عوارض جانبی داروهای مدرن از اثرات این ماده غذایی است.

 

ضد سموم و ضدعفونی کننده

زنجبیل در افزایش تعریق مفید است.عرق کردن نه‌تنها منافذ را پاک می‌کند،بدن شما را در از بین بردن سموم کمک می‌کند بلکه تحقیقات نیز نشان داده است که عرق شامل یک ترکیب ضد میکروب، به نام درم سایدین است.این ترکیب دارای ارتباط مثبتی با کاهش عفونت‌های باکتریایی وویروسی درفردی است که به‌طور مرتب عرق کرده است، زیرا می‌تواند سطحی روی پوست ایجاد کند که یک‌لایه محافظ از پروتئین‌های ناشناخته است!

 

درمان آنفلوآنزا

زنجبیل برای مبارزه با بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و عفونت برای همه سنین تجویز می‌شده است. اثر تسکین‌دهنده آن کمک می‌کند تا نشانه‌های پاسخ‌های اورژانسی به سلول‌های آسیب‌دیده در بدن کاهش دهد. درحالی‌که کارکرد سلول‌های سفید خونی از طریق چسبیدن به سلول‌ها و دفاع از بدن در مقابل بیماری‌ها است، زنجبیل مانع از افزایش سطح پروستاگلاندین‌ها می‌شود که موجب تب، سردرد و گرفتگی عضلات می‌شوند.

 

جلوگیری از سرطان

یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث زنجبیل و تاثیر آن بر سلامت انسان، همبستگی مثبت بین ترکیبات ارگانیک در زنجبیل و پیشگیری از سرطان بوده است. جینجرول، ترکیبات مشابهی است که زنجبیل دارد و ویژگی‌های ضدالتهابی از خود نشان داده‌شده است که از فعالیت سرطان‌زا در روده بزرگ(که می‌تواند منجر به سرطان کولورکتال شود) جلوگیری می‌کند.

 

چون زنجبیل به سیستم گوارشی کمک می‌کند و باعث می‌شود که این ماده غذایی برای هر وعده غذایی افزودنی مناسب باشد. بااین‌حال، مطالعات اخیر مصرف جینجرول را با آپوپتوزیس در سلول‌های سرطانی تخمدان و درنتیجه کاهش تومور و رشد سلول‌های سرطانی، بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم در اطراف آنها در ارتباط دانسته‌اند.

 

کمک به فرآیند هضم

کشف شده است که خواص زنجبیل تسهیل کننده فرایند گوارشی است. سطوح بالای قند بعد از غذا ممکن است فعالیت معده را کاهش داده و میزان تخلیه و کارکرد طبیعی آن را کاهش دهد. زنجبیل در تنظیم میزان بالای قند که هضم را مختل کرده و معده را خنثی می‌کند کمک کرده و آن را تعدیل می‌کند، بنابراین دستگاه گوارش ریتم طبیعی خود را حفظ می‌کند.

 

در کنار آن، ترکیبات متعددی دارد که جذب مواد مغذی و مواد معدنی را از مواد غذایی که ما می‌خوریم، بهبود می‌بخشد. به همین دلیل است که زنجبیل به‌عنوان اشتهاآور یا پیش غذا به‌طور مرتب استفاده می‌شود، زیرا می‌تواند اشتها را در دستگاه گوارش برای میل بیشتر به غذا تحریک کند. دقیقا به همین دلیل است که زنجبیل در کشورهای آسیایی به‌عنوان یک افزاینده اشتها یا آیتم مصرفی خام محبوب است.

 

سرپوش

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کاهش تهوع گوناگون زنجبیل جام نیوز سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم

غلامحسین دباغ در حاشیه بازدید از پروژه بهسازی بلاک ساقه- باغیک ایمنی را یکی از اولویت‌های مهم در راه آهن کشور دانست و گفت: این مسیر حدود ۱۹ کیلومتری با عنایت به خط مشی مدیران راه آهن مبنی بر ارتقای ایمنی، بهسازی شده است.

مدیرکل راه آهن قم کاهش هزینه‌های نگهداری خطوط، حذف تقلیل سرعت‌های بلند مدت و افزایش بهره وری را از مزیت‌های مهم این طرح بیان کرد.

دباغ با بیان اینکه در فرآیند بهسازی این طرح، ۲ کارگاه شامل دو دستگاه سرند به همراه سایر ماشین آلات مکانیزه ریلی به صورت مداوم فعال بوده گفت: همین امر موجب استفاده حداکثری از زمان مسدودی واگذار شده و کاهش مدت زمان اتمام طرح شد.

 مدیرکل راه آهن قم یادآورشد: در سال‌های اخیر، حدود ۱۳۲ کیلومتر خط در راه آهن قم مورد بهسازی قرار گرفته که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • راهکارهای کاهش استرس
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • (ویدئو) اگر زنجبیل را بکاریم چه می‌شود
  • اگر زنجبیل را بکاریم چه می شود (فیلم)
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند