Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبری سومریه نیوز، یکی از فراکسیون‌های مجلس عراق اعلام کرد پیش‌نویس طرح اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور در اوایل فصل جدید قانونگذاری به رأی گذاشته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بهاء الدین النوری، سخنگوی فراکسیون دولت قانون عراق، روز پنجشنبه با اعلام این خبر، تأکید کرد: عراق نیازی به حضور این نیرو‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النوری گفت: خواسته‌ای که از دولت و مجلس عراق وجود دارد این است که موضعی قاطعانه و صریح در قبال حضور نیرو‌های بیگانه در خاک عراق اتخاذ کنند و نیرو‌هایی (عراقی) از حاکمیت عراق دفاع کنند.

او افزود: «پیش‌نویس قانون اخراج نیرو‌های خارجی از عراق آماده شده است و شماری از نمایندگان آن را امضا کرده اند و اوایل فصل آینده قانونگذاری به رأی گذاشته خواهد شد».

النوری همچنین گفت: «بین بغداد و واشنگتن یک توافقنامه قبلی وجود دارد که بر خروج نیرو‌های آمریکایی صحه گذاشته است و اگر اجرا شود این نیرو‌ها باید عراق را ترک کنند».

او افزود: «تا این لحظه شاهد موضع رسمی و روشن و محکم در قبال حضور آمریکا یا در قبال سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نبوده ایم و رسما اعلام نشده است که آیا نیازی به حضور برخی نیرو‌های خارجی و پایگاه‌های آنان در عراق وجود دارد یا خیر».

این نماینده مجلس عراق تأکید کرد: «بیشتر فراکسیون‌های سیاسی در مجلس با ادامه حضور نیرو‌های خارجی مخالف هستند، در نتیجه انتظار داریم موضعی قاطعانه و محکم در مجلس در قبال حضور این نیرو‌ها خواه خروج آنان یا ضابطه‌مند کردن این حضور بر اساس نیاز دولت اتخاذ شود».

او همچنین تأکید کرد: «ما به حضور این نیرو‌ها نیازمند نیستیم، زیرا نیرو‌های نظامی و امنیتی داریم که توانایی خود را در برقراری امنیت و به دست گرفتن مسئولیت امنیتی آن به بهترین شکل ممکن، ثابت کرده اند».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد