Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز- ايرنا- رئيس هيئت ‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون کشور گفت: طي يک سال گذشته مبلغ 12 هزار ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي با محوريت اشتغال پايدار در روستاهاي کشور ارائه شد.

به گزارش ايرنا حجت ‌الله مهديان روز پنجشنبه در نشت خبري که در محل سرپرستي شعب اين بانک در اهواز برگزار شد، اظهارداشت: از جمله سياست هاي اصلي بانک توسعه تعاون ارائه تسهيلات جهت ايجاد فرصت هاي شغلي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در اين راستا بايد 70 درصد منابع قابل واگذاري به شکل تسهيلات در اختيار تعاوني ها قرار بگيرد و 30 درصد مابقي در قالب وام عادي به مشتريان اختصاص يابد.
وي گفت: با اختصاص و ارائه تسهيلات به متقاضيان ايجاد شغل و اجراي چندين طرح توليدي 24 هزار فرصت شغلي در کشور طي يک سال گذشته ايجاد شده است.
اين مقام مسئول در بانک توسعه تعاون کشور يادآور شد: سهم استان خوزستان از اين اعتبارات 950 ميليارد ريال است که از اين مقدار تا کنون 720 ميليارد آن مصوب و پرداختي صورت گرفته 560 ميليارد ريال است.
مهديان تعداد فرصت هاي شغلي ايجاد شده در استان خوزستان که با ارائه تسهيلات بانک توسعه تعاون صورت گرفته را يک هزار و 150 نفر اعلام کرد و گفت: اين تعداد تا پايان امسال قطعا افزايش بيشتري مي يابند.
وي موسسات عامل اينگونه تسهيلات را بانک هاي توسعه تعاون، کشاورزي، پست بانک و صندوق کارآفريني اميد بيان کرد و افزود: در اشتغال روستايي نرخ 6 درصد و دوره بازپرداخت 9 ساله است به صورتي که هر وام 2 سال دوره مشارک، يک سال تنفس و 6 سال دوره بازپرداخت دارد.
**بانک توسعه تعاون به دنبال افزايش شعب فيزيکي نيست
مهديان با تاکيد بر اينکه بانک توسعه تعاون داراي شخصيت حقوقي و استقلال اداري و مالي است، گفت: اين بانک به صورت شرکت دولتي در حمايت و اجراي برنامه هاي وزارت تعاون در تامين منابع سرمايه اي بخش تعاوني طبق مقررات اين اساسنامه و قوانين پولي و بانکي کشور عمل مي کند و مشمول نظارت بانک مرکزي است.
وي تعداد شعب و باجه هاي موجود را 450 شعبه و 50 باجه عنوان کرد و افزود: از اين تعداد 20 شعبه و يک باجه در سطح استان خوزستان مشغول فعاليت هستند.
رئيس هيئت ‌مديره بانک توسعه تعاون کشور در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه چرا چنين بانک دولتي از اين تعداد شعبه محدود برخوردار است، گفت: اين موضوع نه تنها يک ضعف نيست بلکه نشانه قوت يک بانک دولتي است.
مهديان افزود: اين بانک رويکرد مناسبي به بانکداري الکترونيک دارد و بر اساس آن ضرورتي براي افزايش شعب وجود ندارد.
مديرعامل بانک توسعه تعاون تصريح کرد: زيرساخت هاي اين نوع از بانکداري به شکل پيشرفته اي در اين بانک رشد و در حال توسعه است.
**بانک توسعه تعاون علاقمند به افزايش همکاري با هلدينگ شستا
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود در اين نشست با اشاره به اينکه هلدينگ شستا از جمله مجموعه هاي وزارت کار، رفاه و تامين اجتماعي است ، گفت: در حال حاضر تعدادي از شرکت هاي اين هلدينگ بزرگ اقتصادي مشتري بانک توسعه تعاون هستند اما در تلاش براي افزايش همکاري ها هستيم.
مهديان يادآور شد: با تغييراتي که وزارت کار، رفاه و تامين اجتماعي داشته است بر همکاري هاي مشترک بين مجموعه هاي وابسته اين وزارتخانه با اين بانک تاکيد شده است.
رئيس هيئت ‌مديره بانک توسعه تعاون کشور همچنين در خصوص بدهي هاي مالي دولت به بانک ها، عنوان کرد: اين بانک در حال حاضر هيچگونه بدهي و يا طلبي از دولت ندارد.
بر اساس اين گزارش ، بانک توسعه تعاون داراي اهداف تخصصي و توسعه ‌اي بخش تعاون است که شامل بکارگيري امکانات بانکي در راستاي ارتقاء و بهبود سهم بخش تعاون در اقتصاد ملي، جذب کمک‌ هاي دولتي به ‌منظور حمايت مالي و ايجاد خط اعتباري در گسترش فن ‌آوري اطلاعات و ارتباطات در بخش تعاون، مشارکت در ايجاد نهادهاي مالي، فني و حقوقي موردنياز بخش تعاون، ارائه محصولات و خدمات در بخش مسکن و ساختمان با اولويت بخش تعاون و دريافت کمک ‌هاي بلاعوض دولت يا ساير سازمان‌ ها مي شود.
بانک توسعه تعاون از نيمه مرداد سال 1388 فعاليت خود را آغاز کرد و در اين مدت به گفته مديرعامل آن، بيش از 290 هزار ميليارد ريال تسهيلات اعتباري پرداخت کرده است.
9931/6064
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اولویت ما حل و فصل پرداخت اقساط کشور بود تا بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران برای اقساط گذشته به صفر برسد.

به گزارش مشرق، احسان خاندوزی، روز چهارشنبه( پنجم اردیبهشت ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اولویت ما حل و فصل پرداخت اقساط کشور بود تا بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران برای اقساط گذشته به صفر برسد و کاری کنیم تا بانک توسعه اسلامی بتواند دوباره برای ۱۱ پروژه عمرانی که دراستان مختلف کشور فعال است، تامین مالی کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: ما بدهی‌های قبل از سال ۱۴۰۰ را پرداخت کردیم و فرآیند بازپرداخت سایر پروژه‌ها آغاز شده است و بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید دریافت کردیم.

تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است