Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:53:38 GMT

بارزانی در بغداد با نخست وزیر عراق دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۴۷۶۲

بارزانی در بغداد با نخست وزیر عراق دیدار کرد

اربیل ـ ایرنا ـ نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در راس هیاتی روز چهارشنبه به بغداد رفت و با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا, رسانه های نزدیک به دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کردند در این دیدار توافقات اخیر اربیل و بغداد و ادامه گفتگوها به منظور حل تمامی اختلافات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان با این دیدار نقاط گمرکی بین شهرهای اقلیم کردستان عراق با سایر بخش های عراق نیز برداشته شد که این اقدام در منطقه کردستان عراق یک گام مهم دیگر در راستای حل اختلافات دو طرف ارزیابی شد.
اربیل و بغداد بعد از تشکیل دولت جدید عراق مذاکرات خود را برای حل اختلافات که بعد از برگزاری همه پرسی شکست خورده اقلیم تشدید شده بود سرعت بخشیده و در این مدت توانستند در خصوص صادرات بخشی از نفت کرکوک توسط دولت اقلیم, یکسان سازی تعرفه های گمرکی, ادامه همکاریهای نظامی ارتش عراق و وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق و سهم اقلیم از بودجه دولت عراق به توافق برسند.
از سال 2014 میلادی به این سو دولت اقلیم کردستان عراق و بغداد در خصوص موضوع صادرات نفت اقلیم, سهم اقلیم کردستان عراق از بودجه دولت عراق, بودجه وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق, کنترل دروازههای مرزی به اختلاف برخوردند و بعد از گذشت بیش از 5 سال طرفین توانستند در خصوص بسیاری از موارد مورد اشاره به توافق برسند.
رهبران دولت اقلیم کردستان عراق در پی انتخاب عادل عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر جدید عراق ضمن اعلام حمایت از وی اظهار امیدواری کردند که در دوران نخست وزیری وی به کلیه اختلافات خود با بغداد پایان دهند.
خاورم *4*351*380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق كردستان عراق عبدالمهدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سیطره» نوشته کیانوش گلزار راغب شامل خاطرات نادر کیانی در اردوگاه کومله، به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسیده و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

این کتاب خاطرات هفت سال نفوذ نادر کیانی از نیروهای انقلابی ایران به اردوگاه حزب دموکرات کردستان و سازمان کومله در اقلیم کردستان عراق است که تا سطوح عالی سازمانی و مسوول پذیرش این سازمان رشد می‌کند.او با دسترسی به اطلاعات ویژه درون گروهی، گرفتار زندان اقلیم کردستان شده و در نهایت با تحمل رنج و مرارت فراوان به کشور باز می‌گردد و ثمره سال‌ها تلاش و مجاهدت خود را در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

آیین رونمایی این کتاب با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مرتضی سرهنگی نویسنده پیشکسوت حوزه دفاع مقدس، خانواده قربانیان ترور گروهک‌ها و تعداد کثیری از چهره‌های فرهنگی، عصر چهارشنبه ۲۹ شهریور در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

چاپ سوم کتاب «سیطره» با ۲۸۳ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093222 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند