Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی از مراجع فقید شیعه شامگاه پنج‌شنبه با حضور اساتید حوزه، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید و آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، آیت الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام سرمست استاندار قم، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، تعدادی از مدیران قم و فرماندهان نظامی و انتظامی استان نیز از جمله شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی بودند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم طی سخنانی با تجلیل از ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، گفت: این عالم ربانی اسوه‌ای حسنه برای همه افراد جامعه و طلاب بود و حوزه علمیه باید شخصیت‌هایی همچون ایشان را تربیت کند.

وی با بیان اینکه آیت الله فاضل لنکرانی از استوانه‌های انقلاب، تفسیر قرآن، فقه و معرفت بود، گفت: این مفسر بزرگ قرآن در طول زندگی پربرکت خود لحظه‌ای از آرمان‌های انقلاب و وفاداری به نظام عقب نشینی نکرد و خدمت‌گذاری رئوف برای نظام و رهبری بود.

امام جمعه اراک در ادامه به مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: این مرکز که توسط آیت الله فاضل لنکرانی پایه‌گذاری شده است تا کنون با تربیت عالمان و فضلای بسیار توانسته خدمات ارزنده‌ای به نظام و حوزه ارائه دهد.

وی نقش آیت الله فاضل لنکرانی در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس را مؤثر دانست و گفت: این مرحوم در مجلس خبرگان و انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به رهبری نقش مهمی داشت و وفاداری خود را به انقلاب نشان داد.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی همچون گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور باشکوهی خواهند داشت و همه فتنه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

کد خبر 4537111

منبع: مهر

کلیدواژه: قم مراجع تقلید قم مسجد اعظم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد