Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@01:31:29 GMT

در برابر فشارها عقب‌نشینی نکرده‌ام

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۵۰۱۲

در برابر فشارها عقب‌نشینی نکرده‌ام

رویداد۲۴آیت‌الله آملی لاریجانی در جمع مسئولان قضائی استان خراسان رضوی، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی حرکتی بسیار خاص و یکتا در روزگار ما بود و این نهضت واجد ویژگی‌های منحصر به فردی از حیث تلفیق مردم‌سالاری با ارزش‌های الهی و انسانی است که هنوز آنگونه که شایسته است، ابعاد گوناگون آن مورد واکاوی و تبیین قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ادبیات رؤسای جمهور آمریکا از کارتر تا ترامپ در قبال ملت ایران، خاطرنشان کرد: وقتی سخنان آنان درباره ایران را می‌شنویم، می‌بینیم که ایران همواره همچون تندیسی هولناک در برابر چشمانشان است و همین امر باعث شده است که حتی حرمت کلام را نسبت به ملت بزرگ ایران با آن سابقه عظیم تمدنی رعایت نکنند؛ چنانکه بوش پدر سخن از تنفر نسبت به «انقلاب ایران خمینی» به میان می‌آورد، بوش پسر ملت ایران را بربر و محور شرارت می‌خواند و رئیس‌جمهور کج فهم امروزشان هم با تعابیری زننده، مردم ایران را تروریست می‌خواند.

وی با بیان اینکه پشت صحنه این ناسزاگویی‌ها، عصبانیت از شکست‌های پی در پی در منطقه و جهان است، خاطرنشان کرد: امروز می‌بینند قدرتی در منطقه پدید آمده که آنها را به سمت خلع سلاح مطلق در منطقه سوق می‌دهد. همگان دیدند که آمریکایی‌ها و اذنابشان در سوریه نتوانستند اهداف خود را محقق کنند و امروز در حال فرار هستند. در این میان نباید از این نکته غافل شد که پیروزی جبهه مقاومت در منطقه، علاوه بر جهات دیگر، مرهون استقامت و تأکیدات شخص مقام معظم رهبری بوده است و این کار فوق‌العاده عظیم صرفاً با حمایت‌های ایشان به ثمر نشست.

رئیس قوه قضائیه با الگوبرداری کشورهای دیگر از انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر بیگانگان، ناراحتی آمریکا و اذنابش از جمهوری اسلامی را طبیعی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی در مقام نظر و عمل، راهی را گشود که مبنای آن بازگشت انسان به فطرت الهی و اعتماد و اتکا به توانمندی‌های خود است. بر همین اساس می‌بینیم که ۴۰ سال هجمه، تحریم و فشار هیچ تأثیری بر اراده و عزم استوار ملت ایران نداشته و امثال جان بولتون که مدعی بودند جمهوری اسلامی چهل‌سالگی خود را نخواهد دید، ناچار به پذیرش شکست می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به خدمات و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فنی، نظامی، سیاسی و دیگر عرصه‌ها، یادآور شد: در این کشور به طور متوسط هر دو سال یک انتخابات برگزار می‌شود؛ رویداد عظیمی که کشورهای منطقه از آن محرومند و انتخابات برایشان مفهومی ندارد.

وی با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، به پیشرفت‌های دستگاه قضائی طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: اینکه ما اکنون ۱۶ میلیون پرونده را رسیدگی می‌کنیم، حاکی از تلاش بی وقفه برای احقاق حق و برقراری عدالت در جامعه است؛ گرچه برخی این امر را به عنوان نقص دستگاه قضائی القا می‌کنند و اینکه اگر دستگاه قضائی به عدالت رفتار می‌کرد، ما شاهد این مقدار پرونده نبودیم. ولی این سخن صحیح نیست. منشأ دعاوی حقوقی و شکایات مردم، از بیرون دستگاه قضائی پدید می‌آید و سرریز مشکلات اجرایی و تقنینی به دستگاه قضائی سرازیر می‌شود.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگر سخن خود اضافه کرد: در طول سال‌های گذشته همواره بر استقلال قضات و دستگاه قضائی تاکید کرده‌ام و هرگز نظر و استدلال شخصی و فنی خود را به هیچ یک از قضات تحمیل نکرده‌ام زیرا این امر را از نظر شرعی نیز جایز نمی‌دانم و نسبت به استقلال قوه قضائیه هم ذره‌ای در برابر فشارها و توصیه‌هایی که گاه تا سطح رؤسای قوا وجود داشت عقب‌نشینی نکردم.

آملی لاریجانی با بیان اینکه امروز حفظ نظام از هر مجادله و دعوایی مهم‌تر است، بر ضرورت همکاری دستگاه قضائی و قضات در سراسر کشور با دستگاه‌های اجرایی بویژه برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور در شرایط دشوار فعلی و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی اظهار کرد: امروز بهترین عبادت‌ها، خدمت به مردم است و کمک به مردمی که با وجود مشکلات فراوان پای آرمان‌های انقلاب خود ایستاده‌اند، جهاد به شمار می‌آید.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قوه قضاییه املی لاریجانی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب این استان طی سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی بر اساس شاخص‌های سند تحول قضائی در سال جدید که با حضور قضات محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست تبیین و تأکید بر ضرورت اجرایی کردن سند تحول قضائی است.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدکنندگان، جهش تولید، صیانت از سرمایه گذاری مردم، جلوگیری از رکود، بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی در راستای تحقق عینی شعار سال، افزود: در سند تحول قضائی نیز حمایت از بخش تولید و فعالان اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه به صورت خاص دیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: لذا دستورات قضائی که صادر می‌شود با اولویت حمایت از اشتغال و جهش تولید، نباید منجر به تعطیلی واحد تولیدی نشود.

کرمی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضائی خواستار اجرایی کردن دقیق آنها شد و تأکید کرد: ورودی و خروجی پرونده‌ها، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن، اتقان آرا، صلح و سازش و مسائلی مانند تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با مردم، نظم در ورود و خروج و حضور مستمر در محل کار، با جدیت مورد توجه است.

وی به سخنان مهم رئیس محترم قوه قضائیه در جلسه اخیر شورای عالی قضائی مبنی بر صدور برخی احکام اشاره کرد و گفت: از قضات می‌خواهیم نسبت به برخی از آرا و تصمیماتی که بازتاب ملی و حتی بین المللی پیدا می‌کنند، حداکثر دقت و توجه را داشته باشند.

کرمی افزود: قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند و پیش از صدور رأی، هماهنگی‌های لازم را با مرکز رسانه قوه قضائیه داشته باشند.

کد خبر 6094742

دیگر خبرها

  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد