Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، عصر چهارشنبه، 17 بهمن در نشست تبیین دستاوردهای 40 ساله نظام جمهوری اسلامی در مناطق قومی که در محل سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی خلیج فارس منطقه 2 این شهر برگزار شد، اظهار کرد: وحدت یکی از مهمترین اصول راهبردی رسیدن به امنیت پایدار، پیشرفت و تمدن اسلامی و زمینه‌ساز اقتدار ملی و دفع تهاجم گسترده جهان استکبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وحدت براساس مبانی فقه اسلامی، عقلانیت دینی و با بهره‌گیری از عبرت‌ها و تجربه‌های تاریخی مصلحتی مهم در مدیریت زندگی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: بدون وحدت در فضای ملی امکان مقابله با جهان استکبار وجود ندارد و به امنیت پایدار نخواهیم رسید.

وی اظهار داشت: از دیرباز جهان استکبار به دنبال تفرقه در بین جامعه اسلامی، مردم و قومیت های مختلف در کشورهای خواهان استقلال است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: از زمان آغاز انقلاب اسلامی ایران که شعار وحدت در تمام لایه‌های جامعه مطرح شد آمریکا و انگلیس همواره به دنبال القا و اجرای دکترین تفرقه بودند.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: تفرقه موجب شکست ساختار نظام، تضعیف قدرت و کاهش توان مقابله با دشمنان است از این رو آنها همواره به فکر ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی هستند.

وی افزود: با این وجود دشمنان هیچگاه نتوانستند نگاه تفرقه افکنانه را در جامعه حاکم و جامعه را دچار آسيب‌های سخت و نیمه سخت تروریستی کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: وحدت و مودت اهل سنت و شیعه در استان بوشهر سابقه‌ای تاریخی دارد و همواره به صورت مسالمت‌آمیز در فضایی پر از احترام در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: در این راستا علمای اهل سنت در تمام عرصه‌های حساس و سرنوشت‌ساز نظام پیشگام و به دفاع از انقلاب پرداختند و در عرصه بین‌المللی حرکت‌های تفرقه آمیز مانند حوادث ایجاد شده از سوی گروههای تروریستی در سوریه و عراق را محکوم کردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: تا پیش از از انقلاب اسلامی ایران تنها 6 مسجد اهل سنت در استان بوشهر وجود داشت که این شمار به 140 مسجد افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: قبل از انقلاب حوزه علمیه اهل سنت در استان وجود نداشت اما امروز به برکت نظام اسلامی 11 حوزه علمیه اهل سنت در استان بوشهر راه اندازی شده است.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اهل سنت ائمه جمعه تبیین دستاوردهای 40 ساله نظام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خلیج فارس بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، این روز یادآور از خود گذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط بر سواحل جنوبی کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس