Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه، قرار است نیرو‌های تحت هدایت آمریکا در روز‌های آینده، آخرین عملیات خود را علیه نیرو‌های داعش انجام داده و سپس برای خروج از سوریه آماده شوند.
به نوشته این روزنامه، ارتش آمریکا قصد دارد تا اواسط ماه مارس (انت‌های اسفند) بخش عمده نیرو‌های خود را از سوریه خارج کند و فرآیند خروج نظامیان باقی مانده را تا انتهای آوریل (اردیبهشت) به سرانجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع خبری این رسانه گفته‌اند که مقام‌های آمریکایی از این هفته، شرکای اروپایی خود را در جریان زمان‌بندی خروج از سوریه گذاشته‌اند.
به نوشته وال استریت ژورنال، این در شرایطی است که آمریکا هنوز به توافقی با ترکیه برای حفظ امنیت گروه‌های کرد مورد حمایت خود دست نیافته است.
آنکارا این شبه نظامیان را تروریست می‌داند و از جمله منتقدان حمایت‌های واشنگتن از کرد‌ها در سال‌های اخیر بوده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دو ماه پیش در اقدامی که شگفتی متحدان این کشور را به دنبال داشت، از خروج کامل نیروهایش از سوریه خبر داده بود.
آسوشیتدپرس در آن زمان نوشت که این تصمیم در حین تماس تلفنی وی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه و برخلاف توصیه مشاوران ارشد کاخ سفید اتخاذ شد.
این موضوع موجب نگرانی فعالان سیاسی آمریکا درخصوص پیامد‌های پیش‌بینی نشده این اقدام شده است.
از این رو سنای آمریکا این هفته در اقدامی عمدتا نمادین، رای به تداوم حضور نظامیان آمریکایی در سوریه داد.
با این وجود، بعید است طرح نهایی با عبور از سد حامیان ترامپ در کنگره به قانون تبدیل و مانع اقدامات دولت در این رابطه شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیک‌تاک و شرکت مادر چینی آن بایت‌دنس به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کردند و خواستار جلوگیری از اجرای قانونی شدند که توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امضا شده است. بر اساس این قانون برنامه ویدیوی کوتاه تیک تاک که ۱۷۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، باید واگذار شود و در غیر اینصورت استفاده از آن ممنوع می‌شود.

این شرکت‌ها شکایت خود را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارائه و استدلال کردند که این قانون، قانون اساسی ایالات متحده را به دلایل متعددی از جمله نقض قانون اساسی متمم اول قانون اساسی آمریکا نقض می‌کند. این قانون که در ۲۴ آوریل توسط بایدن امضا شد، به بایت‌دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت می‌دهد تا تیک‌تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود.

این شرکت‌ها در این دادخواست می‌گویند: «برای نخستین بار در تاریخ، کنگره قانونی را وضع کرده است که یک پلتفرم را مشمول ممنوعیت دائمی و سراسری می‌کند.»

در این شکایت آمده است که واگذاری به سادگی امکان پذیر نیست: نه از نظر تجاری، نه از نظر فناوری، نه از نظر قانونی... هیچ سوالی وجود ندارد: قانون  تیک تاک را تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ تعطیل می‌کند و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند؛ که از این پلتفرم برای برقراری ارتباط به شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که در جای دیگر قابل تکرار نیستند.

کاخ سفید گفته است که می‌خواهد مالکیت مبتنی بر چین را به دلایل امنیت ملی پایان دهد. کاخ سفید و وزارت دادگستری از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کردند.

این شکایت جدیدترین اقدام تیک‌تاک در راستای جلوگیری از تلاش‌ها برای تعطیلی آن در ایالات متحده است، زیرا شرکت‌هایی مانند اسنپ و متا به دنبال سرمایه‌گذاری برعدم اطمینان سیاسی تیک‌تاک هستند تا دلار‌های تبلیغاتی را از رقیب خود بگیرند.

به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه چین می‌تواند به داده‌های آمریکایی‌ها دسترسی داشته باشد یا از آنها با این برنامه جاسوسی کند، این اقدام تنها چند هفته پس از معرفی در کنگره به تصویب رسید. تیک‌تاک این موضوع را رد کرده است که داده‌های کاربران آمریکا را به اشتراک گذاشته است یا هرگز به اشتراک گذاشته است و قانون‌گذاران آمریکایی را در این شکایت به ایجاد نگرانی‌های «سفته‌بازی» متهم کرده است.

راجا کریشنامورتی، نماینده ارشد دموکرات در کمیته مجلس نمایندگان در مورد چین، گفت: این قانون تنها راه برای مقابله با تهدید امنیت ملی ناشی از مالکیت بایت دنس بر برنامه‌هایی مانند تیک تاک است.

او گفت: «به جای ادامه تاکتیک‌های فریبنده، زمان آن فرا رسیده است که بایت دنس فرآیند واگذاری را آغاز کند.

این قانون فروشگاه‌های اپلیکیشنی مانند اپل و گوگل آلفابت را از ارائه تیک تاک منع می‌کند و خدمات میزبانی اینترنتی را از پشتیبانی تیک تاک منع می‌کند، مگر اینکه بایت دنس تا ۱۹ ژانویه تیک تاک را واگذار کند.

در این دادخواست آمده است که دولت چین «به وضوح اعلام کرده است که اجازه واگذاری تیک تاک را که کلید موفقیت در ایالات متحده است را نمی‌دهد».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • درگیری شدید نیرو‌های قسام با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق رفح
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است