Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ جلبیر الأشقر در القدس العربی نوشت: همانطور که پیش بینی می‌شد، صحبت‌های ترامپ در گفتگو با سی بی اس، که در ضمن آن، دلیل اصلی باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق را کنترل ایران دانست، هیاهوی زیادی در بغداد برانگیخت.

این رسانه عرب زبان ادامه داد: واقعیت آن است که واکنش‌ها به صحبت‌های ترامپ، تنها به معنای غلبه منفعت دولت ایران بر مصلحت عراق و ملت آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جا منظور آن نیست که ترامپ به نفع عراق رفتار می‌کند، بلکه کاملا برعکس، نیت‌های رئیس جمهور آمریکا در مورد عراق، بسیار خطرناکتر از نیت او در مورد ایران است. بنابراین، اعتراض‌ها باید متوجه نیت‌های ترامپ در مورد عراق باشد.

علت اصلی باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق، تنها ایران نیست و اینکه ترامپ موقعیت مکانی پایگاه عین الاسد را برای نظارت بر ایران ممتاز دانسته و این مساله را تفسیری برای تمایلش به ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق می‌داند، توهینی به شعور مردم است؛ چرا که منطقه خاورمیانه پر است از پایگاه‌های هوایی و دریایی آمریکا. علاوه بر اینکه ناوگان پنجم آمریکا نیز در منطقه حاضر است و تحت نظر داشتن ایران، برای واشنگتن نیازی به حضور نیرو‌های آمریکایی در عین الاسد ندارد.

واقعیتی که پشت عزم ترامپ برای باقی ماندن نیروهایش در عراق قرار دارد، در تفاوت اساسی بین افغانستان و سوریه از یک سو، و عراق، از سوی دیگر نهفته است؛ همان تفاوتی که کویت و لیبی را از سوریه و افغانستان، و ونزوئلا را از کره شمالی متمایز می‌کند و در سه حرف خلاصه می‌شود: نفت. ضمن اینکه هر فرد عاقلی می‌داند که آمریکا تنها در صورتی که منافعش اقتضا کند، حضور خود را در مکانی گسترش می‌دهد، و به مسائلی مانند حمایت از مردم یا تحقق دموکراسی اهمیتی نمی‌دهد.

حتی صحبت‌های ترامپ در مورد اینکه یکی از دلایل موضع عداوت آمیزش در قبال ایران، تمایل او برای حمایت از اسرائیل است نیز پوشیده از نفاق است؛ به این دلیل که ایران مانند ونزوئلا یک دولت نفتی است و قرار گرفتن آن در مهمترین مناطق نفتی جهان، بر اهمیت آن می‌افزاید. در این میان، باید گفت که اسرائیل تنها نقش حافظ منافع آمریکا را ایفا می‌کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پایگاه نظامی آمریکا جنگ ایران و آمریکا پایگاه نظامی آمریکا در عراق ایران و آمریکا درگیری نظامی ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع عراقی، امروز (یکشنبه)، گزارش دادند که پارلمان این کشور روز گذشته قانون روابط * و تراجنسیتی را بعد از اصلاح طرح پیشین که در آن مجازات اعدام برای همجنس‌بازان در نظر گرفته شده بود، در نهایت با مجازات تا ۱۵ سال زندان به تصویب رسانده است.

روابط عمومی پارلمان عراق در واپسین ساعات شامگاه شنبه اعلام کرد که این قانون اصلاحیه قانون پیشین این کشور تحت عنوان «مبارزه با فحشا» صادره در سال ۱۹۸۸ است.

قانون جدید با حضور ۱۷۰ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده عراقی روز گذشته در پارلمان این کشور به تصویب رسیده است. به گزارش منابع عراقی، این قانون همجنس‌بازی، و همچنین «تغییر جنسیت بیولوژیکی افرد براساس تمایلات شخصی» و «تبادل همسر» را ممنوع کرده است.

در اصلاحیه جدید اشاره شده است که همجنس‌بازان به ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم خواهند شد. به دنبال تصویب این قانون، «متیو تولر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از تصویب چنین قانونی ابراز نگرانی می‌کند و «این اصلاحیه آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد و توان این کشور در تنوع بخشیدن به اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تضعیف می‌کند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم