Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده حداکثری از معادن در راستای توسعه منطقه و استان گفت: توافقی در هفت ماده‌ برای انتقال تدریجی گردش مالی مس سونگون و شرکت‌های اقماری آن صورت گرفته است. ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورزقان، محمدرضا پورمحمدی در مراسم افتتاح پروژهای صنعتی ورزقان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهار داشت: پیگیری سه موضوع مس ورزقان، نفلین سینیت و قطب سوم خودروسازی استان از جمله تاکیدات وزیر صمت به بنده بود که در این مورد اختیارات لازم را به بنده تفویض کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های بالقوه خدادادی استان آن گونه که باید به جایگاه واقعی خود دست نیافته است و این باعث تاسف است که شهرستانی چون ورزقان با وجود معاون غنی همچنان محروم باشد. 

آذربایجان شرقی| وزیر صنعت: ایجاد صنایع پایین دستی مس برای جلوگیری از خام فروشی مس ورزقانآذربایجان شرقی| وزیر صنعت 5 طرح عمرانی را در ورزقان افتتاح و کلنگ‌زنی کردوزیر صنعت در کرج: ایران در حوزه‌های صنعتی و پیشرفت‌های علمی جزو کشورهای برتر دنیاستمحمدرضا پورمحمدی  با تاکید بر استفاده حداکثری از معادن در راستای توسعه منطقه و استان اظهار داشت: توافقی در هفت ماده‌ برای انتقال تدریجی گردش مالی مس سونگون و شرکت‌های اقماری آن صورت گرفته است و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی معادن را برای ایفای نقش بیشتر در توسعه مناطق مجاب خواهیم کرد.کلنگ‌زنی فاز 3 تولید کنسانتره و پروژه ذوب مس سونگون در آینده نزدیک

نماینده مردم ورزقان و خاروانا نیز در این مراسم گفت: شهرستان ورزقان با وجود ثروت‌های خدادادی، متاسفانه جز مناطق محروم کشور محسوب می‌شود و اقدامات کم سابقه انجام شده در زمینه عمران روستایی برای خارج کردن این شهرستان از لیست مناطق محروم کشور کافی نبوه است. 

وی با انتقاد از نبود زیرساخت‌ها در ورزقان، عدم وجود یک سالن همایش را در این شهرستان مایه تاسف خواند و از استاندار و مدیرعامل مس ایران خواستار رفع این مشکل شد و اظهار کرد: شهرستان ورزقان از نظر زیرساخت‌های ارتباطی و عمران روستایی 50 درصد از میانگین استانی پایین است که نشان از محرومیت منطقه دارد. 

علیزاده از کلنگ‌زنی فاز سه تولید کنسانتره و پروژه ذوب مس سونگون در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با حمایت‌های مسئولان استانی و همکاری مسئولان شرکت مس پروژه‌های بزرگ فاز 3 تغلیظ و ذوب مس با حضور جمع کثیر مردم منطقه و وزیر صمت کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز