Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ۳۰۰ زن در زندان‌های کشور به دلیل مشکلات مالی و جرایم غیرعمد در حبس به سرمی برند که باید برای جلوگیری از فروپاشی و بازگشت آرامش به کانون خانواده ها، برای آزادی آنان با همکاری تمام خیران و نیکوکاران تلاش‌های بیشتری صورت گیرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معصومه ابتکار افزود: این معاونت با همکاری ستاد دیه و سازمان‌های زندان‌های کشور تلاش جدی دارد تا بتوانند زنان زندانی با جرایم غیرعمد از زندان رهایی یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سعی می‌شود برای کمک به زنان زندانی جرایم غیرعمد، طرحی را که تحت عنوان ارمغان و با شعار «زندان جای مادران نیست» در سال‌های گذشته اجرا شده بود، ادامه دهیم تا زمینه آزادی این زنان فراهم شود.
ابتکار با بیان اینکه تاکنون سه مرحله از طرح ارمغان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: طرح ارمغان چهار نیز راه اندازی می‌شود. البته در این راستا با ستاد دیه کشور مذاکراتی صورت گرفته است و در صورت اعلام آمادگی ستاد و با توجه به اقدامات خوب دولت و حاکمیت برای حل این مشکلات، تلاش‌های جدی انجام خواهد شد.
ابتکار ابراز امیدواری کرد تا تلاش‌ها منجر به بازگشت بسیاری از این بانوان به کانون گرم خانواده شود؛ چرا که در بسیاری از خانواده‌ها نبود مادر موجب فروپاشی این کانون می‌شود و به طور یقین همه تلاش‌ها به سمت رفع این مشکلات خواهد بود.
وی اظهار داشت: سعی می‌شود تا میزان بدهی زنان زندانی با جرایم غیرعمد که عمدتا مشکلات مالی است، تامین شود؛ البته این مساله مهم تنها با همکاری خیران و نیکوکاران سراسر کشور امکانپذیر است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: پویش ارمغان با هدف حمایت عمومی در راستای آزادی زندانیان زن محکوم به جرایم غیرعمد از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری ستاد دیه و خیرین راه اندازی شد که تاکنون سه مرحله از این پویش اجرا شده است.
در پویش ارمغان یک به همت همه مردم، خیران و نیکوکاران حدود ٤٠٠ میلیون تومان برای آزادی ٣٢ زن زندانی و در پویش ارمغان ۲ نیز ٨٢٠ میلیون تومان توسط هنرمندان و افراد نیکوکار جمع آوری شد که ١٣ نفر از زنان زندانی با جرایم غیرعمد از زندان‌های سراسر کشور به آغوش خانواده برگشتند.
نخستین پویش ارمغان آزادی که تحت عنوان «زندان جای مادران نیست» و برای همراهی در آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به نام مبارک حضرت زهرا (س) از ایام فاطمیه تا ولادت و هفته زن در سال ۹۶ آغاز و از همه نیکوکاران و خیران برای همراهی و همکاری بیشتر جهت آزادی زنان زندانی درخواست یاری شد. منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ابتکار معصومه ابتکار زنان زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، کریم‌الله محبوبی گفت: در راستای کمک به آزادسازی ۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان برگزاری پویشی با کمک اردبیلی‌های مقیم استان آذربایجان‌شرقی تدارک دیده شده است.
وی افزود: برای کمک به زندانیانی که در قالب این پویش برای آزادی‌شان برنامه‌ریزی شده است، در مجموع باید هشت میلیارد ریال جمع‌آوری شود که امید می‌رود خیران نیک‌اندیش همچون گذشته در این پویش به یاری ستاد دیه بشتابند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به آزادسازی ۳۴۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی این استان در سال گذشته بیان کرد: خیران تنها تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند که در این پویش مشارکت کرده و زمینه بازگشت زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: خیران نیک‌اندیش می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب جاری ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ ستاد دیه اردبیل نزد بانک ملت و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ و یا شماره حساب جاری ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ واریز نمایند.

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان