Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس دبيرخانه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي خراسان رضوي گفت: ارزش ريالي واحد هاي توليدي و ساير تضمين هاي در اختيار بانکهاي خراسان رضوي بيش از 60 هزار ميليارد ريال است.

علي اکبر لبافي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين ميان ارزش ريالي بنگاهها و واحدهاي توليدي در اختيار بانکهاي خراسان رضوي حدود 47 هزار ميليارد ريال مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: اين بنگاهها و واحدهاي توليدي به عنوان تضمين بازپرداخت تسهيلات بانکها بوده اند که با عدم پرداخت اقساط تسهيلات در اختيار بانکها قرار گرفته اند.
وي گفت: طبق اظهار بانکهايي که تاکنون پاسخ دبيرخانه کميسيون هماهنگي بانکها را در اين زمينه داده اند هم اکنون 381 فقره از بنگاههاي اقتصادي و ساير تضمين هايي که در ارتباط با اين بنگاههاست به مالکيت بانکهاي استان درآمده است.
لبافي افزود: همه اين سرمايه غير فعال نيست و برخي از اين بنگاههاي اقتصادي فعالند و با ظرفيت اندک کار مي کنند و اين شرايط به اين معني است که سيستم بانکي خراسان رضوي مشغول بنگاه داري است.
وي اظهار داشت: بروز اين وضعيت در حالي است که بانکها طبق برنامه پنجم و ششم توسعه تکليف داشتند واحد هاي توليدي در اختيار خود را واگذار کنند و در قانون رفع موانع توليد هم تصريح شده است که سالانه بايد 33 درصد از اموال اين چنيني واگذار شود اما بانکها در اين واگذاريها موفق نبوده اند.
وي گفت: هم اکنون رويکرد مديريت استان خراسان رضوي بازگشت اين واحدهاي توليدي به چرخه توليد و فعال سازي آنها با اولويت و تقدم صاحبان اصلي و اوليه آنها با اخذ تعهدات لازم است.
1922/ 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از هزار واحدی بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) تا لحظه درج این خبر، با اٌفت ۱۱۲۴.۴۸ واحدی به ۲,۲۳۰,۲۹۹.۵۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۵۶.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۸۱۶.۶۸۵ میلیارد سهم بود که طی ۸۱۶.۶۸۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۳۵۱.۳۳۱ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۰۳۴,۴۷۳.۸۸۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6100078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ریزش بیش‌از هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات