Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@21:42:08 GMT

دستور تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۶۹۶۸

دستور تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر

با سیب زمینی صد‌ها غذای خوشمزه و آسان می‌توان درست کرد. از انواع کوکو و کتلت گرفته تا یک عالمه پلو و خوراک خوشمزه که سرو با نان طعم خوشمزه‌شان چند برابر می‌شود. پیراشکی سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذا‌ها در سرتاسر دنیاست که با مواد مختلف می‌توان داخل آن را پر و طبخ کرد. طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مواد لازم برای خمیر پیراشکی

آرد گندم الک شده: ۲۵۰ گرم
نمک: ¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع یا روغن زیتون: ۲/۳ پیمانه
آب گرم: ۲/۳ پیمانه
شیر: ۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم‌مرغ: ۱ عدد



طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

۱. برای درست کردن خمیر پیراشکی سیب زمینی ابتدا آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک ظرف مناسب بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس روغن زیتون یا روغن مایع و آب را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک خمیر نرم و یکدست به دست بیایید. خمیر نباید حالت چسبناک داشته باشد و به دست بچسبد. اگر خمیر به دست چسبید مقداری آرد به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

۲. روی سطح کارتان مقداری خمیر بپاشید و خمیر را روی آن خوب ورز بدهید. بهتر است برای این‌که خمیر خوب برسد به مدت یک ساعت آن را در یخچال بگذارید. برای قرار دادن خمیر در یخچال حتما روی آن را با سلفون بپوشانید.

۳. در این فاصله مایه داخل پیراشکی را درست کنید. برای مواد داخل پیراشکی از هر ترکیبی که دوست داشته باشید می‌توانید استفاده کنید. از ترکیب انواع پنیر و سبزیجات معطر مثل جعفری و اسفناج گرفته تا انواع گوشت چرخکرده، قارچ و تکه‌های حبه قندی گوشت مرغ.

۴. در این دستور پخت پیراشکی سیب زمینی بدون فر ما از ترکیب گوشت چرخکرده یا سویا و گوجه فرنگی و انواع ادویه، مایه گوشتی دقیقا شبیه مایه ماکارونی درست می‌کنیم و داخل خمیر پیراشکی را با آن پر می‌کنیم. علاوه بر مایه ماکارونی، ۲ عدد سیب زمینی پخته و نگینی خرد شده، مقداری جعفری ساطوری خرد شده و مقداری پنیر گودا یا پنیر موزارلا یا چدار به دلخواه به مواد داخل پیراشکی اضافه کنید.

۵. برای درست کردن پیراشکی سیب زمینی بدون فر، روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید، خمیر را روی سطح صاف قرار دهید و با وردنه باز کنید. قطر مناسب خمیر پیراشکی نیم سانتی‌متر و قطر مناسب آن ۷ الی ۸ سانتی‌متر. با یک قالب گرد مثل قالب مخصوص خمیر، یک کاسه یا استکان با قطر ۷ الی ۸ سانتی‌متر خمیر‌های پیراشکی را قالب بزنید.

۶. در هر خمیر پیراشکی یک قاشق غذاخوری مایه ماکارونی را بریزید، در صورت آن روی آن کمی پنیر و مقداری جعفری ساطوری خرد شده بریزید و خمیر را از وسط تا بزنید. لبه‌های خمیر را با دست به هم بچسبانید. انگشتان دست را با آب کمی خیس کنید و به لبه‌های خمیر بزنید تا بهتر به هم بچسبند.

۷. در یک ظرف جداگانه شیر و زرده تخم مرغ را خوب با هم مخلوط کنید. سپس این مایه را با برس روی سطح پیراشکی‌ها بمالید. در ماهیتابه نچسب مقداری روغن بریزید. روغن را روی شعله ملایم گاز داغ کنید و پیراشکی‌ها را در روغن سرخ کنید. همین که سطح پیراشکی‌ها طلایی شد کافی است.

۸. اگر فر دارید کف سینی فر را چرب کنید، پیراشکی‌ها را در سینی فر بچینید و به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا سطح روی پیراشکی‌ها طلایی و پخته شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد

آفتاب‌‌نیوز :

شاید همیشه فکر کنید که پرتقال بالاترین ویتامین C را دربین خوردنی‌ها دارد، اما جالب است بدانید که گیاهی وجود دارد که این گیاه، ۳ برابر پرتقال ویتامین C دارد. نام این گیاه که علاوه بر ویتامین C دارای آهن و کلسیم و خواص بسیار دیگری می‌باشد. این گیاه جعفری می‌باشد که از سبزی‌های پرمصرف در هرخانه‌ای می‌باشد.

▪ جعفری ۳ برابر پرتقال ویتامین (c) و ۲ برابر اسفناج، آهن دارد.

▪ میزان هورمون‌های زنانه را تنظیم می‌کند.

▪ منبع عالی ویتامین AK و فولات است.

▪ دارای روغن فرار است که طبق آزمایش‌های اولیه مانع تشکیل تومور به ویژه در ریه می‌شود.

▪ روغن فرار این گیاه، ماده سرطان زای موجود در دود سیگار و دود زغال را هنگام کباب کردن خنثی می‌کند.

▪ فولیک اسید موجود در آن مانع بروز سرطان‌های روده بزرگ و گردن رحم می‌شود.

▪ ترکیب‌های مفید آنتی اکسیدان آن به نام فلاوانوئیدز با مولکول‌های حاوی اکسیژن ترکیب می‌شود و مانع آسیب به سلول‌ها می‌شود.

▪ فولیک اسید در جعفری، ماده مغذی حیاتی برای حفظ سلامت قلب و عروق به حساب می‌آید.

▪ مصرف کم مواد غذایی حاوی ویتامین c مانند جعفری خطر بروز آرتریت روماتوئید را ۳ برابر می‌کند.

▪ بوی بد دهان را از بین می‌برد.

▪ از آن جا که جعفری خاصیت ادرارآور دارد، در کاهش وزن موثر است.

▪ کلیه‌ها را تصفیه می‌کند.

▪ به دستگاه گوارش کمک می‌کند.

▪ دم کرده جعفری خشکی عضلات و درد مفاصل را کاهش می‌دهد.

▪ دم کرده این گیاه دوره قاعدگی را منظم می‌کند و علایم قبل از قاعدگی را کاهش می‌دهد.

▪ کاهش دهنده استرس است.

▪ کلسیم موجود در آن استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی