Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در جشنواره یاس نبوی  كه در سالن همایش کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگان برگزار گردید با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) ضمن تسلیت به این مناسبت اظهار داشت : فجر امسال ما فجر فاطمی است و فاطميه و فجر با هم معنويت دوچنداني پيدا كرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی ابراز داشت : وجود حضرت زهرا برای همه ما الگو و سرمشق است ، ایشان یک انسان کامل از کمالات‌معنوی و حقیقی است.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد : همه ما انسان ها باید برای یک زندگی سعادتمندانه و در مسیر رسیدن به خوشبختی، انسان های الگو و اسوه ای را در نظر گرفته و به آنها اقتدا کنیم.

وی بیان داشت : الگوی ما باید در مسائل خانوادگی ، تربیتی ، سیاسی، اخلاقی ، اقتصادی و… بتواند الگوی موفقی باشد ،یک راه و روش و نقشه راه پیش روی ما بگذارد و تضمین شده باشد و بدانیم که ما اگر به این روش عمل کردیم قطعاً به آن هدف می رسیم و مسیر انحرافی و اشتباهی را طی نخواهیم کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد : حضرت زهرا یکی از الگوهای کاملاً موفقی است که اگر انسان به وی تأسی کند در همه حوزه ها سعادتش تضمین شده است و رشد و موفقیت و کمالش در زندگی قطعی است.
امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه حتی حضرت مهدی(عج) هم فرمودند که ما اهل بیت نیز الگو داریم خاطر نشان کرد : خیلی مهم است که امام زمان ( عج) که ذخیره الهی است و مأموریت عظیم پیاده سازی دین در جامعه و تشکیل یک حکومت دینی اسلامی  را دارد می فرماید الگوی من فاطمه زهراست.

خطیب جمعه گلپایگان ابراز داشت : الگو قرار دادن فاطمه زهرا تنها مختص  به قشر و یا زمان خاصی نیست که بگوییم مختص ۱۴۰۰ سال بوده اکنون قرن ۲۱ هست و علم ترقی پیدا کرده و دانش بشری رو به رشد است اینها الگو های کامل ثابتی هستند که مشمول مرور زمان نمی شوند

وی خاطرنشان کرد : احکام الهی در قالب دین مبین اسلام مشمول مرور زمان نمی شود و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد : شخصیت های دینی ما و الگو های معنوی ما نیز همینطور هستند، امام حسین علیه السلام، امیرالمومنین و حضرت زهرا(س)…شخصیت هایی هستند که زمان بردار نیستند و برای همه انسانها در همه اعصار الگو هستند.

امام جمعه گلپایگان اذعان داشت : یکی از حوزه هایی که باید جدای بحث ولایتمداری و مسائل سیاسی به آن بیشتر توجه کنیم و از آن درس بگیریم زندگی حضرت زهرا ، همسر داری و تربیت فرزندان و اداره محیط خانه می باشد.

وی افزود : در خصوص زندگی حضرت فاطمه زهرا و سیره آن حضرت کتابهای فراوانی نوشته شده است که باید به مطالعه آنها بپردازیم تا اطلاعاتمان را بالا ببریم چرا که تا مطالعه نکنیم و شناخت خود را افزایش ندهیم هیچ اتفاقی در زندگی ما نخواهد افتاد.

خطیب جمعه گلپایگان با بيان اینکه در زندگی حضرت فاطمه زهرا سه نکته وجود دارد که باید آنها را به کار ببندیم تصریح کرد : عشق و مودت و معرفت در زندگی حضرت فاطمه زهرا به بالاترین حد خود دیده می شود و راز زندگی حضرت فاطمه (س) همین است.

وی با عنوان اینکه برخی با تصورات غلط می گویند وقتی کسی عاقل شد تعارض بین عشق و عقل دیده می شود و احساسات و عواطف پایین می آید یادآور شد : این گونه نیست که اگر کسی عاشق بود عاقل نیست و بالعکس.

وی بیان داشت: عاقلترین و خردمندترین انسان ها امامان و معصومین ما هستند و روی کره زمین عاقلتر از حضرت امیرالمومنین پیدا نخواهیم کرد اما ایشان عاشقترین انسان هاست.

وی خاطرنشان کرد: عشق و عقل نه تنها رابطه معکوس ندارند بلکه رابطه مستقیم دارند و هر کس عاقل تر است باید احساسات و عواطفش برانگیخته تر باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا اهل نماز شب و دعای در حق همسایگان و دیگران بود اظهار داشت : دومین ویژگی حضرت زهرا معنویت و ارتباط با خدا و دعا کردن در حق دیگران بود.

وی با بیان اینکه مدا را کردن از دیگر ویژگیهای آن حضرت بود ابراز داشت :مدارا کردن در زندگی باید توسط زوجین صورت گیرد اما متاسفانه گاه می بینیم این اتفاق نمی افتد و خانم بیش از حد توان همسر خود از وی انتظار دارد و باعث تحمیل مخارج زیاد و زیر بار قرض رفتن وی می گردد.

امام جمعه گلپایگان با تاکید بر ساده زیستی حاکم اسلامی ابراز داشت : گاه حضرت علی(ع) برای تأمین معیشت خانواده قرض می کردند .

وی با اشاره به اینکه رسولی محلاتی مسئول امور مالی دفتر مقام معظم رهبری می گوید ایشان گاهی برای اداره زندگی خود قرض می کنند گفت : ممکن است خیلی از افراد این را قبول نکنند اما مقام معظم رهبری اینچنین زندگی می کنند و این خیلی مهم است.

 امام جمعه گلپایگان در خاتمه اظهار داشت : سه میم معنویت ، محبت و مدارا اضلاع مثلث خوشبختی حضرت زهرا هستند و این ها باید به عنوان الگویی برای ما شود.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: سوگواره ياس نبوي گلپايگان امام جمعه گلپایگان ساده زيستي مسئولين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)

ویژه برنامه «کوی محبت» به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) جمعه شب از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، «کوی محبت» با اجرای مهدی اعرابی جمعه، ۱۴ اردیبهشت در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

در این برنامه مهدی اعرابی میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی طباخیان (کارشناس مذهبی) و حاج احمد چینی است. حجت‌الاسلام والمسلمین طباخیان درباره سیره رفتاری آن امام بزرگوار به بیان سخنانی می‌پردازد. همچنین گفتگو با حاج احمد چینی و مداحی توسط ایشان از دیگر قسمت‌های این برنامه است.

«کوی محبت» با حضور اساتید حوزه، دانشگاه، شخصیت‌ها و کارشناسان ابعاد شخصیتی ائمه اطهار(ع) را بررسی می‌کند که با توجه به شهادت امام جعفر صادق(ع) این قسمت از برنامه به بررسی شخصیت امام جعفر صادق(ع) اختصاص دارد.

این برنامه کاری از گروه معارف شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی علی رضا کاردان امین و کارگردانی محمد حسام مدنی است که جمعه، ۱۴ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۲ و ۱۰ از شبکه دو پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است