Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان مسابقات کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی و در اقدامی بحث برانگیز از سوی سرپرست موقت این فدراسیون، از عباس جدیدی مرد پرحاشیه کشتی ایران در سالن مملو از تماشاگر کرمانشاه تجلیل شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در پایان مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی در کرمانشاه، فدراسیون کشتی از عباس جدیدی، قهرمان سابق جهان و دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تجلیل کرد و تماشاگران کرمانشاهی به شدت جدیدی را تشویق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو سابق شورای شهر تهران که در انتخابات اخیر این شورا رد صلاحیت شده بود، در انتخابات 28 آذر سال گذشته فدراسیون کشتی، رقیب رسول خادم بود ولی حتی یک رای هم کسب نکرد و پیش از رای گیری و به رغم ایراد سخنرانی طولانی در مجمع، یکباره از رقابت کنار کشیده بود و میدان را برای سنگین وزن دیگر خالی گذاشت تا کسب 40 رای برتری خود را ثابت کند. اما درست بعد از روز انتخاب مجدد رسول ؛ زخم اختلافات شدید وی با سلطانی فر سر باز کرد و این کشمکش یکساله که دو بار منجر به استعفای خادم شد، سرانجام بعد از نتایج ضعیف تیم های ملی ایران در مسابقات جهانی 2018 مجارستان، و واکنش وزارت ورزش به این شکست ها خداحافظی قطعی رییس منتقد و معترض فدراسیون را در پی داشت.

 

هدیه معنا دار از دست مرد معتبر کشتی ایران

عباس جدیدی که به دعوت فدراسیون کشتی به کرمانشاه سفر کرده بود، هدیه‌ای از دستان پرویز سیروس‌پور، پیشکسوت کشتی دریافت کرد. این دعوت از کاندیدای احتمالی انتخابات آتی فدراسیون کشتی در حالی که رقبایی چون علیرضا دبیر دیگر عضو ردصلاحیت شده شورای شهر تهران و دارنده مدال طلای المپیک سیدنی نیز آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست رسما اعلام کرده اند، باعث تعجب است.

پیش از این سیروس پور و طالقانی دو رییس اسبق فدراسیون کشتی در مصاحبه هایی هماهنگ علیرضا دبیر را از ثبت نام در انتخابات فدراسیون کشتی بر حذر داشتند و استدلال شان این بود که ورود او در شرایط امروز اشتباه است و خود رسول خادم باید بار دیگر باید به اتاقش برگردد! 

با اینحال برگزاری مراسم تجلیل از عباس جدیدی در حضور معاون وزیر ورزش و مقامات دولتی، رگه هایی از تمایل وزارتخانه برای پیروزی عباس جدیدی در انتخابات آتی را نشان می دهد. در این میان نباید فراموش کرد که مهره ای چون بنی تمیم سرپرست موقت فدراسیون در اندازه های بازیگردانی برای انتخابات آتی نیست و این احتمال وجود دارد که این دعوت و تجلیل مشکوک با دستور از مقامات ارشد و بدون اراده شخص وی انجام شده باشد.

آیا تجلیل از جدیدی، خواسته رسول خادم بود؟

از سویی دیگر برخی ناظران و کارشناسان اتفاقات مدیریتی کشتی بر این باورند که این مراسم تجلیل به خواسته و اشاره احتمالی رسول خادم انجام شده است تا با به ریاست رساندن جدیدی، و توان مدیریتی پایین وی ، ارزش های کارنامه و عملکرد خود را بیش از پیش برجسته سازد. بعید نیست بنی تمیم که این روزها بر صندلی خادم تکیه زده است، به توصیه رییس مستعفی تشکیلات کشتی، میدان را برای جولان جدیدی باز گذاشته باشد.

نباید این نکته مهم را از نظر دور نگه داشت که بخش عمده ای از مجمع فدراسیون به خصوص روسای هیات ها که با رسول خادم همسو و هم جهت هستند، رای خود را با هماهنگی وی به صندوق می اندازند و در واقع کسی که خادم بخواهد دست پیش را نسبت به گزینه وزارت ورزش دارد. روسای هیات های استانی چند بار طی مدت اخیر به صورت شفاهی و کتبی به برگزاری سریع تر انتخابات فدراسیون تاکید کردند. آنها معتقدند با توجه به نزدیک شدن به المپیک ۲۰۲۰ و لزوم کسب سهمیه در کشتی آزاد و فرنگی باید هر چه زودتر وضعیت رییس مشخص شود.

 

همه چراغ خاموش ؛ علی دبیر نور بالا

این در حالی است که علیرضا دبیر برای ارایه برنامه ها و صحبت های اولیه با روسای هیات های کشور سراسر کشور، به تک تک استان ها سفر می کند و تلاش دارد تا رای لازم برای تصدی این پست را از طرق قانونی و بدون کمک مقامات بالا جمع آوری کند. در این میان جدیدی که راه لابی و مسایل پشت پرده را خوب یاد گرفته است، تا امروز نیازی به جلسات فشرده با رای دهندگان ندیده است و شاید چاره جلب نظر مجمع را در جایی دیگر جستجو می کند!

در همین حال علیرضا حیدری دیگر چهره سرشناس و صاحب شانس در انتخابات آتی فدراسیون نیز احتمال ثبت نامش را رد نکرده است و گفته که منتظر آغاز مهلت نام نویسی کاندیداها و بررسی اوضاع می ماند. این نایب رییس پیشین فدراسیون کشتی که با حکم رسول خادم چندسالی به شکل بسیار نامحسوس در فدراسیون مسوولیت داشت، حالا شاید از سایه بیرون بیاید و بخواهد به عنوان نفر اول، ایده هایش را در ورزش اول ایران پیاده کند.

تا امروز سه کاندیدای سرشناس خود را برای در اختیار گرفتن سکان هدایت ورزش نخست ایران در المپیک؛ مهیا کرده اند. الیته از میان این سه نفر تنها علیرضا دبیر با صراحت به طور علنی از حضورش در میدان خبر داده و دو نفر دیگر گرچه تصمیم ضمنی برای ثبت نام گرفته اند اما فعلا از اعلان رسمی آن خودداری کرده اند تا معادلات را بیشتر زیر نظر بگیرند. دبیر با اعلام تصمیم خود ترکش هایی را نیز از سوی برخی چهره های برجسته و سنتی کشتی ایران دریافت کرده که تصورش را نمی کرد. او البته گفته است که این مخالفت های واضح، از مسیر منحرفش نمی کند و برای گرفتن صندلی ریاست، مصر و جدی است.

مثلث جدیدی ، دبیر و حیدری دنبال صندلی رسول خادم

فدراسیون کشتی با سرپرستی حمید بینی و انبوهی از بدهی های انباشته، روزهای سختی را سپری می کند و بحران واقعی را نیز در انتخابی المپیک در پیش دارد. مشخص است که پرکارترین فدراسیون ورزشی ایران با سفرهای خارجی پرتعداد و نیازهای ارزی بی پایان، نمی تواند برای مدت زیادی به همین منوال رها شود. 

جالب اینکه شنیده می شود اتحادیه جهانی کشتی (فیلا) و رییس صربستانی اش هنوز رسول خادم را به عنوان رییس فدراسیون ایران می شناسد و به دقت روند انتخابات کشتی ایران بخصوص طرح استعفای خادم در مجمع آتی را زیر ذره بین برده است. رییس فیلا معتقد است موافقت وزارت ورزش در تاریخ 12 آبان سال جاری با استعفای خادم چندان اهمیت قانونی ندارد و این مجمع است که باید تکلیف کناره گیری رییس را مشخص کند.

به همین خاطر این احتمال وجود دارد که کل معادلات و جنجال ها حول محور انتخابات، با رد استعفای خادم از سوی مجمع بهم بریزد و با بازگشت رسول و ادامه سه سال باقیمانده دوره چهارساله اش، شاهد ادامه تیرگی روابط این فدراسیون با دستگاه دولتی ورزش باشیم.

 نویسنده: مجید کوهستانی

منبع: تابناک

کلیدواژه: فدراسیون کشتی انتخابات جدیدی رسول خادم علیرضا دبیر علیرضا حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد

به نظر می‌رسد لارستان آمادگی برگزاری جام تختی را ندارد و رقابت‌های کشتی آزاد این جام، با چند روز تعویق در استانی دیگر برگزار شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بعد از برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی طی روزهای 6 و 7 اردیبهشت ماه در اهواز، قرار بود پیکارهای کشتی آزاد جام تختی نیز 27 و 28 اردیبهشت ماه در شهرستان لارستان استان فارس برگزار شود.

گفته شده بود سالن تازه تأسیس لارستان میزبانی رقابت‌ها را برعهده خواهد داشت، اما اکنون صحبت از منتفی شدن میزبانی لارستان از این رقابت‌هاست.

ساسان خوبیاری رئیس هیئت کشتی استان فارس در این رابطه به تسنیم گفت: از ابتدا هیئت نقشی در این میزبانی نداشت و لارستان خودش با فدراسیون در ارتباط بود، اما ما هم شنیدیم که برگزاری رقابت‌ها در این شهر منتفی شده است.

از زنجان به‌عنوان گزینه جایگزین لارستان یاد می‌شود و به نظر می‌رسد با توجه به تغییر میزبان، زمان برگزاری این رقابت‌ها نیز با یک هفته تعویق مواجه شود.

البته امسال برخلاف سال‌های گذشته، جام تختی در هیچ‌کدام از دو رشته آزاد و فرنگی نقشی در انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به المپیک ندارد و حتی در اغلب اوزان نیز تکلیف ملی‌پوشان اعزامی به اوزان غیرالمپیکی نیز مشخص شده است و به نظر می‎رسد جام تختی میدانی برای شناسایی تیم امید و پشتوانه‌ها برای دعوت به اردوها و اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • برادران حیدری داوران حساس ترین بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر
  • حساس و جنجالی؛ ترکیب احتمالی منچسترسیتی برای بازی با ناتینگهام فارست
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی