Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا به شرکت هایی که قصد استفاده کردن از سازوکار مالی ویژه برای تجارت با ایران (موسوم به اینستکس) را دارند، هشدار داد که ممکن است توسط ایالات متحده تحریم شوند. ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، گوردن ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در مصاحبه ای هشدار داد که شرکت هایی که قصد بهره گیری از "ابزار پشتیبان مبادلات تجاری" با ایران را دارند ممکن است با برخورد تلافی جویانه واشنگتن روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: «هر کس که در عمل از آن (اینستکس) برای تجارت هر چیزی غیر از فعالیت های انساندوستانه استفاده کند، توسط ایالات متحده تحریم خواهد شد... ما آن ها را پیدا کرده و تحریمشان می کنیم و دیگر هیچ مراوده تجاری با آمریکا نخواهند داشت.»

به گفته ساندلند، هدف آمریکا از این تهدید این است که از اینستکس استفاده ای نشود.

کانال تبادل مالی با ایران موسوم به اینستکس توسط فرانسه، آلمان و انگلیس 11 بهمن رسماً تشکیل شد.

پاریس میزبان این کانال مالی خواهد بود و یک بانکدار برجسته آلمانی نیز مسئولیت این کانال مالی را به‌عهده می‌گیرد. انگلیس نیز در این بین رئیس هیئت نظارت خواهد بود و از این سه کشور یک دیپلمات از وزارت امور خارجه در این کانال مالی حضور خواهد داشت. همچنین این گروه در آلمان نیز شعبه خواهد داشت. مدیر این سازوکار یکی از کارشناسان بانکی از فرانکفورت آلمان است.

رایزنی عراقچی با فرانسوی‌ها درباره جزئیات اجرایی اینستکسظریف: اروپا برای اینستکس شرطی نگذاشته است

بر اساس گزارش‌ها، این کانال مالی میان اتحادیه اروپا و ایران، در مرحله نخست اقلام غذایی و دارویی و ابزار پزشکی را در بر می‌گیرد و می‌تواند دامنه فعالیت آن گسترش یابد.

انتهای پیام/

R42340/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل) اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا" اینستکس | INSTEX

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اینستکس INSTEX اخبار ایران بین الملل اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اینستکس INSTEX

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند تا ماه جولای چهاردهمین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب خواهد کرد.

وب‌سایت «یوروآبزرور» می‌گوید به سند این تحریم‌های دست یافته که نشان می‌دهد این بسته نه آزادی رفت و آمد دیپلمات های روسی در اتحادیه اروپا را محدود می کند و نه واردات گاز طبیعی مایع، سوخت هسته ای یا آلومینیوم روسیه را ممنوع می کند.

به نوشته این وب‌سایت این بسته ۵۲ شرکت دیگر از روسیه و سایر کشورهای مظنون به ارسال کالاهای ممنوعه به مسکو را هدف قرار خواهد داد. کالاهای ممنوعه به ویژه شامل اجزای هواپیماهای بدون سرنشین است.

علاوه بر این، بسته جدید تحریم‌ها ممنوعیتی را در سراسر اتحادیه اروپا در مورد کمک‌های مالی روسیه به احزاب سیاسی اروپایی و بنیادهای سیاسی اروپایی، سازمان‌های غیردولتی و ارائه‌دهندگان خدمات رسانه ای پیشنهاد می‌کند.

پیش‌نویس تحریم‌های جدید همچنین بنادر اتحادیه اروپا را از حمل و نقل گاز مایع روسیه به کشورهای غیر اتحادیه اروپا منع می‌کند، کشتی‌هایی را از بنادر اتحادیه اروپا که به دور زدن تحریم‌های روسیه کمک می‌کنند ممنوع می‌کند، و همچنین محدودیت‌های موجود اتحادیه اروپا در حمل و نقل هوایی روسیه و واردات هلیوم و مواد معدنی روسیه را تشدید می‌کند.

والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا (EC)، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که اتحادیه اروپا برای مذاکره در مورد چهاردهمین بسته تحریم ها علیه روسیه با مشکل مواجه است و افزود که به احتمال زیاد شامل محدودیت های جدیدی نخواهد بود. اما فقط برای مقابله با اقدامات روسیه برای غلبه بر محاصره تحریم ها تلاش می کند.

اتحادیه اروپا درست پس از تصویب بسته سیزدهم که در ۲۳ فوریه تصویب شد، تدوین چهاردهمین بسته تحریم ها علیه مسکو را آغاز کرد. این محدودیت ها شامل ۱۰۶ شخص حقیقی و ۸۸ شخص حقوقی از روسیه و تعدادی دیگر از کشورها از جمله هند، قزاقستان، چین، صربستان، تایلند، ترکیه و سریلانکا بود.

کد خبر 6100595

دیگر خبرها

  • اتمام حجت هسته‌ای ایران با اسرائیل و آمریکا | موجودیت ایران تهدید شود، دکترین هسته‌ای خود را تغییر می‌دهیم | اگر اسرائیل به حمله ایران پاسخ می داد...
  • کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم
  • اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم
  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • گل‌زنی داور در لیگ‌ دسته پایین اروپا که سوژه رسانه‌ها شد (فیلم)
  • نکته جالب در معماری کنگره آمریکا (فیلم)