Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک سوم از کل پروژه‌های مسکن مهر توسط تعاونی ها ساخته شده اند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان ، محسن رستمی مال خلیفه، مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون آخرین وضعیت تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر ساخته شده توسط تعاونی‌ها اظهار داشت: از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور، ۸۴۲ هزار و ۸۱۹ واحد در قالب تعاونی‌ها ساخته شده است که یک سوم از کل پروژه‌های مسکن مهر را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۳۱ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده در قالب تعاونی ها، تحویل متقاضیان شده است، گفت: قریب به ۱۱۳ هزار واحد نیز، هنوز به متقاضیان واگذار نشده است که باید تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: تاکنون پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۸۰ درصدی پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر که در قالب تعاونی‌ها ساخته شده اند را شاهد بوده ایم.

رستمی مال خلیفه درباره زمان تعیین تکلیف پروژه‌های باقی مانده تعاونی‌های مسکن مهر ادامه داد: برخی از پروژه‌ها دارای مشکلات حقوقی هستند که باید این مشکلات رفع شوند که حدود ۵۰ هزار واحد را شامل می‌شود؛ همچنین تعدادی از واحد‌ها به دلیل سهم آورده پایین متقاضیان هنوز تکمیل نشده اند.

وی تاکید کرد: بعضی از واحد‌های دارای مشکل حقوقی، به مراجع قضایی معرفی شدند که بخشی از آنها، ناشی از اختلافات اعضا با یکدیگر و بخشی ناشی از اختلاف با پیمانکاران است.

رستمی افزود: وزارت تعاون متولی سه رکن اصلی بازرس، مجمع و هیأت مدیره تعاونی‌های مسکن مهر است و رسیدگی به مشکلات مالی این تعاونی‌ها با وزارت تعاون نیست؛ بلکه مشکلات حقوقی و مالی تعاونی‌های مسکن مهر باید در مراجع قضایی رسیدگی شود.

مدیر کل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه پیگیری‌ها برای رفع مشکلات حقوقی تعاونی‌های مسکن مهر در حال انجام است، گفت: البته برخی از واحد‌ها به دلیل سهم پایین آورده متقاضیان بلاتکلیف مانده که مردم نیز باید در این زمینه مشارکت کنند.

رستمی مال خلیفه گفت: در این زمینه اقدامات لازم در حال پیگیری است؛ به نحوی که یکی از این اقدامات، اجرای مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به ۴۰ میلیون تومان است که در این زمینه، مرتب با مسئولان بانک عامل بخش مسکن در تعامل هستیم تا دریافت متمم تسهیلات برای پروژه‌های مسکن، هر چه زودتر به نتیجه برسد و متقاضیان بتوانند از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی نیز استفاده کنند.

مدیر کل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر اینکه از متقاضیان نیز درخواست می‌کنیم تا نسبت به افزایش سهم آورده خود اقدام کنند، گفت: این موضوع یکی از مشکلات روند کند تکمیل برخی از پروژه‌ها است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن مهر تعاونی مسکن رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت

بذرپاش در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن