Web Analytics Made Easy - Statcounter

براتی، از ثبت ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از اعضای این کانون ها در در سامانه «سجا» خبر داد.

«حسین براتی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آبادان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: از اینکه سطح فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از حوزه کارشناسی به دبیرخانه ارتقای یافت جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور استان های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: در همین راستا هماهنگی های مناسبی صورت گرفته شده تا از ظرفیت و پتانسیل اعضا و کانون های فرهنگی هنری مساجد و داشته های معنوی آنان در فعالیت های اجتماعی بیشتر و به صورت شایسته تر استفاده شود.

 

وی به تصویب اساسنامه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساسنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و مراحل ثبت خود را طی می کند که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

 

براتی بیان کرد: تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور 24 هزار کانون است که از این تعداد 22 هزار کانون در سامانه سجا ثبت نام کرده اند و با پایان یافتن ثبت نام هر کانون مراحل اخذ مجوز و امکان قانونی استفاده از خدمات دولتی برای آنها فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد می‌توانند از طریق هنر یا فرهنگ‌سازی، بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند، گفت: کانون فرهنگی هنری می توانند در مسائل فرهنگی هنری و آموزشی با رشته های تخصصی در زمینه آموزشی، رقابتی، جشنواره ای و نمایشگاهی فعالیت داشته باشند.

 

مدیرکل امور استان های ستاد عالی کانون های مساجد کشور، افزایش کمی کانون های فرهنگی هنری مساجد را از اهداف راهبردی ستاد عالی کانون های مساجد دانست و اضافه کرد: برای ایجاد کانون های مساجد و خدمات رسانی باید بستر لازم فراهم شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و استعداد هر منطقه یک زمینه آموزشی برنامه ای تعریف شده که بر اساس آن به اقتضای شرایط هر مسجد جوانان و نوجوانانی که عضو هستند از ظرفیت های موجود استفاده می کنند.

 

وی به سرانه کانون های مساجد اشاره کرد و اذعان داشت: با رویکرد جدید، کانون های مساجد از شکل سرانه ای خارج شده و هر کانونی باید یک برنامه محتوایی غنی طراحی و طرح خود را در سامانه ستاد عالی فرهنگی و هنری مساجد وارد کند، اگر جامع باشد از خدمات و حمایت های مالی برخوردار خواهد شد.

 

براتی، خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد از طریق مشارکت های مردمی و همکاری با دستگاه های فرهنگی، هنری و اداری انجام می شوند و مورد حمایت قرار می گیرند.

 

لازم به ذکر است، «سجا»، سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد است که با هدف ساماندهی کانون‌های مساجد راه اندازی شده و کانون‌های مساجد باید برای ثبت اطلاعات خود به سایت www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

 

پایان پیام/636

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر ایام فاطمیه 22 بهمن انقلاب خبرگزاری شبستان مجلس راهپیمایی22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ناجی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص دهه کرامت اظهار کرد: سال‌های گذشته ستاد دهه کرامت با مسؤولیت ستاد کانون‌های مساجد اجرا می‌شده و دو سالی است که با ابلاغ وزارت کشور و شورای هماهنگی مرکز، مسؤولیت تشکیل ستاد دهه کرامت به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واگذار شده است که دبیر آن ستاد کانون‌های مساجد است.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌هایی برای دستگاه‌ها تدوین شده است و دستورالعمل‌های دریافتی از تهران نیز بومی‌سازی و استانی شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: روز آغاز دهه کرامت، مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر است که باید با توجه به اجرای طرح نور، فضای ایجابی و اقناع سازی در جامعه به موازات فضای سلبی و قضائی مورد توجه ویژه تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: از همه دستگاه‌ها خواسته شده برای جایگاه زنان در اسلام و حوزه عفاف و حجاب برنامه‌های تبیینی برگزار کنند و چه بهتر به نام حضرت معصومه (س) و در جشن‌ها این اتفاق بیافتد و ضمن برگزاری جشن این آگاهی‌بخشی نیز رقم بخورد.

ناجی با بیان اینکه هر اداره کل در شهرستان، زیر مجموعه‌ای دارد، گفت: مسوول تشکیل ستاد دهه کرامت شهرستان‌ها، مدیران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند و دبیری ستاد در برخی شهرستان‌هایی که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ندارند با اداره ارشاد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به رسانه و فضای مجازی به عنوان دیگر محورهای اساسی مورد تأکید در دهه کرامت، تصریح کرد: دو مورد مردمی‌سازی که به معنای تقویت هیئات مذهبی و استفاده از ظرفیت مساجد، بسیج و مردم از جمله نخبگان، اساتید دانشگاه است به همراه نشاط اجتماعی از مطالبات مقام معظم رهبری است باید در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6092856

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر