Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@17:03:06 GMT

داماد ترامپ همچنان به دنبال فتنه

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۱۵۶۰

داماد رئیس‌جمهور آمریکا طی سفر آتی به کشورهای عربی خلیج فارس، درباره بُعد اقتصادی طرح موسوم به »معامله قرن» رایزنی می‌کند تا زمینه برای رونمایی نهایی این طرح هموار شود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از دو مقام ارشد کاخ سفید گزارش داد که «جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا طی سفر دوره‌ای آتی به برخی کشورهای عربی منطقه غرب آسیا از قبیل عربستان سعودی به رایزنی درباره بخش اقتصادی طرح «معامله قرن» خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخیراً گزارش دادند که «جردکوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در جریان نشست ضد ایرانی «ورشو»، اطلاعاتی تازه‌ای درباره طرح موسوم به «معامله قرن» ارائه کند، یک رسانه غربی از رایزنی‌های او با مقام‌های برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره جنبه‌های اقتصادی این طرح خبر داده است.

یک مقام کاخ سفید به خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته بود، کوشنر در جریان کنفرانس ۲۴ و ۲۴ بهمن در لهستان، طی یک سخنرانی به سوالات درباره «معامله قرن» پاسخ می‌دهد.

رویترز بامداد امروز جمعه به نقل از دو مقام ارشد کاخ سفید گزارش داد، کوشنر و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور منطقه غرب آسیا قرار است طی سفر آتی به عمان، بحرین، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و قطر بروند و احتمال دارد که دو کشور دیگر هم به این سفر منطقه‌ای اضافه شوند

طبق این گزارش، «برایان هوک» رئیس گروه اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا و «آوی برکوویتز» دستیار داماد ترامپ هم در این سفر دوره‌ای کوشنر و گرینبلات را همراهی خواهند کرد.

بنا بر گزارش رویترز به نقل از دو مقام ارشد کاخ سفید که نامشان منتشر نشده، کوشنر قرار نیست در جریان این سفر دوره‌ای مقام‌های این کشورها را در جریان مؤلفه‌های سیاسی معامله قرن قرار دهد.

به گفته مقام‌های ناشناس آمریکایی، هیأت آمریکایی در جریان این سفر درباره بعد و جنبه اقتصادی معامله قرن رایزنی می‌کنند و درصدد جلب حمایت‌های مقام‌های عربی برخواهند آمد.

یک مقام آمریکایی گفت: «جرد (کوشنر) قرار است مؤلفه‌های طرح اقتصادی برای منطقه را در جریان (مقام‌های عربی) قرار دهد. طرح اقتصادی تنها وقتی کارساز می‌افتد که منطقه از آن حمایت کند».

رویترز گزارش داد: «جلب حمایت منطقه‌ای از این طرح اقتصادی، گامی در جهت رونمایی نهایی طرح‌های پیشنهادی ترامپ برای حل منازعه اسرائیل-فلسطین است. انتظار می‌رود که این طرح اقتصادی پیشنهاداتی درباره تأمین مالی بین‌المللی نوار غزه را هم شامل بشود».

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت: آنها (مقام‌های کشورهای عربی) بدون اطمینان یافتن درباره اینکه آیا آنها می‌توانند از طرح و بخش سیاسی (معامله قرن) حمایت کنند، از بخش اقتصادی آن حمایت نخواهند کرد، من مطمئنم که این حمایت مشروط بر این خواهد بود که آیا آنها با بخش سیاسی (معامله قرن) مشکلی نداشته باشند».

پیش از این در خبرها آمده بود که ترامپ رونمایی از طرح معامله قرن را به دلیل انحلال کابینه رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی در نیمه آوریل ۲۰۱۹، تا بعد از انتخابات به تعویق انداخته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کشورهای عربی کاخ سفید عربستان سعودی رژیم صهیونیستی رسانه حاشیه خلیج فارس تلویزیون عربستان قطر ایران وزارت امور خارجه غزه انتخابات فلسطین عربستان سعودی فتنه کاخ سفید کشورهای عربی کوشنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء که با موضوع پروژه محور جلفا- کلاله برگزار شد، افزود: از روزی که قرار شد این پروژه شروع شود، قرارگاه عاشورا به بهترین شکل ممکن کار را آغاز کردند، هرچند که انتظار بیش از اینهاست.

وی ادامه داد: همه باید با تسهیل‌گری و همراهی با این پروژه نقش خود را ایفا کنند تا به هدف بزرگی که نظام به دنبال آن است با کمک همدیگر برسیم.

رحمتی افزود: آن‌چه که در این پروژه اتفاق افتاده یک پیگیری بسیار مهم و دیپلماسی موفقی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد، چرا که در ترانزیت بین‌المللی به دنبال یک شیطنتی بودند که ایران را حذف کنند، اما به برکت دیپلماسی و پیگیری موفق و مؤثر دولت، کشورهای همسایه نقش فعال ایران را در این حوزه پذیرفتند و در حال حاضر، حفظ جایگاه استراتژیک ایران در منطقه قفقاز و عینیت‌بخشی به اثرگذاری بین‌المللی کشورمان منوط به اتمام این پروژه است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه متوازن استان‌ها از اولویت‌های دولت است، گفت: ما در آذربایجان شرقی منطقه آزادی را داریم که برای کشور ارزآوری دارد و برای استان نیز یک شاهراه اقتصادی محسوب می‌شود و اگر ما بین‌المللی، ملی، استانی، شهرستانی و حتی روستایی به موضوع نگاه کنیم، اهمیت بالای این جاده مشخص می‌شود و از همه ابعاد، استراتژیک بودن این جاده محرز است و هیچ بهانه‌ای برای همراهی نکردن وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه موضوع ترانزیت در بحث توسعه بسیار مهم است، گفت: اگر در این مسیر به دنبال رونق اقتصادی هستیم باید ترانزیت رونق بگیرد و اگر این جاده محقق شود، ترانزیت رونق خواهد گرفت و به دنبال آن جدای از فواید اقتصادی که به دنبال خواهد داشت، جذب گردشگر هم اتفاق خواهد افتاد.

رحمتی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که در استان حتماً باید به آن کمک کنیم تا اقتصاد و توسعه اقتصادی ما وابسته به نفت نباشد، توسعه گردشگری است و همه ظرفیت‌های لازم برای این امر در منطقه ارس جمع شده است.

وی گفت: در طول این ۱۰۷ کیلومتر، تعداد زیادی روستا وجود دارد که اگر این جاده احداث شود، خدمت رسانی به آنها افزایش خواهد یافت و به رشد، کارآمدی و توسعه منطقه آزاد نیز کمک خواهد کرد.

رحمتی از تشکیل یک کمیته ویژه برای پیگیری این پروژه خبر داد و گفت: این کمیته به ریاست استاندار، ماهانه تشکیل می‌شود و کار هماهنگی دستگاه‌ها و تصمیمات استانی را برعهده خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نگاه قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه اقتصادی نبوده و ماموریت‌محور است، ما نیز وظیفه داریم از دولت و سازمان برنامه و بودجه پیگیری‌های لازم را برای تخصیص اعتبار آن انجام دهیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه تقسیم کار در چنین پروژه مهمی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شرایط پروژه ایجاب می‌کند پراکندگی کارگاه‌ها را افزایش دهیم تا سرعت پیشرفت آن بیشتر شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر رعایت زمان‌بندی اجرای پروژه تاکید کرد و افزود: انجام زمان‌بندی برای اجرا و اتمام این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازمه آن تحویل نقشه‌ها توسط کارفرما و انجام مطالعات زیست محیطی است.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در طول مسیر پروژه ۱۰۷ کیلومتری، چند نقطه برای احداث مجتمع‌های رفاهی برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در نظر گرفته شود تا اجرای پروژه برای مسافران و مردم خسته‌کننده نباشد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: این پروژه، جاده‌ای خواهد بود که کشورهای همسایه ما از آن استفاده خواهند کرد، بنابراین قرارگاه در کنار کارهای خوبی که همیشه انجام داده، به این منطقه نیز حساسیت ویژه‌ای داشته و از آخرین مطالعات، دانش علمی و تکنولوژی بهره گیرد تا یک افتخار دیگری رقم بخورد.

کد خبر 6096094

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزی که داماد معلمش شد! | ویدئو
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • افشاگری مقام صهیونیست: «نتانیاهو» به دنبال آتش‌بس در غزه نیست
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود